Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • b.

    félisten

    válasz Hieronymus #56 üzenetére

    az nem mindegy mekkora fordulatszámon képes erre. Nekem a Civicbe például nagyon kellene egy 6. sebesség és a Hyundai Matrix is ilyen. Mindegyik 1.6 benzines motor, de a Matrix konkrétan szetpörgi már magát 130 körül. tehát képes az autópályázásra de se nem komfortos se nem ideális.

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • #90088192

    törölt tag

    válasz Hieronymus #56 üzenetére

    Itt azért nem minden van rendben:

    A turbó két lapatozasat egy tengely köti össze ami csapagyazva van. Ennek kell a hűtés. Hiszen a tengely/csapágy ház felmelegszik üzem közben, de mivel folyamatosan az olaj áramlása, az hűti a környezetet.
    Amint ez az áramlás megszűnik a hűtés sem funkcionál.
    Ha a turbó max terhelésen járt, akkor izzasig képes heviteni a kipufogó oldali házat, ha csak megallitod ezután a tengely csapagyazasa nem lesz hűtve, a hő pedig elegeti az olajat a csapágy házban. Ennek nem reszletezem a következményeit, hiszen te is tudod, koxosdas lesz.

    A legnagyobb nyomaték akkor ébred a motorban amikor a legjobb a motor töltés cseréje. Ezt hívjuk nyomaték csúcsnak. A legjobb töltés csere akkor áll be amikor a szívó oldali nyomás eléri a maximumát, a legalacsonyabb fordulaton, miközben a fordulatszám korrelációt mutat az üzemanyag láng front sebességével.

    A motor legjobb fogyasztása pedig a teljesítmény görbe és nyomaték görbe metszés pontjában található.

    Vagyis a maximális Teljesítmény közelében tényleg nincs sok haszna a tubonak, de a nyomaték csúcs igen csak érdekes, hiszen a turbó a csúcsbol, egyenest csinál a nyomaték görbén , vagyis elnyujtja a maximális kivehető nyomaték fordulatszám tartományát. Hiszen optimalizálja a töltés cserét egy fordulatszám tartományban. :R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák