Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz 8th #69 üzenetére

    Akkor vegyük sorra, mennyire tudatlan vagy járműgépészet terén!

    ABS meghibásodás: Vagy hamis blokkolást érzékel, vagy nem érzékel blokkolást. Első eset: elveszi a féknyomást, hiába taposod. Második eset: engedi rá a fékerőt, autó megcsúszik, te meg nem tudod irányítani.

    ESP meghibásodás: túlságosan befékezi a kereket, hirtelen megpördül az autó, te pedig csak utas maradsz és imádkozol, hogy ne fa jöjjön neked oldalról. Nem fékezi meg eléggé a kereket, mikor kéne, elszállsz érintőlegesen, mint a győzelmi zászló.

    Elektromos kormányszervó: ha rosszul értelmezi a jelet és elkezd "rásegíteni", a kezed is képes eltörni, akkora erővel tud beavatkozni. És el kell keserítselek, fizikai kapcsolatban van a kerekekkel.

    Toyota: az, hogy sügér vagy a témához, és neked rendben van egy olyan rendszer, amelyik a padlógáz+satufék jeleket úgy értelmezi, hogy akkor továbbra is padlógázt neki, az komoly probléma.

  • vzozo

    senior tag

    válasz 8th #69 üzenetére

    Azt ugye tudod, hogy nem túl elegáns vitamódszer a célpont mozgatása, meg a bizonyítás terhének átadása a másik félnek?

    Az volt az eredeti felvetésed, hogy nem szeretnéd egy gépre bízni az életed. Tényszerűen leírtuk, hogy egy modern autóban számos olyan számítógép / elektronika által vezérelt berendezés található, amelynek meghibásodása az utasok életébe kerülhet. Ez TÉNY.

    Keressen neked baleseteket akinek van rá ideje.

    Látom közben a topiktárs részletesen technikai magyarázatot is adott.

    Ha pedig azzal jönnél, hogy fifikás módon majd leveszed a gyújtást meg üresbe rakod a váltót: már a 7 évvel ezelőtti kocsimban is indítógomb volt slusszkulcs helyett, a váltó pedig csak egy cicoma volt, fizikai összeköttetés nélkül a valódi váltóműhöz. Tudod nem mindenki 30 éves zsigulit vezet.

  • Drótszamár

    őstag

    válasz 8th #69 üzenetére

    A fenti vitába nem kívánok belefolyni, csak egy saját tapasztalat:

    Nekem vettem már el az ABS a fékerőt, mert blokkoló kereket érzékelt ott ahol nem volt. Szerencsére nem szaladtam bele az előttem megálló autóba. A fék felengedése után észrevette hogy hibás a jel, kivillant a hibalámpa, kikapcsolta magát az ABS, és a következő lenyomásra már működött rendesen a fék.

    /valószínűleg döglődő jeladó volt a hiba oka/

    ( 2b || !2b ) az itt a kérdés...

Új hozzászólás Aktív témák