Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Geri Bátyó #1 üzenetére

    "Elvileg egyszerűbb, mert nincs benne tükör."

    Most általánosságban válaszolok, nem a Z50-re értve: Van helyette közel teljes szenzort lefedő több száz CDAF-PDAF fókuszpont, szemkövető AF, EVF, fejlett videós képességek, néhány kivétellel IBIS (ami nagyon-nagyon-nagyon más liga ma már, mint amit a Pentax tudott, főleg az optikai képstabilizátorral összedolgozva). Aki csak annyit lát egy MILC-ből, hogy nincs benne tükör, az elég felületesen hasonlítja össze őket. Meg ezek a 300k körüli vázak már messze nem belépő kategóriát jelentenek.

    Az objektívek ára meg relatív. A 20-30 éve piacon lévő, 10 évente ráncfelvarrt DSLR objektívek egyébként valóban tudnak olcsóbbak lenni, de ilyet mondjuk a Sony is csinált: Az FE 50mm 1.8 például egy kőkorszaki Minolta konstrukció E-bajonettel, újonnan néhány tízezer forintért, pont ennek a "DSLR-ről jövök, bezzeg Canonra volt olcsóért 20 éves objektív, nem értem itt miért nincs" vásárlóközönségnek, aki meg kicsit igényesebb, annak is van választék még ötvenesből. Akinek csak az ár számít egy objektív kiválasztásánál, annak általánosságban lehet valóban nem a MILC való, de bármelyik MILC rendszert nézzük, ma már ott vannak azok az aránylag megfizethető árú darabok, amik cserébe sokat is nyújtanak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Akula #10 üzenetére

    Szerintem tök jó, hogy nem csattog a tükör, egyrészt hangos, másrészt technológiailag megoldhatatlan, hogy a keresőben élőképet lássak, zebrát tudjak beállítani, hisztogramot vagy vízszintezőt kirakni, manuális objektívhez kapok a keresőben focus peakinget és belenagyítást az élőképbe, ahol pedig a setét OVF-ben nem látni már semmit, EVF-ben még mindig oké a komponálás.

    Gyerekek, 2019 van. Évekkel ezelőtt is ciki volt már divathullámról beszélni.

    (#12) Geri Bátyó: "Kétségtelen, hogy én nem értek a fotózáshoz és a gépekhez [...] de én semmi igazi előnyt nem látok, a méretét leszámítva. De legalább sokkal drágább."

    Lásd: #13-as hozzászólásom az EVF-ről. Például. Nézd, semmi baj azzal, hogy nem értesz a témához, de tényleg. Csak mondjuk így a kinyilatkoztatásokkal is óvatosabban. A te géped leszármazottja a 800D, ami kb azonos árban nyitott, mint a Sony A6100, ami felszereltségben, tudásban, szenzorban, videóban, sorozatfelvételben, AF-ben olyan szinten b*ssza falhoz azt a belépő Canon DSLR-t, mint a huzat. Ja igen, mivel belépő modell kicsit öregecske EVF van benne, na bumm. A Canon vázban meg egy picike, béna nagyítású, sötét lyukon keresztül kell kémlelni.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz t72killer #14 üzenetére

    Mi is a probléma a 4K 100 Mbps H.264-el ezen az árszinten? Baromi sok faktor van még ami a videó minőségére hatással van, nem is értem minek jön ide egyáltalán a mobilos videózás a szörnyű rolling shutterrel, dinamikával, tömörítési artifactekkel és képzaj mocsárral.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Geri Bátyó #16 üzenetére

    https://prohardver.hu/teszt/panasonic_lumix_dmc-gx80_kell_ennel_tobb/bevezeto.html

    Vannak tesztek. Ez a szett vadiúj korában sem került többe egy belépő DSLR-nél, de sokkal több képesség van belezsúfolva. De említettem a Sony A6100-at is, ami mostanában fog piacra kerülni. Rá lehet nézni az Olympus E-M10 családra is. Csupa olyan gép, ami belépő DSLR árban van, de azoknál messze jobban felszereltek.

    A lelkes amatőr meg egyre kevésbé vásárol fényképezőgépet, a teljesen fapad kategória súlyos tempóban zsugorodik a mobilok miatt.

    (#17) t72killer: Akkor X-T30-at kell venni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Geri Bátyó #19 üzenetére

    A GX80 a mai napig kapható és egy jó rajzú kitobival 140-160k között mozog, most is egy bestbuy gép 200k alatt. Az igényes amatőr meg már egyre inkább a 300k kategóriában nézelődik. És bocs, de az 500D egy 10 éves gép, azóta összegyűlt közel 30% infláció és a forint is gyengült. Ami akkor 200k kategória volt, ma már 300k felett jár. Gyanítom a fizetésed sem annyi, mint 10 éve.

    Mi is a probléma tulajdonképpen?

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mr.Csizmás #25 üzenetére

    "de a market splitet a fullbelépő vezeti, olcsó kitobikkal"

    És pont ez a szegmens zsugorodik brutális tempóban (ettől leginkább a Canon és a Nikon retteghet, hiszen ők dominálják ezt a szegmenst, nem véletlenül nyilatkozott úgy a Canon, hogy az ipar jelentős átalakuláson megy át és komoly visszaesésre kell számítani). Ez nem csak DSLR-re igaz, de a "fullbelépő" (EVF nélküli) MILC-ekre is. Nem véletlen, hogy a fókusz egyre inkább hangolódik a gyártók részéről az 1000 dollár körüli új "kvázibelépő" szint irányába, ott még stagnálni tudnak az eladások.

    Amúgy meg a Sony csinálja nagyon jól: Régebbi vázakat is sokáig gyártásban tart, ez csökkenti a fajlagos gyártási költségeket és olyan ársávokban tud megjelenni a konkurenciához képest fejlettebb funkciókkal, ahol mások nem. Jó példa erre az A6000 vagy az A7. Az A6000 képes a "fullbelépő" plasztikfantasztik DSLR-ek árával versenyezni, az A7 pedig már Full Frame-et kínál kitben, újonnan 300k pénzért (vázat 200k körül is lehet már lőni egy-egy akcióban), ahol még mindig csak a DSLR gyártók "már nem halálosan belépő, de attól még amatőr" gépeit kapod meg.

    Olyan drága MILC-ezni... :( Ja, azok fejében, akik semennyire nem követik a piacot, de nagyon megmondani a tuti azt tudják és tele van spammelve az összes MILC hír ezekkel. Kijavítani meg őket nem lehet korrekt információkkal mert úgyis az lesz a vége, hogy hisztizve az asztalra lesz csapva az atombomba érv, hogy "jólvan, nem érdekel, különben is szar a fogásuk", csak ugye az eredeti érv nem a gépek fogásáról szólt (mellesleg minden vázhoz vannak markolat nagyobbító kiegészítők a gyáritól az Aliexpresses filléres utángyártottig ha valaki erre gerjed). Ugyanez a réteg volt az, amely képtelen volt a választott gyártójából kicsikarni egy sor olyan előremutató technológiát, ami DSLR-en is megoldható lenne. Akiben meg felmerült az igény ezekre a funkciókra, elkezdett elszivárogni, nem véletlenül borítanak most a DSLR gyártók is irdatlan vagyonokat a MILC szegmensük felfuttatására, miközben a marketingeseik egy évtizeden át adták a kretént.

    Most meg egy MILC gyártó (Sony) a világ második legnagyobb szereplője a globális piacnak, letaszítva a MILC-zöldfülű, de jelenleg is DSLR-ben erős Nikont a harmadik helyre. Hát ja... bizonyosan a marketingesek tehetnek erről, hiszen a MILC ipar technológiai fejlesztései mind csak baromságok, ezért lett tavaly a Sony a no.1 Full Frame gyártó eladási volumenben az USA piacon, még a Canont is előzve, ezek a vásárlók egy hatalmas hazugságnak dőltek be. Ugye ha a tényekkel nem tudok vitatkozni, akkor előveszem a jól bevált lehülyézést, az mindig segít.

    Én nem vagyok a DSLR-ek ellen, még sokáig velünk lesznek, semmi baj azzal ha valaki inkább őket preferálja. De ez a vallásos imádat már kicsit unalmas így 2019-ben. Már a Canon vagy a Nikon is arról beszél, arról kommunikál, hogy a MILC kategória a jövő. Sőt a Nikon a Z-rendszer bemutatásakor (hogy végre legyen valami tényleg ON) azt mondta, hogy az F-bajonett az elmúlt 60 évnek szólt, míg a Z-bajonett meg a következő 60-nak, ők erre tették fel a jövőjüket (ahhoz képest azért megerőltethetnék magukat egy fokkal jobban, de látjuk az igyekezetet).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz PuMbA #29 üzenetére

    Valóban nem kell, egy 5Dmk3 a mai napig potens gép egy csomó mindenre, mondjuk én személy szerint A7 II-t vennék az árán, ha már használt piacról beszélünk, de nem kövezem meg azt sem, aki az Ödön mellett dönt, én is használtam sokat, remek gép, csak én már végleg elvesztem, nem tudnék visszamenni tükrösre.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mr.Csizmás #31 üzenetére

    Oda-vissza igaz ez, az Android vérfanok is bármilyen iOS hibából azonnal népfesztivált csinálnak. Nem kell lenézni a DSLR-eket sem, de vannak a szubjektív faktorok mellett (amivel nincs mit tenni), objektív tényezők is, amik felett valahogy mindig sikerül elsiklani. Ez a körül sem nézek mielőtt kinyitom a szám mentalitás nem szakmai fórumra való.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz arn #40 üzenetére

    Ez mondjuk szerintem minden dupla formátummal dolgozó rendszerre igaz. A Sony esetén is sok hézagot a third party gyártók tömködnek be.

    A Micro 4/3 és a Fuji X ilyen szempontból frankó, egyféle formátum van, csak arra megy minden fejlesztés, nem áll elő a hülye marketinges azzal a blamával, hogy "erre a látószögre már van FF verzió, tessék azt vásárolni".

    Majd meglátjuk itt mi lesz.

    Btw az IBIS kihagyása kár volt amúgy, ebben az árkategóriában nincs másik APS-C gép szenzorstabilizálással. Ha már a nyers specifikációk ennyire átlagosak lettek, ezzel kitűnhettek volna.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz aginor #42 üzenetére

    Még MILC-ek sem voltak sehol, de már akkor is ment a nyígás a Canon-Nikon fórumokon, hogy APS-C-re nem jönnek olyan objektívek (itt főleg a fixeket értve ez alatt), amik FF ekvivalens látószögre vannak tervezve.

    Jó oké, 24mm-es azért akadt, ez elég jó közelítéssel elmegy ekv. 35mm-nek, de ha amúgy sem akarsz FF-re menni, akkor feleslegesen nagy, nehéz és drága. Lehetne sorolni. Amiről te beszélsz, az csak az alkalmazkodás/kompromisszum, amiről meg mi, az egy létező igény.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz bendus1 #62 üzenetére

    "Amiről beszélsz az nagy részben software kérdése."

    A szenzorra integrált PDAF pontok nem szoftver kérdése, ahogy a felsorolt fejlesztések megjelenítése az EVF-ben sem, hiszen ennek az előfeltétele, hogy legyen egyáltalán EVF, ennek sem árt az alacsony késleltetés és a magas képfrissítési ráta, amihez gyors kiolvasás kell (nem beszélve a sorozatról, ami még folyamatos AF/AE mellett is gyors). Amúgy meg igen, egy csomó fejlesztés csak szoftver kérdése, mégis szartak rá nagy ívben a DSLR gyártók. De még mindig nem értem mi akar kihámozódni ebből a "MILC felépítésileg egyszerűbb mint a tükrös" kijelentésből. Ez így ebben a formában féligazság.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #56474624 #124 üzenetére

    A mobilos algoritmusok valahogy minden fényképezőgépes hírhez befészkelik magukat. Véleményem a témában:

    [link]

    A kissé odapörkölős stílus nem nektek, hanem az akkori vitának szól. Nem gondolom, hogy egy fotózáshoz nem értőnek a megoldás a hozzá nem értés fenntartása lenne csodálatosnak mondott algoritmusokkal. Minimális alapokkal (egy-két Youtube tutorial videóval gazdagabban) egy bármilyen mai fényképezőgéppel sokkal jobb eredmény hozható ki. Ha valaki megelégszik a mobilos algoritmusokkal is, hát lelke rajta, csak ne legyen már az előadva, hogy előbb csinál jobb fotót velük a laikus, mint rendes géppel, mert ez csak önámítás, mert amikor az algoritmus is kétségbe esik, akkor igényli az emberi beavatkozást.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz arn #131 üzenetére

    Valamit nagyon félreértesz, nekem rendben van az átlagember szempontrendszere, csak az bullshit, hogy az algoritmus jobb fotókat fog kiköpni, mint egy rendes gép + nagyon alapszintű tapasztalat. Ez önámítás és a mobilgyártó marketingesek elégedetten csettintenek, miközben lenevelik a fotózni vágyókat arról, hogy 30 percet rááldozzanak az életükből 1-2 Youtube tutorial megnézésére, cserébe súlyos felárakat elkérnek az eggyel jobb telefonért, amiben már benne van Az A Kamera, ami már azt ígéri te leszel a következő Ansel Adams. A helyén kezelve a mobilfotózás egy nagyon kényelmes, szuperkompakt, mindig nálad lévő dolog, nincs is vele baj. De ez pont olyan, amikor valaki egy M4/3 szettel vakerál arról, hogy simán kiváltja a Full Frame rendszert. Nem váltja, csak egy kompromisszumot kínál arra, ha a méret-ár-hordozhatóság fontosabb szempont más jellemzőknél.

    Az árak meg relatív, úgy veszik az emberek a 700-1000 euró körüli mobilokat fotózásra, mintha nem lenne holnap, ugyanennyiből már kijön egy alap MILC szett, ami se nem nagy, se nem drága (egy jobb mobilhoz képest) és leiskolázza a csúcsnak misztifikált algoritmusokat. Öcsém több évnyi flagship mobilos fotózgatás után újított egy GX80-ra (~150k kitben újonnan, használtan meg bőven 100k alatt) és ég meg föld a különbség saját elmondása szerint. Nem viszi mindenhova ezt sem, de ha elmegy a barátnőjével csak egy laza sétára a városba, nyaralnak, eseményekre járnak, akkor nála van, nem nyűg cipelni. Azóta a barátnője is vett egyet és imádják.

    Ha valaki idáig sem akar eljutni (önszántából vagy mert elhitte a marketing bullshitet), azzal sincs baj. Csak ne tápláljunk már egy téveszmét, hogy a full amatőr jobban jár a mobillal. Azzal jár legjobban, ha megismeri a lehetőségeit és egy nagyon kicsi energiát beletesz a tanulásba, az még csak pénzbe sem kerül és fájdalmat sem okoz.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz vakablak93 #133 üzenetére

    Igen, csak nem erről volt szó. Nem azokról beszélek, akik tudják mi a különbség egy mobil és egy rendes fényképezőgép között, de kényelmi okokból a mobillal is beérik (lásd még: m4/3 vs. Full Frame ugyanez a párhuzam).

    Arról a kijelentésről volt szó, hogy a mobilkamerák és a mögéjük pakolt algoritmus jobb eredményt hoz egy laikus amatőr kezében, mint egy bármilyen mai DSLR/MILC, ezzel nem értek egyet. Még a Jpeg motorja miatt sokat szidott Panasonic is jobb kimenetet gyárt vázon belül, mint bármilyen Google Camera vagy Huawei AI trükközés, mert megoldja szenzorból a dinamikát, érzékenységet és a többit. Hogy aztán ez ér-e valakinek anyagi ráfordítást, meg +1 kütyüt amit magával vihet az tök más dolog.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz arn #139 üzenetére

    Ráeresztesz a kamerán belüli Jpeg-re egy tetszőleges színprofilt, igény esetén egy kicsit csavarsz a kontraszton és a szaturáción, máris ott a színes-szagos kimeneted. Nem kell szükségszerűen naturálisnak lennie az eredménynek.

    Nem tudom ki beszélt itt nyaralások több száz RAW fotójának feldolgozásáról. Én hiába vagyok hivatásom szerint is fotós, a bánat fogja egy nyaralás anyagát LR-ban kigyurmázni, ezért mentek RAW + Jpeg-et és ha használható a Jpeg motor, akkor egy árva darab RAW-hoz sem nyúlok hozzá csak ha okvetlenül muszáj (de általában nem az), azonnal készen vannak a családon belüli megosztásra és a leválogatott 10-15 darab a nyomtatóba küldésre.

    Tényleg nem értem ezt a beszélgetést, mintha olyanokkal vitatkoznék, akik 10 éve fogtak utoljára a kezükben fényképezőgépet és még sosem lőttek Jpeg-ben valami újabb vázon.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz arn #142 üzenetére

    Azt tökéletesen látom mi megy a piacon, de ez nem a szakmaiatlan kijelentéseket támasztják alá, hanem azt, hogy az embereknek milyen preferenciáik vannak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz aginor #144 üzenetére

    Már bocs, de ezt a magyarázatot egyik segghülye agyhalott fogyasztótól sem fogadom el (ne vedd magadra, nem neked szól). Egy okostelefont beüzemelni és belakni (szinkronizálások, appok letöltése, bloatware-ek letörlése ha lehet, beállítások személyre szabása, stb) egy nagyságrenddel komplikáltabb feladat, mint egy fényképezőgépen a módválasztót rekeszprioritásra tenni Auto ISO mellett és az egyetlen felhasználóra háruló feladat az expozíció kompenzációs tárcsa tekergetése. Azért sem gondolom ezt megugorhatatlan feladatnak, mert mobillal fotózni 100%-ban ugyanezt jelenti (mivel a legtöbb modellben fix rekesz van, így lényegében rekeszprioritást jelent ott is az automata mód és amikor a kijelzőt simogatod, hogy "világosabb" vagy "sötétebb" legyen a kép, az is csak expozíció korrekció). Aki be tudta üzemelni az okostelefonját, attól nem fogadom el, hogy egy hobbi fényképezőgéphez hozzá sem tud szagolni. De ismétlem: A mobil praktikuma érvként nekem tökre átjön, de sokaktól hallom ezt a teljesen értelmi fogyatékos gügyögést, hogy "hát nekem egy rendes fényképezőgép már túl bonyolult lenne". Minden évben új mobilt venni, mérhetetlen tempóban fogyasztani és az emberiséget belefullasztani az elektronikai hulladékba viszont elég könnyen megy, mert egy marketinges csapat azt ígérte, hogy idén már lehetsz még hülyébb a fotózáshoz, mint tavaly.

    (#145) Ba cy lus: Azért a kamera Jpeg mellett szólhatnak még a dinamika korrekciós módok, amik kicsit behúznak a csúcsfényekből és emelnek az árnyékos részeken, jellemzően sokkal jobb minőségben, mint ahogy a mobilok vért izzadnak a feladat felett. Ha jól dereng (sosem használtam) Lightroomban is van valami egyklikkes feljavító funkció, ami talán rá is ereszthető a teljes importra, de ha a kamerából is eleve jól használható Jpeg esik, akkor feleslegesnek érzem egyáltalán elindítani is a képszerkesztő szoftvert. Ha szereted csinálni a Lightroomban piszkálgatást az tök jó, csak ugye a felvetés az volt, hogy egy mobil vagy fényképezőgép hoz jobb "egyklikkes" végeredményt, amit már nem kell toszogatni.

    (#147) Fehér Farkas: Hát mert a mobilok olyan színhelyesek szoktak lenni? :D Még mindig ott tartunk, hogy sok mobilban nincs rendes kalibrált mód. Nekem OnePlus van és itt van D65 fehérpontra kalibrált sRGB és DCI-P3 is, de ezt még mindig sok gyártó leszarja. ahol meg adott, ott is csak az használja, aki tudja is mire szolgálnak.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz vakablak93 #154 üzenetére

    Tegyük hozzá, hogy egy Fujifilm úgy színes-szagos, hogy közben nem szar.

Új hozzászólás Aktív témák