- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
cami][us
senior tag
Sorry Dave i can't do that. Azért sakkban biztos jó.
-
Syl
nagyúr
Egy oprendszernél még csak érthető hogy kiadnak bétát tesztelésre, de egy autóhoz pilótát?
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
macman507
aktív tag
Lehet nem "automata pilóta" teljesen, de ha csak bizonyos körülmények között működik jól, akkor eleve minek kiadni, fejlesszenek még rajta. A cikkben lévő videóból jól látszik, hogy szar az egész, ráhúzza a kormányt a szembejövőre.. a csipogásról nekem bombarobbanás jut eszembe
[ Szerkesztve ]
1hs,.2HS,.3HS, yay! ;)
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem értem a Tesla miért nyafog, hogy az emberek nem értik a rendszer lényegét, miközben a neve Autopilot. Nevezzék inkább sávtartónak vagy asszisztensnek, de ezzel a névvel csak félreértést generálnak, ahol a user error éppen nem valami piszlicsáré következmény, hanem emberek élete akár.
Egyébként meg elég gáz, hogy egy "béta", nem tökéletes rendszer kaphat típusengedélyt a közlekedési hatóságtól. Nem egy szórakoztatóelektronikát működtető rendszerről beszélünk, hanem emberek életéről.
Hozzátenném, hogy az önvezető autó koncepciójának híve vagyok, de én nem engedném forgalomba amíg nem képes kellően szigorú szabályoknak és előírásoknak megfelelni.
-
cami][us
senior tag
Az érdekes bug, hogy becélozza a szemközti sávban haladót. [link]
-
MODERÁTOR
Ha valakit érint és occsón szabadulna a vérszomjas Teslájától, akkor egy húszéves Swiftet beszámolva szívesen átveszem tőle.
<-ƘƘ->
-
Tigerclaw
nagyúr
Mintha a Google önvezető autóit nem engedték volna ki a forgalomba ilyen hamar. Ők évekig amolyan zárt szimulált városban furikáztak, mielőtt kimehettek forgalomba szintén évekre tesztelni bizonyos megkötésekkel. Lehet hogy "lassítani" kellene a Tesla fejlesztési tempóján...mármint a szabályozók oldaláról.
Lehet hogy a szervek abból indulnak ki hogy más cégek is már ott tartanak mint a Google, ezért velük már nem olyan szigorúak, mint a Google-vel sok évvel ezelőtt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tomy Yayo
senior tag
A hibát ott követték el, hogy AUTOpilot néven adják el. Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy minden vevőt nyomatékosan tájékoztatnak a dologról. Persze ha valaki másodkézből veszi mondjuk, és eléggé hülye...
@Tigerclaw: a különbség, hogy ez nem önvezető, ezért mehet forgalomba. "Csak" nagyon durva vezetéssegítő rendszere van, aminek nem kell olyan durva szabályozáson átmennie, hiszen már máshol is használatos technológiákat használ, csak kicsit több mindenre segít rá.
[ Szerkesztve ]
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
.mf
veterán
majdnem, mert itt a gép teszi meg.
Syl: bennem is pont ugyanez fogalmazódott meg.
Stutga: szerintem nem a legjobb a hasonlat, mert elég prűd népség (bár ha a "prom night" jelenséget nézzük, még abban is van valami), sokkal jobb párhuzam szerintem a fegyverek. Pont nemrég olvastam egy cikket, hogy egy/a texasi egyetemen nemrég volt egy lövöldözés, ennek ellenére egy olyan törvényt akarnak bevezetni, ami az egyetemen is legálissá teszi a rejtett fegyverek viseletét. Ezellen a diákok egy tüntetést indítottak, táskájukra műbrokikat aggatva, ugyanis azért obszcenitásért és közszeméremsértésért akár 500 USD-ig terjedő büntetést is lehet kapni, miközben a rejtett fegyverek legálisak lehetnek.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Silentfrog
veterán
Jelenleg ez olyan stádiumba van mint amikor 14 órás vezetés után átadom a kormányt az asszonynak.
Hiába nem én vezetek az anyós ülésről figyelem az utat, a forgalmat, az útirányt, mert hiába van 10 éve jogsija képes a 40-es táblánál 130-al hajtani.
Vezet, de ez nekem nem segítség! -
Crafter32
őstag
Én nem engednék ilyen autót az útra. Nem lesz képes balesetkor azt elkerülni féktávon belül (csak taposni fogja a féket, mint egy öregasszony ahelyett, hogy a kukorica között landoljon) és csak az előtte haladó gépkocsit figyeli (szerintem) 4-5 autóval nem néz előre. Tehát aki előttem megy vétkezni fog akkor az én autóm is bumm. Rengeteg ember meg fog halni értelmetlenül. Nagyon buta emberek autója lehet ez csak, aki igyis úgyis meghalt volna egy egyszerű balesetben. Én sem magamat nem, de főleg a családomat nem bíznám erre a vacakra.
[ Szerkesztve ]
-
sirály12
őstag
Ezek után bármelyt tesla tulajdonos meg akarna szabadulni a kocsijától, én feláldozom magam és elfogadom ajándékba.
Mit nem adnék egy ilyen vacakért.Amúgy meg lesz ez majd jobb is!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
rudi
nagyúr
válasz Silentfrog #12 üzenetére
Pont erre gondoltam én is. Hogy ha ilyennel vezetnék talán még jobban figyelnék, mint ha magam tartanám a dolgokat az irányításom alatt. Mert nem csak a forgalmat kellene figyelni, hanem azt is, hogy mikor fog mellényúlni az "autopilot".
Sejtem, hogy ennek a rendszernek a hivatalos, engedélyezéskor jegyzett neve és leírása valami "intelligens vezető segítő, balesetmegelőző" és a használati leírásban is így hivatkoznak rá, csak valami debil marketinges kezdte el autopilótának kívni és arra kattantak rá az macsik.
[ Szerkesztve ]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Silentfrog
veterán
Ebben a formában olyan mind ha én lennék az aki tanítja az autót vezetni. Ha rosszat csinál akkor közbeavatkozok. Ez sokkal fárasztóbb mint ha én vezetnék.
Én a 15 órás út után se megyek neki senkinek,de arra már nem lennék képes , hogy "más" hibáját korrigáljam.
Egy vészfékasszisztens, egy ,vagy sávelhagyásra figyelmeztető rendszer sokkal nagyobb segítség mint a jelenlegi állapotában ez az Autopilot ,mert ezeknél nem hinném azt, hogy valaki más vezet.Nem mindegy, hogy én vezetek és nekem segítenek, vagy más vezet és én segítek neki. az utóbbi minden körülmény között fárasztóbb![ Szerkesztve ]
-
xmaas
őstag
Mi ebbe a nagy huha? Tobb gyarto is mar csomo ideje teszteli az ilyen autokat meg a Tesla sehol se volt nem ertem mia a hihetetlen hir ertek itt
-
xmaas
őstag
válasz Silentfrog #19 üzenetére
En elsore nem kuglira gondoltam , hanem azokra akik mar 2012 korul teszteltek mar az ilyen onvezeto kocsikat/rendszereket mint peldaul egy Volvo vagy Mercedes , nem most talalta fel a spanyol viaszt se a kugli se a Tesla na de sebaj a lenyeg hogy van min csodalkozni
-
Ga
tag
Ebben mi a forradalmi? Az új VW Passat szériában a sáv+távtartó asszisztens pont ugyanezt tudja...
Bár inkább izgalmas, mint vezetőt segítő pihenő funkció...
Szinte garantált a váratlan fékezés/irányváltás, amíg nincs xTFlops AI az autókban... min1ikben természetesen... aztán egy Trabi felborítja az egészet -
AAAgold
senior tag
válasz Silentfrog #17 üzenetére
"Egy vészfékasszisztens, egy ,vagy sávelhagyásra figyelmeztető rendszer sokkal nagyobb segítség"
ez elvileg pont ez, csak okosan autopilot-nak nevezték el és ettől azt hiszik páran, hogy elvezeti helyettük az autót... igaz, ezek a rendszerek egy bizonyos szintig tényleg képesek elvezetni az autót maguktól
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
senior tag
válasz Stauffenberg #5 üzenetére
"Nevezzék inkább sávtartónak vagy asszisztensnek, de ezzel a névvel csak félreértést generálnak, ahol a user error éppen nem valami piszlicsáré következmény, hanem emberek élete akár."
Maximálisan egyetértek veled ! Ez egy vicc . Azt én sem értem hogy egy ilyen "izé" hogy kaphatott engedélyt
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
jacint78
addikt
Elfelejtették, hogy az amcsik egy kicsit egybitesek.
type your text here..
-
nyisziati
veterán
válasz Stauffenberg #5 üzenetére
Ennyi.
Forgalomba engedni egy ilyet... Egy öngyilkos terrorista jobban vezet.
-
30z.Samu
félisten
Én eleve azt nem értem, hogy az ember miért akarja azt, hogy a gép vezessen helyette autót. Oké, kényelmes, meg minden, de akkor ezzel erővel jogosítványt se tegyük le, meg ne tanuljunk meg vezetni. Mert minek, a gép fog vezetni helyetted, ha egyszer kifejlesztik normálisan ezt a dolgot (már pedig ki fogják). Az automata váltót még megértem, több mindenre kell figyelni a forgalomban, jól tud jönni, ha a váltással nem kell bajlódni. De én személy szerint én nem engedném, hogy egy gép teljes körűen irányítsa az autót, amiben a családom ül.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
#06658560
törölt tag
Figyelembe véve a"marketingvideókat", amik a megjelenésekor kikerültek, az emberek semmi rosszat nem csinálnak, ha elengedik a kormányt. Amúgy meg vezetéssegítő, amit használva mindent te csinálsz, csak a gép még szoptathat is. Mondom én, hogy a Tesla hülye az autóiparhoz.
-
nagyúr
Pedig gondolj bele, hogy egy mozgáskorlátozott embernek szinte kitárul a világ vagy ott vannak a "hétvégi vezetők" akik sokkal kevesebb gyakorlattal rendelkeznek mégis néha autóba ülnek, de később akár a gyereket is be lehet ültetni az iskolánál és az autó hazaviszi, nincs csavargás vagy olyan, hogy elkapják útközben a rosszarcúak.
Rengeteg új lehetőség nyílik ami biztonságosabbá, könnyebbé teszi az ember életét persze sok munka van még vele de ha eléri a sci-fi filmekben látott önvezetést akkor tényleg forradalmi újítás lesz.
Thanos was right.
-
30z.Samu
félisten
Ez is egy szempont, biztos más több fantáziát lát benne, mint én. De én egyelőre szkeptikus vagyok, az emberi tudásban jobban bízom. Hozzáteszem, akkor esetleg jól jönne, ha hulla fáradtan kell valahonnan hazamenni és kicsit "besegít" a vezetésben.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
8th
addikt
Sosem adnám az irányítást egy gép kezébe. Soha, semmilyen körülmények között.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Johnny001
senior tag
Hi!
Ez jutott eszembe a gyilkos autóról:
By.: Johnny
[ Szerkesztve ]
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
-
#33253120
törölt tag
-
nagyúr
De honnan tudod hogy hogy adták ki?
- Hé Frank! A fék kód még 10-ből 4-szer késve reagál.
- Nem baj Bob, majd elnevezzük bétának és teszteltetjük emberekkel éles forgalomban. Mi történhet?
- Oké, Frank!Neked a témával kapcsolatos általános félelmed manifesztálódik abban, hogy biztos úgy adták ki, hogy életveszélyes bugok vannak benne.
Thanos was right.
-
Syl
nagyúr
Akkor ez mi a cikkben:
"újra felhívják arra a figyelmet, hogy a még béta-verziójú rendszer nem teljesen automata"Lehet itt lovagolni azon, hogy a felhasználó a hülye (Steve Jobs után szabadon), de attól itt még van némi fekália a palacsintában.
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
dajkopali
addikt
érdemes elolvasni a hivatalos bejelentést, két héttel ezelőttről - hihetetlen rizsa, pl. ahogy itt tekeregnek:
cím: "Your Autopilot has arrived"
a szövegben: "The release of Tesla Version 7.0 software is the next step for Tesla Autopilot"
ugyanezen a napon mondta Musk: "Over time, long term, you won’t have to keep your hands on the wheel—we explicitly describe this as beta.""fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
nagyúr
"jelenlegi állapotában az Autopilot csak autópályán működik megbízhatóan és kielégítően. A közzétett felvételek pedig azt mutatják, hogy a vezetők ezeket a tanácsokat nem fogadták meg."
Amúgy egy dolog, hogy valaki a saját életét meri kockáztatni és szembe megy a gyár utasításaival de itt a videókban más emberek életét is veszélyeztetik. A rendőrség nyugodtan megbüntethetné őket, de ez csak az én magánvéleményem.
[ Szerkesztve ]
Thanos was right.
-
rudi
nagyúr
Igazából, ha összehasonlítod azt, ami valószínűleg a manuálban van (csak kisegítő, fogni kell a kormányt, nem vezeti magát, csak autósztráda) és amit a marketingesek mondtak (autopilóta, korszakalkotó stb.), akkor amcsiban könnyen lehet, hogy rájuk lehet verni egy "hazudtatok nyilvánosan, félrevezettétek a népet" kártérítési pert. Tudod, volt az a "Red Bullos szárnyat nem adó per", amit megnyert egy nagyokos, mert perelte az energiaitalosokat, ugyanis nem nőtt szárnya, pedig a reklám azt sugallta, hogy fog neki.
[ Szerkesztve ]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Feketelaszlo
senior tag
Egy autógyártó nem mondhatja azt pár halott vevő után, hogy "bocs, a felhasználók voltak hülyék". Lásd Toyota automata-visszahívás: több, evidens módja is lett volna a beragadó gázpedál utáni megállásnak, mégsem mentegetőzhettek azzal, hogy az illetők amúgy jármű-ügyileg analfabéták voltak (vagy csak sokkos állapotba kerültek).
Ha a robotpilóta nevű sávtartó asszisztens csak sztrádán használható biztonságosan, akkor meg kell oldani, hogy a volán mögött ülő hülyék csak akkor tudják bekapcsolni, ha az autópályázás feltételei adottak (kerékfordulat, radar, kamera képfeldolgozás jeléből). -
#06658560
törölt tag
válasz Feketelaszlo #53 üzenetére
"Egy autógyártó nem mondhatja azt pár halott vevő után, hogy "bocs, a felhasználók voltak hülyék"."
Márpedig a Toyota is pont ezt mondta eleinte.
-
nagyúr
válasz Feketelaszlo #53 üzenetére
A beragadó gázpedál azért nagyon nem egy lapon említhető a csak sztrádán használd a funkciót üggyel.
Amúgy meg nem lehet megoldani, talán ha minimum sebességhez kötnék amit mondjuk 5 percig tartani kell minimum akkor talán.
Sajnos szokás szerint a technológia megelőzte az emberi érettséget. Nem értik meg az emberek, hogy ha valahol akkor a közlekedésnél be kellene tartani minden utasítást főleg ha egy teljesen új technológiáról van szó.
Thanos was right.
-
8th
addikt
A kötött pályás közlekedés teljesen más téma ahogy a repülés is. Közúti közlekedésről van szó. Van egy rakás szituáció vezetés közben amiről előre látod, hogy ebből baj lehet így elveszed a gázt lassítasz jobban odafigyelsz. Fusson ki egy őz eléd. Te jó esetben már több száz méterről meglátod őt míg az elektronika egykedvűen megy bambán előre. Nem hiszem, hogy azt pásztázza, hogy mi történik százötven méterrel előtted a úttól tizenöt méternyire. Ez a rendszer jelenlegi formájában még ara sem képes, hogy úton tartsa az autót. Esik egy három centi hó és már nem tudja merre kell menni. Na meg az, hogy lazán ráhúzza a kormányt a szembejövőre az mi már?
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
#06658560
törölt tag
"Te jó esetben már több száz méterről meglátod őt míg az elektronika egykedvűen megy bambán előre."
Jelen esetben 1) az ember sem látja több száz méterre előre, különben nem lennének vadgázolások, 2) Autonóm autó látja jobban az embernél. (Tudom, jelenleg autonóm autók még nem közlekednek csak korlátozott tesztüzemben.)
Valamint ha egy 2000 után gyártott autót vezetsz, akkor igen nagy eséllyel már kiadtad a kormányzást, fékezést a kezedből.
-
8th
addikt
válasz #06658560 #59 üzenetére
"ha egy 2000 után gyártott autót vezetsz, akkor igen nagy eséllyel már kiadtad a kormányzást, fékezést a kezedből."
Aham, oké.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Nem, nem tudnak. Azért hülyeséget ne beszéljünk már...
Hibás ABS esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Hibás ESP esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Hibás gázpedál jeladó esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Viszont béna autopilot esetén ha nem vagy résen - ahogy a videón is látszik - a legváratlanabb pillanatban simán nekib@szna a szembejövőnek."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
nagyúr
"Nem hiszem"
Itt a probléma. Vagyis nem tudod, következtetsz, feltételezel és máris ott tartunk, hogy terjed a butaság.
A jelenlegi önvezető technológia még gyerekcipőben jár, rengeteg munka van még hátra ugyanakkor már vannak példák, tesztek valós forgalomban amik megmutatják, hogy igenis működik, sőt ez a jövő.
Thanos was right.
-
#33253120
törölt tag
Mivel más már leírta, én csak linkelem. De tényleg ennyi minden felett őrködik az elektronika. 2006-os Honda olyat tudott, hogy ha sportosan vezetted, akkor a váltásoknál pörgetett a motoron, hogy a nem versenyzőknek se essen le a fordulatszám amíg kuplungol...
(#62) Ear001:
Na de mégis minek a komponensei teljesítenek külön-külön jól a mai autókban? Sávbantartás, abs, parkolóelektronika, stb... Ugyanebből épül fel az autóm autó is, a ráköltött pénzt így állítják elő.
Persze, amúgy teljesen igazad van a jogi osztály az sok esetben vág ketté jó ötleteket. De a Volvo mintha ezen már túl lenne, a próbaüzemes autonóm kikötői(?) kamionjaival.
A Mercit meg nem tudom. -
#06658560
törölt tag
"Hibás ABS esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Hibás ESP esetén az autó fékezhető és irányítható marad."Egyik sem igaz.
"Hibás gázpedál jeladó esetén az autó fékezhető és irányítható marad."
Mondd királyfi, átaludtad a Toyota gázpedálbotrányt?
Elektromos kormányszervót ismered?
#66: Édes tudatlanság!
[ Szerkesztve ]
-
vzozo
senior tag
Hibás ABS esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Hibás ESP esetén az autó fékezhető és irányítható marad.Biztos jó is az, amikor autópályatempónál random blokkol az egyik kerék, és úgy is marad, ugye?
Hibás gázpedál jeladó esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Ezt pedig a topiktárs által említett Toyota balhé cáfolta már...
-
8th
addikt
válasz #06658560 #67 üzenetére
Mivel mindkettő csupán független segédberendezés ahogy a kormányszervó is az és nincs közvetlen befolyással az autó irányíthatóságára és eleve ezek mind úgy lettek megtervezve, hogy esetleges meghibásodás esetén is irányítható és tovább vezethető marad az autó így sajnos de igaz.
Toyota gázpedál botrányban meghalt illető részemről megkapja a posztumusz Darwin díjat.
Édes tudatlanság mi? Taníts még mester, akarom mondani királyfi...vzozo "Biztos jó is az, amikor autópályatempónál random blokkol az egyik kerék, és úgy is marad, ugye?"
Ha ez elő is fordul az a fékrendszer hibája nem az ABS-é. Jeladó hiba, kábel törés vagy szakadás, érintkezési hiba van attól nem fog beblokkolni a kerék. Hibás ABS-el is tökéletesen fékezhető egy autó ( több hetes saját tapasztalat). De tudod mit? Te vagy a kételkedők linkeljetek már nekem egy olyan esetet is amikor a fent nevezett rendszerek (abs, esp, szervo) hibájára vezethető vissza egy baleset vagy, hogy beblokkolt valamelyik kerék és amiatt ütközött valaki. Nem kell többet csupán egyetlen egyet! Több tízmillió ilyen autó fut az utakon nap mint nap, a nagy számok törvénye alapján nyilván nem lesz nehéz dolgotok. Sok szerencsét.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
#06658560
törölt tag
Akkor vegyük sorra, mennyire tudatlan vagy járműgépészet terén!
ABS meghibásodás: Vagy hamis blokkolást érzékel, vagy nem érzékel blokkolást. Első eset: elveszi a féknyomást, hiába taposod. Második eset: engedi rá a fékerőt, autó megcsúszik, te meg nem tudod irányítani.
ESP meghibásodás: túlságosan befékezi a kereket, hirtelen megpördül az autó, te pedig csak utas maradsz és imádkozol, hogy ne fa jöjjön neked oldalról. Nem fékezi meg eléggé a kereket, mikor kéne, elszállsz érintőlegesen, mint a győzelmi zászló.
Elektromos kormányszervó: ha rosszul értelmezi a jelet és elkezd "rásegíteni", a kezed is képes eltörni, akkora erővel tud beavatkozni. És el kell keserítselek, fizikai kapcsolatban van a kerekekkel.
Toyota: az, hogy sügér vagy a témához, és neked rendben van egy olyan rendszer, amelyik a padlógáz+satufék jeleket úgy értelmezi, hogy akkor továbbra is padlógázt neki, az komoly probléma.
-
vzozo
senior tag
Azt ugye tudod, hogy nem túl elegáns vitamódszer a célpont mozgatása, meg a bizonyítás terhének átadása a másik félnek?
Az volt az eredeti felvetésed, hogy nem szeretnéd egy gépre bízni az életed. Tényszerűen leírtuk, hogy egy modern autóban számos olyan számítógép / elektronika által vezérelt berendezés található, amelynek meghibásodása az utasok életébe kerülhet. Ez TÉNY.
Keressen neked baleseteket akinek van rá ideje.
Látom közben a topiktárs részletesen technikai magyarázatot is adott.
Ha pedig azzal jönnél, hogy fifikás módon majd leveszed a gyújtást meg üresbe rakod a váltót: már a 7 évvel ezelőtti kocsimban is indítógomb volt slusszkulcs helyett, a váltó pedig csak egy cicoma volt, fizikai összeköttetés nélkül a valódi váltóműhöz. Tudod nem mindenki 30 éves zsigulit vezet.
-
-
8th
addikt
válasz #06658560 #70 üzenetére
1. Talán nem kéne ismételten beszólogatni és ok nélkül jelzőket aggatni a másikra. 2: Amit most szépen elméleti oldalról megközelítve felsoroltál az soha az életben nem fordult és nem is fordulhat elő. Egyszerűen nem így működik. Ellenben a cikkben szereplő videón feketén fehéren az van ami. Lehet ezt magyarázni csak felesleges. Egy kiforratlan félkész vacak rendszert adtak az emberek kezébe amivel konkrétan közveszélyesek a forgalomban. Már várom mikor perelik szarrá a Teslát ezért az elégedetlen userek. És ha ne adj isten személyi sérüléses vagy halálos baleset történik az autopilot használata miatt kiperelik őket a gatyájukból.
(#71) vzozo: Nem én hanem ti állítottátok, hogy ezek mennyire veszélyes dolgok. Nem, nem azok. Ha azon logikai szálon indulunk el amit felvázoltatok akkor tele kéne lennie a temetőknek olyan emberekkel akiket a hibásan működő abs esp vagy kormányszervó rakott a sírba. De minimum törött kezű ügyfeleknek kéne pingvineznie a javítóműhelyekben. És amikor azt írom, hogy rendben akkor legalább egy példát hozzatok már erre akkor jön a hárítás, hogy keressen neked baleseteket akinek van rá ideje. Most erre mit mondjak? Inkább nem mondok semmit ...
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
MaUser
addikt
Mondok egy konkrét ABS hibát: Conti(?) EPB-je-nél overflow volt és bizonyos Jaguar-okban emiatt 256km/h-nál az EBS bizony behúzta a kéziféket.
Amikről te beszélsz azok olyan hibák amikről tud a rendszer és ezért letilt.
A témához visszatérve, nem olyan vészes ez a rendszer. Gyakorlatilag az első, aminél van teljes kontroll. Olyan amilyen, de van. A Tesla fényévekkel előtte van itt bármely "nagy" autógyártónak. Egy VW-nél pl. annyi egy vezetéstámogató rendszer release tesztje, hogy 5(!), írd és mond öt autóval mérnek egy hétvégén. Ezzel szemben a Tesla van, amikor 100.000 mérföldről küld be adatot és van, hogy szólnak, hogy rossz az algoritmus, mert a classifier-erük szerint szignifikáns difi mutatható ki.
A beszállítók meg még most sem értik, hogy 10 év múlva már nem az fog pénzt érni, hogy adnak egy sávtartót a VW-nek valami sávtartásra kihegyezett logikával, hanem az, hogy ki lesz képes a szenzorokra úgy algoritmust rakni, hogy az jól működjön. És baromira nem fog számítani, hogy ki gyártja a szenzort, mert ha van elég adatot és egy jól tanítható algoritmusod, akkor csak mérni kell. Azt meg egy Tesla pl. az összes autójával tud. A verseny itt most erről szól. A Google arra jutott, hogy ez nem megoldható és kell lidar sokezer dollárért, aztán az csak olcsóbb lesz idővel. A Tesla sensor fusion-re és data mining-re tesz, a többi gyártó meg nagyjából nem érti ezt az egészet és próbál beleugrani a létező rendszereik integrálásával.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Márton
nagyúr
És ehhez a hibához mégcsak nem is kell EBS.
Nekem egy sima Kalos is behúzta magától (szerencsére 20-as tempónál) a hátsó féket.
Megoldás: fékpofa és munkahenger csereEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
#56184576
törölt tag
Csak nehogy terroristák kezébe kerüljön
-
#06658560
törölt tag
Amit felsoroltam, a Toyota esete konkrétan megtörtént, konkrétan e miatt haltak meg. A többi elméleti hiba- maximum nem tudunk róla, hogy fejlesztés során megtörtént-e, s soha nem is zárható ki teljesen. Magyarul azon állításod, hogy soha nem bíznád az életed gépekre, eme elméleti hibák bemutatásával meg lett cáfolva, miszerint bármikor, amikor eme eszközök működnek, az életed rájuk van bízva.
-
Snoop-y
veterán
S mercedes ugyanezt tudja azzal a kulonbseggel hogy ott fogni kell a kormanyt ha nem tapicskolod lefekezi az autot. Nekem az baratsagosabbnak tunik mert ha esetleg a rendszer hulyeseget csinalna akkor van idod korrigalni.
A videoban lathato emberkenek baszom mazlija volt(meg a szembejovonek is)New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Drótszamár
őstag
A fenti vitába nem kívánok belefolyni, csak egy saját tapasztalat:
Nekem vettem már el az ABS a fékerőt, mert blokkoló kereket érzékelt ott ahol nem volt. Szerencsére nem szaladtam bele az előttem megálló autóba. A fék felengedése után észrevette hogy hibás a jel, kivillant a hibalámpa, kikapcsolta magát az ABS, és a következő lenyomásra már működött rendesen a fék.
/valószínűleg döglődő jeladó volt a hiba oka/
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
Taybore
aktív tag
Sávtartó automatika, táblafelismerés, adaptív tempomat, vészfékasszisztens. Ennyi az egész. Ezek eddig is voltak más autókban is, csak nem voltak egybefoglalva azzal, hogy az "autó magától vezet". Csatlakozom azon hozzászólókhoz, akik szerint a hiba a névválasztásban keresendő. Autópályán megállja a helyét, mert kellően szélesek a sávok, láthatóan fel vannak festve, nincsenek éles kanyarok és szembejövő forgalom. De ettől még nem lesz önvezető a Tesla.
-
#25583896
törölt tag
Azért valamire mégiscsak jó az az Autopilot:
[link] -
Stauffenberg
nagyúr
válasz #25583896 #81 üzenetére
Senki nem mondta, hogy nem jó, csak a neve megtévesztő és az emberek olyat várnak el tőle, amit nem tud. Ha egy kicsit még reszelnek azon, hogy ne akarja a szembejövőre rárántani az orrát, akkor egy elég jó vezetési asszisztens lehet belőle, de az Autopilot nevet csak akkor adnám a rendszernek, ha már tényleg önvezető. Ez nem önvezető.
-
dabadab
titán
"Tudod, volt az a "Red Bullos szárnyat nem adó per", amit megnyert egy nagyokos, mert perelte az energiaitalosokat, ugyanis nem nőtt szárnya"
Engem mindig elszomorít, amikor egy "azok a hülye amerikaiak"-sztori arról szól, hogy valaki nemamerikai kritikátlanul elhisz minden blődséget.
A per nem arról szólt, hogy nem nőttek konkrétan szárnyai, hanem arról, hogy a Red Bull nem produkálja azokat az élettani hatásokat, amiket a gyártó szerint igen, gyakorlatilag egyedül a koffein-tartalma adta az élénkítőhatást ([link])
DRM is theft
-
rudi
nagyúr
Igazából attól, hogy az esettel kapcsolatban pontatlan információim voltak, a lényege még megmaradt. Ugyanis pont arra szeretnek rámenni "azok a hülye amerikaiak", amikor valamit egy reklámban vagy bemutatóban vagy használati útmutatóban tévesen/hamisan írnak le. Ennek tökéletes példája lehet jogilag megfelelően előkészített terepen a Tesla kijelentése, hogy a vezetéssegítőjük autopilóta.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Viktor77
titán
Nagyon-nagyon messze van még az az idő (valószínüleg én már nem érem meg), mikor autópályán 150-nél a kormányt (vagy ami majd akkor lesz) elengedve alszom egy jót a végcélig.
Csinálni kell. Kész. Pont.
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
- Dell S2421HN Full HD Led Monitor! 24"/1920x1080/IPS/75hz/Freesync/Fehér
- Dell S2721DS 2k Monitor!27"/IPS/2560x1440/75hz/Freesync-Gsync/Fehér/Beszámítás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest