Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
válasz Hieronymus #17 üzenetére
alkatrész lehet hogy nincs, de a W210 egész hatékonyan képes elszublimálni az alkatrészei körül
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
válasz Hieronymus #22 üzenetére
A Mercédeszhez 30 év garanciát ad átrozsdásodásra a gártó.
... feltéve, hogy az bizonyíthatóan belülről indult, lásd a következő cikketGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
tasiadam
veterán
válasz Hieronymus #54 üzenetére
"Hogyan lehetséges az, hogy egy ma gyártott autó nem alkalmas autópályás közlekedésre?"
Úgy, hogy kb ennyit tud, azt is nyélgázon. Nem arról van szó, hogy ne menjenek vele pár kilométert, de volt aki 500at levágott benne, mert keveset eszik.
"Ráadásul üzem közben kapja a turbó a hőterhelését, nem a motort leállítva."
És az olajat mi forgatja a turboban, ha nincs szivattyú, mert áll a motor? A probléma itt kezdődik, amikor a szemét kitapossák, majd hirtelen leállítják.
Újabb motorokban ez nem gond, mert elektromos a pumpa, de ahol a főtengely hajtja, ott szépen ráéghet a turbora az olaj, mert nem megy a szivattyú, nincs nyomás.[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
félisten
válasz Hieronymus #56 üzenetére
az nem mindegy mekkora fordulatszámon képes erre. Nekem a Civicbe például nagyon kellene egy 6. sebesség és a Hyundai Matrix is ilyen. Mindegyik 1.6 benzines motor, de a Matrix konkrétan szetpörgi már magát 130 körül. tehát képes az autópályázásra de se nem komfortos se nem ideális.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#90088192
törölt tag
válasz Hieronymus #56 üzenetére
Itt azért nem minden van rendben:
A turbó két lapatozasat egy tengely köti össze ami csapagyazva van. Ennek kell a hűtés. Hiszen a tengely/csapágy ház felmelegszik üzem közben, de mivel folyamatosan az olaj áramlása, az hűti a környezetet.
Amint ez az áramlás megszűnik a hűtés sem funkcionál.
Ha a turbó max terhelésen járt, akkor izzasig képes heviteni a kipufogó oldali házat, ha csak megallitod ezután a tengely csapagyazasa nem lesz hűtve, a hő pedig elegeti az olajat a csapágy házban. Ennek nem reszletezem a következményeit, hiszen te is tudod, koxosdas lesz.A legnagyobb nyomaték akkor ébred a motorban amikor a legjobb a motor töltés cseréje. Ezt hívjuk nyomaték csúcsnak. A legjobb töltés csere akkor áll be amikor a szívó oldali nyomás eléri a maximumát, a legalacsonyabb fordulaton, miközben a fordulatszám korrelációt mutat az üzemanyag láng front sebességével.
A motor legjobb fogyasztása pedig a teljesítmény görbe és nyomaték görbe metszés pontjában található.
Vagyis a maximális Teljesítmény közelében tényleg nincs sok haszna a tubonak, de a nyomaték csúcs igen csak érdekes, hiszen a turbó a csúcsbol, egyenest csinál a nyomaték görbén , vagyis elnyujtja a maximális kivehető nyomaték fordulatszám tartományát. Hiszen optimalizálja a töltés cserét egy fordulatszám tartományban.
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz Hieronymus #60 üzenetére
Értem mit mondasz, az olaj gépelem, és funkciója a hűtés is. Pont múltkor beszélgettem egy "MG szerelovel" és nekem kellett elmagyarázni, hogy miért van 1m3 olaj egy ~1000kw os dízel motorban, es miért kell 300 óránként cserélni.
Mennyit használod az autodat teljes terhelésen?
Ha jól sejtem kb 0.Vagyis mindennek megvan helye és oka.
Tartós vontatás esetén pl igen csak jó lehet.Pont az a lényege az egésznek, amikor az autó megáll, a hideg oldal is felmelegszik a a turbóbam, hiszen se olaj se a lapatozasat érő levegő áramlás nem játszik tovább. A tengely maga is felforrósodott.
A vissza hűtés lényege annyi hogy pl alapjáraton vagy toló üzemben képes vissza hűlni az olaj és maga a turbó is.
A turbó lapatszog változtatás, az alloreszen történik, nem a forgó lapátok vannak babralva. Így esetünkben ez lényegtelen, hiszen ott teljesen száraz a csapagyazasa, és a kipufogó oldalon játszunk vele.
-
ncc1701
veterán
válasz Hieronymus #54 üzenetére
Ott a 2009-es yarisunk, valós 140-nél forog 4700-at, közben puszttít 8.5L felett. 1.3 benzin, 87 paci
Van egy 2 literes dízel insigniánk, az valós 130-nál sem forog 2000-et, ott kér 5.5-6L között, 160 paci. Csippelve 200 ló körülre fura módon fél literrel kevesebbet kérne.Az első mégsem való pályára, legalábbis nagy tempóra, ha más nem, megsüketülsz benne. Ha telefonálni akarsz, le kell lassítani 90-re. Meg ha történik valami, inkább egy nagy autóban ülnék, hiába van abban a yarisban 7 lufi.
Na, erre mondjuk, h nem pályára való. Sajtreszelővel is lehet, enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas, tudod.
-
veterán
válasz Hieronymus #60 üzenetére
Van egy 10+ éves Ford Focus DA3 TDCI autóm. Egy éves korában vásároltam meg. Eszembe sem jutott visszahűteni a turbót. Van néhány baja már az autónak, de a turbó köszöni, jól van.
Nekünk is van egy 1.6 TDCI Ford Focusunk. Már 16 éves, nagyon jó egészségnek örvend, kezdettől fogva a miénk, 6 éve az asszony használja.
Egyszer, amikor még eléggé új volt az autó, mentünk nyaralni, éjszaka egy húzós autópálya menet után beálltunk egy üzemanyag kút melletti parkolóba és leállítottam a motort. Valami kattogást hallottam a motortérből (akkor még nem tudtam, hogy ez természetes az ilyen motor esetén) ezért a motor leállítása után kb. 20 másodperccel felnyitottam a motorháztetőt.
Teljesen le voltam döbbenve, mert a sötétben nagyon szépen látszott, hogy a turbó csigaháza szép meggypiros színben izzik Álló helyben kellett neki vagy egy perc, hogy lehüljön annyira, hogy ne világítson.
Azóta minden nagyobb terheléssel járó menet után legalább 1 percig hagyom hülni a turbót és csak utána állítom le a motort
Az izzó turbóban álló motor mellett nincs olajáramlás, rásül az olaj a turbó tengelyére. Lehet, hogy jó állapotban van a turbód annak ellenére is, hogy sosem hűtöd vissza, de hidd el, hogy még jobb állapotban lenne, ha visszahűtenéd a turbót nagyobb terhelések után
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.