Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • icecave

    nagyúr

    válasz Bocha #14 üzenetére

    "...nyilván azt akartam mondani, hogy a fejlesztők ne éljenek álomvilágban"

    Pontosan ez az, amit fel kellene fogni a felsőoktatásban tanulóknak. Mikor főiskolára jártam, mindenki azt gondolta, majd ha végez, a diploma kézhez kapása után már másnap nagyobbnál nagyobb cégek képviselői fogják egymást taposni az ajtó előtt egy egy "zsíros" ajánlattal.
    Amíg a többiek buliztak, én a 3ds max és a photoshop felett görnyedtem, mert ezek érdekeltek. Akkor persze kiröhögtek, hogy "most kell bulizni, fősuli, stb". (Azért én is kivettem a részem belőle, csak mondjuk beértem heti 1 bulival, nem 4-el...).

    Mostanra a különbség annyi, hogy évek óta játékfejlesztőként dolgozom, ők pedig diplomás munkanélküliek (persze nem mindannyian, de jórészük).

    Persze, ezzel most nem azt mondom, hogy én vagyok a "májer" gyerek, a többiek meg hülyék, nem ez a lényeg, hanem az, hogy időben kellene "kapcsolni", és felfogni,hogy nem az lesz, amit az elején írtam... fel kellene fogni, hogy ha az ember tudást/állást akar, akkor azért tenni is kell, nem fog semmi az ölébe hullani csak úgy magától.

    [ Szerkesztve ]

  • icecave

    nagyúr

    válasz eszgé100 #18 üzenetére

    Szerintem a cikk mondanivalója szempontjából ez teljesen lényegtelen. Nem titok, de nem szándékom szétoffolni emiatt a topikot. Pár év a 3D Brigade-nál, ahol nagy nevekbe dolgoztam be, most meg jövő hónapban jelenik megy egy hidden object játék a BigFishGames gondozásában, amit egy kis csapattal fejlesztettünk 1,5 év alatt (mert mint tudjuk, az általános felfogással ellentétben ez nem úgy működik, hogy bemondom a gépnek hogy "kérek egy hidden objekt játékot", és egyből kiesik a másik oldalán a kész termék).

    BéHGT: Nem, ezt megoldja a BFG házon belül, szóval nekünk csak a kőkemény munka marad, bár részemről úgy gondolom, ez így is van jól. Csak azt a pénzt tudom értékelni, amiért megdolgoztam.

    [ Szerkesztve ]

  • icecave

    nagyúr

    válasz Löncsi #26 üzenetére

    Hát ez annyira nem egyszerű. Úgy értem, mondjuk pár hónap alatt meg lehet tanulni mindent, ami ahhoz kell,hogy modellezni tudj, csak épp az még messze nem azt jelenti, hogy amit eléd tesznek/kérnek, le is tudod modellezni (pedig tudod, hogy miket kellene használni ahhoz, hogy menjen, csak még "nem látod egyben" a dolgot).
    A modellezés egyébként elenyésző része a dolognak, ott van az engine függő UV mapolás, különböző normal-specular és atb mapok).
    Csak modellezőként nem fogsz megélni, az biztos (van 1-2 kivétel, de erre alapozni kb annyi, mint a lottó ötösre). Az az 1-2 ember is csak azért él meg, mert brutálisan tud highpolyzni, amihez már zbrush, vagy mudbox kell (persze, egy alap grafikusnak is kell ezekhez érteni, mert a normal mapokat ezekkel kell készíteni).
    Magyarországon tehát akkor lesz esélyed, ha modellezni, ÉS texturázni is tudsz, és a maxon kívül másik programhoz is értesz, hogy az alap modellekhez meg tudd csinálni a highpolyt a normal maphoz.
    Persze, ha ezeket tudod, még mindig nem jelenti azt,hogy lesz állásod sajnos. Sorra csuknak be a fejlesztő cégek, a maradék meg 80%-ban fix emberekkel dolgozik. 5 éve még egészen máshogy állt a helyzet, most azonban a sok csőd és bezárás miatt van választék a piacon rendesen (mivel sok a munkanélküli grafikus).

    Szomorú, de ez van, feladni nem szabad, mire mindent kitanul az ember, pár év eltelik, és ahogy 5 évvel ezelőtt teljesen más volt a helyzet(sokkal jobb), úgy pár év múlva ismét fordulhat a kocka, de garancia erre nincs....

    Bocsánat az offért, privátban folytatom, akit érdekel (azért nem kell mindenkinek a privi gombra ugrani :D).

    A topikhoz tartozó része a hozzászólásomnak az, hogy semmi sincs ingyen, főleg mostanában, fel kell fogni, hogy meg kell küzdeni mindenért, mert f*szsvakarással még 30 évesen is anyuci és apuci fogja ellátni a szükségleteket... Elég brutálisan hangzik, de így van.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák