Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pilóta

    nagyúr

    válasz Busterftw #80 üzenetére

    Agyon van ajnarozva az AMD teljesitmeny evek ota, pedig a piacon a szamok nagyon nem ezt tukrozik.

    Ez nézhet ki így, ha egy pillanatot ragadsz ki. De ha folyamatában nézzük, akkor már egészen másképp néz ki a dolog.
    Az Intel 4 év alatt a 99%-os részesedéséből csinált 87%-ot. Ez nagyon durva bukó, ilyenkor bármilyen cégnél, még egy lángossütőnél is át kell gondolni a jövőt, hogy mit kell változtatni, mert ha ez így folytatódik még pár évig, akkor vége a dalnak.
    Az AMD csinált 4 év alatt 1%-os részesedésből 13%-ot. Ez bődületes-ultra-hiper-eszméletlen nagy bővülés (gyakorlatilag évente duplázott :Y ), bármilyen cég, ami tényleges terméket állít elő ilyenre vágyik álmaiban. Ilyenkor szintén meg kell nézni, mit csináltak jól, és nem szabad elrontani (aminek sajnos látszanak jelei, pl. túlárazni a terméket, ami eddig az ár/teljesítménye miatt volt jól eladható stb.).
    Szóval ha még 4 évig folytatódik a dolog pont így, akkor láthatunk majd egy pólusváltást, az Intel lesz a kis gyártó, az AMD meg a mamut. Szóval 4 éve van az Intelnek, hogy valami ütőset tegyen le az asztalra.
    Szerintem.

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • Pingüino

    senior tag

    válasz Busterftw #80 üzenetére

    Egyébként nem kötözködésből, hanem teljesen komolyan kérdezem, mert a pénzügyi dolgokat nem követem, csak a technológiát. Honnan jönnek ezek a "pár százalék emelkedések", meg "13% részesedés"dolgok? Mert én akárhogy keresem google-ben, sokkal nagyobb részesedéseket ír nekik minden formában.
    Itt van pl. ez: [link]
    Eszerint baromi jól állnak, de tényleg full nem értek a pénzügyi részhez. Elmagyarázhatnád, hogy ti mit néztek, ahol csak 13% körül állnak.

    A válaszodra reflektálva meg: Az általad idézett részt arra írtam, hogy ahol van AMD-s gép, és jó szolgálatot tesz, ott ajánlani fogják másoknak is. Nyilván minél több helyen van, annál több helyen lesz, tehát ha van egy jó terméked, akkor az elején nehéz részt kiharapni egy óriási konkurens elől. De minél többen vitték már a terméked, annál nagyobb a respect-je, és annál könnyebb újabb szeletet kiharapni. Tehát változatlan technológiai fölény mellett a piacnyerés nem lineárisan megy, hanem exponenciálisan. A Zen 1 megjelenésével lett egy életképes termékük. Közben az Intel elkezdett szerencsétlenkedni. De akkor ez csak gyak kimutathatatlan növekedésre volt elég. Most meg ott tartunk, hogy tényleg nem értek a pénzügyi részhez, de ami grafikonokat én látok, ott baromira nem pár százalékkal növekednek egy év alatt.

    Az meg, hogy valaki már a Zen1-nél olyanokat írt, hogy "kettéhugyozza...", meg "senki nem vesz már...", stb, azon csak te akadsz fenn. Viszont a te elvakultságod is ugyanúgy látszik a másik irányban.

  • Pingüino

    senior tag

    válasz Busterftw #80 üzenetére

    Vagy itt van pl. ez is: [link]
    Csak hogy ne mondd, hogy csak egy helyről linkeltem, és mondjuk nem relevánsak.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák