- Facebook és Messenger
- Mikrotik routerek
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Microsoft Outlook topic
- Proxmox VE
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gonosz15
aktív tag
"Klima Katinkától, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság sajtóreferensétől."
Klima Katinka Csórival biztos mindig poénkodnak, h tekerd már feljebb magad mert meleg van Szegéény"Az igazi érték az nem is a szépség, meg nem az intelligencia, nem a humorérzék, nem az hogy milyen a kocsid, vagy az hogy mi a neved, hanem ha te kerülsz szóba azt mondják egy korrekt gyerek."
-
JanR
addikt
Ez gaz
Csak 1 buktato van benne...en is webaruhaz ugyintezo vagyok -
Fáraó
őstag
Azért kíváncsi lennék a megvizsgált Mo-i 10 áruház nevére és az egy megfelelt boltéra. A vizsgálat idején már nem működött Mystral, ugye?
VIGYORRRGAZMUS.....
-
Male
nagyúr
Nameg hogy ezek tényleg komoly hiányosságok, vagy csak ki kellett valamit mutatni, hogy lássák dolgoznak... egy helyen szoktam csak vásárolni néha, de ott szerintem minden rendben van azok közül amiket itt felsoroltak.
Azért az vicces, hogy egy évig húzzák most még... mire eredmény lesz, már senki nem emlékszik az egészre.
[ Szerkesztve ]
-
malwy
senior tag
Pixmania mindörökké! Ott igaz információt termékről nem találni, garanciáról szintén. Egyéb dolgok meg mesébe illőek
-
#72042496
törölt tag
A vásárló jogait és a hiányolt adatokat a honlapra kiírni nem nagy kunszt, ezt hamar pótolják. Csak kérdés, hogy azután a gyakorlatban is biztosítják-e ezeket a jogokat...
Örülnék egy részletes listának, hogy mely hazai áruházakat vizsgálták, s melyik min bukott el.
Jómagam az Electro Worldben (webáruház) vettem anno egy drága TV-t, s mivel pixelhibás lett, visszavittem egy héten belül. Szó nélkül átutalták az árát. Korrekt, ez alapján merem őket ajánlani.
malwy:
Már csak náluk talált, ezért haver rendelt onnét egy S750-es hangfalszettet. Egy csomót fizetett a szállításért, mire nagy sokára küldtek neki egy brit piacra szánt változatot. Gondolhatod.
Pixmania rocks![ Szerkesztve ]
-
juliabrilke
addikt
A vásárlók nem megfelelő tájékoztatása. Vajon ezen miért nem lepődök meg.
-
gtamate2
veterán
válasz juliabrilke #7 üzenetére
Na ja, jobb az ha nem is tud a vásárló a jogáról.
a cikk tetszett, végre dolgozik értünk a fogyasztóvédelem, viszont siethetnének picit azzal a listával...*Sn0w
-
VIBO
őstag
Yò ezeket a dolgokat tudni azèrt. Am honnan lehet megtudni hogy milyen dolgokat kell feltètlenül kitenni egy webshopban?
iPhone 14 pro, Buds Pro, Apple Watch Ultra, MK7 GTI, Zenbook i7
-
Def26
félisten
Én ebolt -ból rendszeresen vásárlok, kíváncsi lennék azért, hogy ott mit találtak.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
adik
őstag
A vásárlók nem megfelelő tájékoztatása.
Itt azért gyorsan hozzátenném: függetlenül attól, hogy tájékoztatva-e lettek akár bármiről is, nem képesek értelmezni a vásárlók (legnagyobb része), amit olvasnak. Ez sajnos tapasztalat, nem egy ügyfélszolgálaton dolgoztam már (és lehetőleg a legkülönfélébb témakörben). Az meg a másik, hogy a magyar törvényi szabályozás se a visszaélésektől, sem pedig az önkényeskedéstől nem védi se a fogyasztót, sem pedig az eladót, legyen szó akár szervízről, akár boltról, vagy akár bármiről
Kettő, csipkebokor vessző!
-
fail.castel
csendes tag
milyen meglepő.
Metallica. Csakis. Amíg ki nem halnak.
-
aram01
nagyúr
Úgy olvastam végig hogy éreztem/tudtam mi lesz benne
Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...
-
alien24
tag
tessek megnezni a mienk, ott nem lesz hiba (ha megis, akar johet privatba is ,h minnel hamarabb javitsuk) www.ahapc.hu
http://ahapc.hu kiraly webaruhaz: reszletes es pontos leirasok, alacsony arak
-
ALI_G
veterán
Csoda, hogy "megelőztek" minket.
Szerencsének hála még nem volt bajom internetes boltban vásárolt áruval, de illik tudni a jogainkat és ugyanígy illik tájékoztatni a vevőket is.
-
Metalfan
senior tag
Jól láttam, a jogszabályos képen az ott az eDigital? Vajjon ők is megbuktak, vagy ők mentek át?
-
nagyúr
A boltok neveire én is kíváncsi lennék. És remélem lesz is hatása ennek a vizsgálatnak.
Més que un club!
-
villamos
őstag
Ezért nem vásárolok ilyen áruházakban, ha kell valami, akkor megnézem hol lehet elfogadható áron megkapni a terméket, majd elmegyek, és megvásárolom személyesen. Olyan áruházakkal nem is vagyok hajlandó foglalkozni, amelyek csak virtuálisan léteznek, nekem létező üzlethelyiség kell.
Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!
-
BiP
nagyúr
Dettó. Kinézem a bolt netes felületén, ez is webáruház, de a fizikai bolt webáruháza. Elmegyek személyesen, fizetés előtt látom az árut, és ha valami nem tetszik, még mindig van lehetőségem beszélni a velem szemben álló élő emberrel.
"nekem létező üzlethelyiség kell.": ha átvernek, legyen minek a kirakatát bedobni )
-
localhost
Közösségépítő
válasz juliabrilke #22 üzenetére
Lista? Lesz, én így értem
"Az ellenőrzött webáruházak neveit a vizsgálatot végző nemzeti hatóságok többsége nem hozta nyilvánosságra, hazánkban is az a gyakorlat, hogy erre csak az eljárást lezáró jogerős határozat kihirdetését követően van mód – tette hozzá. Azt azonban tudni lehet, hogy elsősorban a legnépszerűbb és legnagyobb, illetve a legproblémásabb oldalakat választották ki."
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
nagyúr
Én nemrégiben vettem hangfalakat meg erősítőt a NetDepo-nál és meg kell hogy mondjam, mindent megkaptam amit egy ilyen helyen elvárhat az ember. Van boltjuk is ahol személyesen át lehet venni és ki is lehet próbálni 1-2 cuccot. Kiszolgálásból 10/10 és emberileg is korrektek. Ez tuti nem lesz bent majd a listában...
Üdv,
Vik~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~
-
#16820480
törölt tag
mondjuk az ilyen szabályok jó része szerintem az ügyeskedők miatt van, akik megpróbálnak visszaélni mindennel. sajnos ez errefelé bevett dolog, még talán divat is, hogy megkarcolja saját hülyeségéből a kielzőt mondjuk, aztán megpróbálja garanciában leverni a bolton/szervizen. ezért kérnek 10 személyit, meg még akár szemétdíj befizetését igazoló papírt is sok helyen a vásárlótól.
-
atike
nagyúr
Én eddig is nem kevés dolgot rendeltem már netről (név nélkül, de 3-4 webáruház rendszeres látogatója vagyok), de eddig nem volt semmi panasz rájuk. Érdekes lenne az a lista...
-
dabadab
titán
A futarszolgalat a "Hazozszallitas" pontnal 2200 Ft, a "Fizetesi modok" alatt meg utanvetes fizetesnel 2200 Ft + 20 kg folott 1000 Ft / 10 kg, atutalasnal meg nincs feltuntetve.
Talan feltunik Ariadne is, o a szakmai megmondoember , de nekem furcsanak tunik az a kovetelmeny, hogy a jotallasi jegy melle szamlamasolat is kell.
DRM is theft
-
vamzi
őstag
Nem értek a jogi dolgokhoz, de én minden olyan kérdésemre amik felszoktak merülni netes vásárlásnál, könnyen megtaláltam a válaszokat(kb fél perc) szóval, ha az árak is szompatikusak(nem néztem) akkor simán rendelnék is tőletek, mert korrekt eboltnak tűnik.
És, hogy ontopic is legyek. Arra a listára én is kíváncsi lennék, de alapvetően, már a neten is megvannak a vásárlási szokásaim. Nekem még soha semmi problémám nem volt, pedig rendeltem már több százezres tételben is.
Másrészről pedig, ha fel is vannak a jogok helyesen tüntetve az oldal egy könnyen elérhető pontján, nagyon sok vásárló ügyet sem vesz róla. Ha vásárlás közben dobja fel az oldal, vagy nem lehet kikerülni, akkor is csak simán leokézza, vagy átugorja. De ez már user error. -
orbano
félisten
nagyon sok helyen nem írják ki, hogy van 8 napos pénzvisszafizetési garancia, nem tájékoztatnak korrektül a garanciáról. én már nem is számolom hány helyen láttam ilyet. ahol ez van, már nyomom is a piros X-et.
a másik fele pedig a postaköltséggel és egyéb költségekkel való játszadozás, a'la pixmánia kötelező felára minden termékre, ami csak a vásárlás legvégén tűnödik fel az igen combos postaköltséggel együtt. így ha valamit vissza is küldenél 8 napon belül, buktál 3-6 ezer forintot...
de múltkorjában akartunk azonnal venni egy mp3 lejátszót, emrt nagyon sürgős volt. végignéztünk vagy egy tucat áruházat a depo.hu és egyéb portálokon keresztül: a felének eleven nem volt raktáron a kütyü, a másik felének meg nem az volt. a maradék vagy nem adott lehetőséget személyes átvételre, vagy a világ végén volt a telephelyük. ezen felül persze a korrekt ügyféltájékoztatás jó részében hiányzott: garaniális feltételek, 8 napos pénzvissza leírása, telephely címe, telefonszám(!!!), vagy egyáltalán a cég neve, aki üzemelteti az oldalt... szóval nem kell ehhez nagyon keménynek lenni. de miért is baj, ha kukacoskodnak az üzletekkel? minden ilyen szabály le van írva kerek perec, pénzbe egyik betartása sem kerül, úgyhogy legyenek csak szigorúak.A vér nem válik VAZZE!™
-
ahapc.hu
csendes tag
-
localhost
Közösségépítő
-
ahapc.hu
csendes tag
válasz Napfénysüti #29 üzenetére
Én személy szerint azt tapasztaltam, hogy az emberek igen lusták, persze csak nagy átlagban nézve.
A legtöbb e-mail/telefon azzal kapcsolatban jön, hogy mennyibe kerül a házhozszállítás, pedig próbáltam több menüpontban is leírni, hogy könnyen megtalálható legyen.A 8 napos visszafizetést szerintem azért "szeretik" lehagyni a webáruházakban, mert nagyon rizikós a dolog; pl. mi 3,5-5%-os haszonkulccsal dolgozunk jórészt, ha itt vki csak berendel egy olyan drága notit, amit mondjuk nem visznek gyakran aztán meggondolja magát, akkor sokat lehet rajta bukni nagyon.
Vagy például nemrég jártunk úgy, hogy rendeltek egy Kingston 64GB-os pendriveot, majd 3 napon belül visszaküldték, hogy rossz. Nem volt raktáron nálunk másik, ezért mentünk a nagykerbe cserét kérni, hogy minél hamarabb küldhessem a vevőnek. Erre a szervízben kiderült, hogy kicserélték a pendrive belsejét egy másik, kisebb kapacitásúra...ha itt most pont lett volna nekünk raktáron, akkor kiküldtük volna az újat és bebukjuk a kb. 40ezer forintot, amibe a pendrive került, mivel természetesen a nagyker így nem cserélte.
Szóval, nem lehet felkészülni mindenre, akármelyik oldalán is áll az ember fia (lánya ) a pultnak.
Üdv,
Noémi -
orbano
félisten
nem kell olyan notit árulni webáruházban, amit nem tudsz rendesen forgatni. főleg ha akkor a forgalmad, hogy 1-2 ilyen garanciális eset földhöz vág. persze, biztos szar elindulni, de hát ez van. közértet sem egyszerű nyitni, meg semmit sem. a visszaküldött áruval pedig szkeptikusnak kell lenni, amúgy sem kötelez a törvény tudtommal azonnali pénzviszsatérítésre, valamennyi határidő van adva. de 1-2 ilyen visszaéléstől eltekintve azért még mindig a vásárlók a kiszolgáltatottabbak egy webáruházban, mert ha garis probléma van ők szívnak, ha nem olyan a termék mint amit reméltek ők szívnak, ha a webáruház szivatja őket, megintcsak ők húzzák a rövidebbet, mert a fogyasztóvédelem sz*rt sem ér, a pereskedés pedig macera. egy párszázezres noti ára meg egy vásárlót jobban földhözvág, mint egy áruházat.
a h ázhozszállítás menüben pedig a költségeket boldosítani kéne, ahogy minden más fontos információt. a vásárlók hülyék, ez van. az oldal amúgy szép, tényleg tisztességesen ki vannak írva a dolgok.A vér nem válik VAZZE!™
-
ahapc.hu
csendes tag
Igazából úgy működik ez pl. az olcsóbbat.hu-n fent lévő számtech webáruházak esetében (a miénkben is), hogy amiket látsz árukat a webáruházakban, azok a nagykereskedések jelenlegi készletét mutatják (pl óránként frissíti a nagykerek által megadott csv listából).
Tehát, valójában maguknál a cégeknél elenyésző árukészlet van; amit megrendel a vevő, azt másnap elhozzák a nagykerből. Az illúzió az, hogy ezt általában úgy tüntetik fel, mintha a saját árukészletük lenne, holott nem az, de a gyors lebonyolítás miatt a vevő ezt észre sem veszi. Más kérdés, hogy ilyen alacsony haszonkulccsokkal nem is lehetne nagy készletet tartani.
A többivel egyetértek, a garanciával sok gond lehet, ezért szeretem én pl az olyan notikat, aminek a gyártók vállalják a garanciát, futárszolgálattal (pl Asus, Acer, HP is újabban).
Félkövérré tettem a házhoz szállítási költségeket, így tényleg jobban látni, köszönöm!
Üdv,
Noémi[ Szerkesztve ]
-
balu72
tag
Az eredmény egyáltalán nem meglepő.De azt a listát szívesen megnézném
"balu72 felhasználónak 263 pozitív és 0 negativ értékelése van a régi "ph megbízhatóság" fórumon!"
-
3psilon
aktív tag
Tudtok egy honlapot ahol össze vannak foglalva ezek a vásárlói jogok?
Garancia, jótállás, elállás, pénzvisszavizetés stb. Érdekelne.
Köszi.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
Ariadne
őstag
Nyehehe, edigital mint jó példa, ezt most poénnak szánták? Tele vannak a netes fogyasztóvédelmi fórumok a rájuk panaszkodó emberekkel, mert még mindig sok terméket úgy adnak el, hogy nem viheted a saját márkaszervizébe, hanem hozzájuk kell bevinned, aztán ők több hónapos külföldre küldözgetéssel intézik a problémát, már ha egyáltalán. Konkrétan olyat is ismerek, aki ezért beperelte őket (több százezer forintos, komoly fényképezőgépen ültek hónapokig javítás címén), és meg is nyerte...
A példaként beidézett honlapjukon meg kapásból több jogszabályellenes dolgot találtam, pl. épp az elállásnál kiköti, hogy csak a házi futárszolgálatukkal lehet visszaküldetni a cuccot, ami így teljesen jogellenes, korlátozza a korm. rendelethez képest a fogyasztó jogait.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
klikk, bal oldalt Hasznos tudnivalók cím alatt minden megvan, magyarázatok, leírások, az összes jogszabály is. Nagyon hasznos, főleg az internetes vásárlásos utolsó pont.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nem akarok nagyon szőrösszívű lenni, de nem lenne érdemesebb felfogadni egy ügyvédet (cégalapításhoz úgyis kellett...), és vele átnézetni az egészet? Egyszeri költség, de legalább biztos szabályos lesz...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ó, köszönöm, ez igazán kedves , de a fogyasztóvédelmi dolgok a hobbim csak (de hülyén hangzik ). A fogyasztovedelem.com meg a panaszfal.hu műszaki részeit végigolvasva azért kijön az, hogy kikre panaszkodnak legsűrűbben, ami azért mindig jelent valamit. Egyszer-egyszer előfordul mindenféle cég ott, mert ugye van, hogy tényleg ok nélkül pattog valaki egy cég ellen, de azért a gyakran emlegetett cégek tényleg olyanok, akiknél érdemes megggondolni a vásárlást. Mistralnak pl. terjedelmes több tíz oldalas topikja volt az egyik ilyen fórumon, és még mindig vásároltak az emberek ott, mert hogy milyen olcsó, aztán jöttek a panasszal, hogy rossz a cucc és két hónapja ülnek rajta...
Alapvetően viszont rendes üzletben szeretek vásárolni leginkább, mert nem bízom a postában, a futárpostában sem. Szóval ahol nincs személyes átvétel, az nálam eleve kiesett.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
veterán
Csak aláirni tudom a dolgot,valóban siralmas a webáruházak stratégiája.De szerencsére vannak kivételek,és nagyon korrekt cégek.Mint Pl:mail.hu webáruház,akik hihetetlenül korrektek és becsületesek,bár minden keresekedö ilyen lenne akkor kicsit más lenne a szemlélet
duree54
-
flash-
veterán
Sziasztok!
mobiltelefont szeretnék venni
ki is néztem egyik internetes oldalról.
de félek hogy olyan üzletet néztem ki ami nem ad garanciát,használt telefont ad stbmegbízható üzlet a b-tel?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
nagyúr
Szia!
Új termék vásárlásakor eleve alap, hogy a bolt/üzlet/kereskedő ad számlát és garanciát. Amelyik nem ad, az vagy lopott, vagy valami bűzlik és alapból nem veszek én pl. olyan helyről.
Amúgy ezt a B-Tel céget felhívtad és megkérdezted, hogy adnak e vagy sem?
Ott a jól bevált XXL GSM vagy a Partnero GSM, azok tuti új készülékeket adnak, és számlát is és garit is...
Üdv,
Vik~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~
-
-
Tolkarius
tag
Azért röhej h manapság ahhoz ha valamit venni akarok előre meg kell rendelni legalább 2 nappal h átvehessem. Régen csak mentem egy kört a városba és volt minden... Persze érthető, csak vhogy hiányoznak a régi idők amikor minden utcában volt egy számtech bolt.
-
hfrici
aktív tag
Üdv!
Webshopban rendeltem 1 monitort 8k Ft alatt van az ára feltüntetve (22"-os lcd-s,zsír új 3 év garival),más boltokban 36-40 k Ft ugyan ez.Meg is kaptam a visszaigazoló mailt,amiben szintén a talált összegről értesítettek,és megköszönték a vásárlást.Tisztában vagyok vele,hogy nagyon elírták az árát,sztem a 3-as lemaradt az összeg elejéről.Aki járatos ilyen esetekben,legyen szíves pár sorban leírni,mire számíthatok.Meg fogom kapni ebben az árban,vagy el fogják sumákolni a dolgot?
Köszi előre is
-
aktív tag
gondolom még mindig nincs meg az eredmény.
-
dr.acula
csendes tag
Sziasztok!
Radium.hu-ról vélemények? megbízhatóság? Előre is köszi.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs