Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz VIC20 #49 üzenetére

    "tehát ha egy szolgáltatás közterhe csökken": az teljesen kizárja, hogy más költségelemek nőjenek.
    ahha.
    mit is mondott Hofi?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz VIC20 #58 üzenetére

    ha egy cég árat emel, sok körülményt figyelembe vesz.

    az egyik, hogy mekkora problémát okoz maga az árváltozás (nem a mértéke, hanem a tény). először eldöntöd, hogy mennyit szeretnél emelni, majd utána elkezdesz totózni, hogy az elvileg kitalált új díj a gyakorlatban is használható legyen. például olyan összegre végződjön, amit készpénzben (visszajáróra kiemelten tekintettel) könnyű kezelni. például olyan legyen az összeg, hogy a nettója és a bruttója se okozzon kerekítési hibát, mert azt nem lehet normálisan könyvelni.

    például ha változtatsz az áron, akkor azoknak az ügyfeleknek, akik valahová fixen bedrótozták az árat, menni kell és változtatni kell. tipikusan: feltett egy állandó megbízást a bankjában és úgy fizet. ha nem dolgoztál még szolgáltató ügyfélszolgálatán, akkor nem tudhatod, hogy mekkora műbalhékat szoktak verni a tisztelt előfizetők azért, mert az árváltozás után nem passzol a befizetésük és nem hajlandók megmozdulni és javítani. ezért SOKKAL egyszerűbb és olcsóbb esetleg lemondani valamennyi bevételről, ha cserébe nem kell változtatni a díjakon.

    itt a cég azzal védekezett, hogy mivel az előfizető bruttót fizet, a bruttó nem változott, ezért nem történt szerződésmódosítás. nem mondanám, hogy ez az érvelés megalapozott, de nem teljesen marhaság. szerintem teljesen logikus érvelés, csak azon bukik meg, hogy a minta-ászf-ekben nettó+áfa tartalom=bruttó formában adják meg az árakat.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák