Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • kelzsoca

    félisten

    A Xiaomi üzleti modell egyedülállónak számít a világon, a profit hajszolása felülír minden írott, és íratlan szabályt, ami az üzleti életben előfordulhat.

    A Xiaominál megszokott dolog, hogy partnereit semmibe veszi, vagy kellemetlen helyzetbe hozza, ha az érdeke úgy kívánja meg, olyan is előfordulhat, hogy a ráragadt készlettől úgy próbál megszabadulni, hogy annak vásárláshoz köti, más termék(ek) elérhetőségét, így kényszerítve rá a partnereit a beragadt készletek felvásárlására, ami egyébként eladhatatlan, vagy jelentős veszteséggel értékesíthető, esetleg kifutott modell, amire nincs érdeklődés.

    A partnereknek a rendeléseiket hónapokkal előre le kell adniuk, és a rendelés ellenértékét ki kell fizetniük a Xiaominak, aztán jöhet a több hónapnyi várakozás, mert a Xiaomi folyamatos gyártási, és ellátási problémákkal küzdő cég már a kezdetek óta, de még ha a termelés valami csoda folytán folyamatos is lenne, első körben a cég embereihez pénzügyileg köthető vállalkozások részesülnek előnyben mindenki előtt, így jutnak a nagyobb kínai webáruházak áruhoz (pl: Gearbest és társai) ezen kör után jönnek a nagyobb országok hivatalos partnerei, és valahol a kör legvégén juthat el a magyarországi, és szomszédos országokba a portéka a szolgáltatókhoz, és a boltok polcaira.

    Lenne még bőven mesélnivaló, de már ez is sokkal több, mint amit leírhattam volna Nektek.

    Röviden, és tömören összegezve: X1G. :D

    Ui: A Xiaomi értékesítési számokban (és már árazásban is) felzárkózott a nagyok közé, azonban az "egyedi" üzleti modell miatt azoktól fényévekre van, az idő majd eldönti, hogy ez az üzleti stratégia mennyire lesz kifizetődő hosszú távon.

    [ Szerkesztve ]

Hozzászólok Aktív témák