Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    megint egy remek cikk, amiben annyi veretes ökörség van egymás hegyén-hátán, hogy elmondani alig lehet...
    bocs, de nem fogom kinyomozni, hogy az nmhh írt hülyeséget vagy a kávébolt.

    például: panaszkodnak arra, hogy nem lehet telefonálni a szolgáltatáson. miután a szolgáltatás ilyesmire nincs méretezve, örülni kellene, ha néha sikerül.

    például: "Hasonlóan rontja a szolgáltatás minőségét, amikor a fogyasztó nem eléggé jó minőségű, nem elég nagy kapacitású készülékkel próbál nagyobb adatforgalmat generálni.": nem, az egyáltalán nem rontja a szolgáltatás minőségét, ha az ügyfélnek nincs rendes cucca. max. a minőség*ÉRZETET* rontja, de ahhoz a júzeren kívül senki másnak nincs köze.

    és megint visszakanyarodtunk az alap problémához: mit mérünk és mire szerződik az ügyfél?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz lomposfarkas #26 üzenetére

    ezt nem vitatnám, csak annyit, hogy mindehhez mi köze van a hozzáférési szolgáltatónak?

    én, mint isp, nem tudok beleszólni abba, hogy a ph! felrak-e egy harmad képernyőt betöltő k.va nagy animált reklámgifet az oldalaira, meg arra sem, hogy marinéne elment-e venni egy rendesebb gépet netezéshez vagy még mindig kályhap4-en tolja 256 mega ramon, w10-zel 50 addonnal. én azért tudok felelni, hogy a központból marinéne lakásáig milyen az adatátvitel.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Depression #28 üzenetére

    "Úgy érzem, ezt a cikket személyes támadásnak érzed.": nehéz lenne mást érezned arról, hogy a munkakörömet felügyelő hatóság jelentése, hogy is mondjam finoman, nehezen konvergál a valósághoz.

    A személyes része az, hogy az elmúlt 3-4 évben vért pisiltem, hogy tisztességesen, korrekten, az ügyfél érdekeit szem előtt tartva megmérjem a szolgáltatásom minőségét és a mérési módszeremet normális szintre hozzam. erre ezek benyögik, hogy a 70% az milyen szuper. hát anyád. én nem azon erőlködtem, hogy elérjem a 70%-ot, hanem azon, hogy a 97%-os kiindulási pontról elérjem a 100-at vagy többet. ha előre közlik, hogy 70% elég, akkor abból a zsetonból, amit megspórolok, és abból a felszabaduló időből még mindig egyhuzamban részeg lehetnék, mint az albán szamár.

    A kevésbé személyes része meg az, hogy mit is mérünk? Az isp elvileg 100%-ban hatással tud lenni arra a hálózati szakaszra, ami az isp központjától az előfizetői végberendezésig tart, és ennél kisebb, de még értékelhető ráhatással bír a saját központjától a gerinchálózati szolgáltatóig. A többire nincs ráhatása.

    Mindez a júzert nem érdekli (valahol érthető is), mert ő nem azt a szolgáltatást igényli, hogy frankón működjön a koax, hanem azt, hogy el tudja olvasni a hírportáljait meg a fórumait, meg tudja nézni a videóit, stb. Viszont nekem arra, hogy az index.hu szerverei meg a tecső milyen teljesítményt nyújt, nulla ráhatásom van. Tehát az ügyfél szerződik valamire, ami őt nem érdekli, és véleményt nyilvánít valamiről, amire meg nem szerződött. Ezt az ellentmondást 20 év alatt, amióta elterjedt a lakossági internet, nem tudták feloldani.

    Például az nmhh mérőrendszere is egy routertől mér az nmhh szervereiig. Téged ez konkrétan érdekel? Kizárt. A valódi forgalmat meg nem tudod megmérni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz lomposfarkas #31 üzenetére

    valami guglis font-apinál szokott betérdelni...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák