- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Programozás topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bittorrent topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor7th
addikt
Pedig az Uber valódi újítás, a sok hasztalan ötlet között.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Jhonny06
veterán
Igazából egy baromi egyszerű ötleten alapul az egész, amit ezentúl bárki adaptálhat, nincs szükség az Uberre. Szerintem már az is nagyon jó, hogy pl. az Uberre válaszul végre lehet ugyanazon az alapon Taxit rendelni. Persze a taxi ettől még szar, mert pl. nincs benne az értékelési rendszer, de ettől függetlenül nagyjából működik a dolog.
Amit pedig az Uber belső kultúrájáról lehet olvasni, szerintem nem kár, ha szépen lassan megy a süllyesztőbe a cég (valószínűleg persze nem fog).
[ Szerkesztve ]
-
stefi76
tag
Lehet újítani, csak törvényes keretek között.
Konkrétan ezek a problémák kicsit részletesebben:
"A londoni közlekedési hatóság konkrétan arra hivatkozott, hogy az amerikai taxis appot üzemeltető cég üzleti gyakorlata alapján nem képes felelős vállalatként viselkedni, és a cég működése akár közbiztonsági kockázatot is jelenthet.
Azt kifogásolták, ahogy a cég az uberes autókat érintő büntetőjogi eseteket kommunikálta, vagy például azt, ahogy a sofőrök egészségügyi igazolásokhoz jutottak, vagy azt is, hogy a cég olyan szoftvert alkalmazott, ami ellehetetlenítette a hatósági ellenőrzéseket és azt, hogy a hatóságok megfelelő adatokhoz jussanak."
-
Meridian
senior tag
Nem az innovációval volt baj az UBER-nél. Hanem anno széjjelrágtuk itt is, azzal, hogy csalnak. És ezáltal szereznek versenyelőnyt azokkal szemben, akik tartják magukat az előírásokhoz.
Az meg, hogy aki UBER-ezett az magával tolt ki (na nem az ügyfél, hanem a sofőr), ugyanis apránként a kocsijának az árát közvetett módon betolta az UBER-be, az már csak hab volt a tortán.
Ez utóbbit azok nem akarták megérteni, akik ügyfélként vették igénybe (ez érthető, hisz jóval olcsóbb mint a normál taxi szolgáltatás - na meg tényleg kényelmesebb - ez utóbbi az innovációs rész), másrészt azok sem, akik szolgáltattak és nem tudtak vagy nem akartak ennek utánaszámolni (ez meg fafejűségnek számított, mert ezzel lemming módjára viselkedtek, de nemcsak magukat hanem másokat is tönkre tettek volna - azzal, hogy rendes vállalkozásokat lehetetlenítettek volna el).Azt meg hagyjuk már, hoyg a taxisok bunkók, hiénák. Vannak ilyenek. A hatóságnak lenne feladata, hogy ezeket a lehető leggyorsabban és legtartósabban kiszűrje, de a hatóság és az állam nem csinál mást csak pénzt behajt. Lásd parkolási társaságokat és parkolási szabályozásokat. Jelenleg a hatóság most is a rendes taxisokat szopatja, nem a hiénákat, akik kárt okoznak. Az hab a tortán hogy annyira inkompetensek, hogy kitalálták hogy a taxikban is legyen online pénztárgép, holott eleve ott van benne a taxameter. De nem azt csinálták, hogy akkor online módon is működő taxametereket hoztak volna forgalomba, hanem betetették a kis boltokban lévő - amúgy asztali készülékeket, aminek se helye se rögzíthetősége nincs, egy darab féltéglaként van, komoly baleset és sérülésveszélyt okozó tárgyként az autó utasterében. És ami külön vicc: a taxisnak most két darab számlát kell adnia az utasnak. Egyet a taxameterből, és egyet amit átmásol az online pénztárgépbe. ROFLMAO.
Na, de amúgy nagyon helyes hoyg betiltották Londonban is az UBER-t.
-
szkaroly
senior tag
Szerintem inkább a taxitársaságokat kellene megszüntetni és az Überhez hasonló online fizetős rendszereket favorizálni.
Poco X3 Pro
-
Meridian
senior tag
Egyébiránt ha profi fejlesztő lennék, megfontolnám, hoyg a szabadúszó taxisok, de úgy egyébként a vállalatoknál lévő taxisokat is elcsábítóan az UBER-t lemásolva csinálnék egy ilyen appot, a hivatásos taxisok számára, mint utasközvetítő szolgáltatás.
Ugyanis miért is lenne ez jó nekik? Most a nem szabadúszó taxisok havi 80-90K HUF-ot fizetnek a diszpécserszolgáltatásért, úgy hogy azért nincs semmi sem garantálva.
A szabadúszók persze ezt nem fizetik, de íyg viszont maguknak kell felhajtani az ügyfeleket.Az app-al ugyanúgy lehetne rendelni utast, értékelni mind az utast (ez is fontos! - az az utas aki összehányja az autót és még ezek után nekiáll hepciáskodni, vagy nem akar fizetni és szarakodik, az nem jó ügyfél a taxis számára) mind a taxist, a tarifák a hatályos szabályozásnak megfelelőek, abból csak max 5-7%-ot vonna el közvetítői díjként (nem pedig 25%-ot), és ha mindez rendben lenne, akár az NAV-al (magyarországon) is leegyeztetve átvehetné a taxaméter ÉS az online pénztárgép funkcióját (mert mondjuk a forglami adatok be lennének küldve a NAV rendszerébe is), amely szintén évi és havi kiadással jár a taxisnak, sztem kedvezően foagdnák... az igaz, hogy a hivatásos taxisból nem áll korlátlanul rendelkezésre... országosan 10ezer körüli taxis van csak, és nem is mind venné vagy vehetné igénybe ezt a szolgáltatást, azaz szűkebb az ügyfél kör... viszont sokkal hatékonyabb mint a diszpécserszolgáltatás. Meg ha ez működik itt, akkor működni tudna más országban is. Továbbá fehérítené a gazdaságot is, mert ebben a rendszerben a taxis sokkal nehezebbe tudná letagadni a forgalmát, mivel nem rajta múlik, hogy bekapcsolja-e a taxamétert vagy sem, ugye ...
Szóval egy ilyen app-nak volna létjogosultsága a jelenlegi rendszerben is. Sőt, mijahogy?!
-
jerry311
nagyúr
Persze nem volt tökéletes
Olvastad akármelyik cikket az Uberről? Törvénytelen megfigyelések, visszaélések, különböző (akár büntetőjogi kategóriába eső) ügyek eltusolása, hatóságok akadályozása, helyi törvények semmibe vétele.
Jó lenne egy olcsó fuvarozó cég, csak működjön legalább annyira törvényesen, mint a jelenlegi személyszállítással foglalkozó cégek.
-
nagyúr
Plusz még a pénzpumpa a szinte semmire.
Teremt egy spirálban lefelé haladó árversenyt, amiből leveszi a sápot.
Etikátlan. És ezen gazdagszik.
És ugye ez nem alkalmazotti jogviszony, így erősen kihasználja a szociális rendszereket.
Függőséget teremt és rontja az egyén lehetőségeit.[ Szerkesztve ]
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
arnyekxxx
veterán
Eh, Orbán már Londonban is akadályozza a szabad piacgazdaságot
-
gabor7th
addikt
-
Tigerclaw
nagyúr
Azt nem értem, hogy miért kell minden országban ennyi idő, hogy leessen a hatóságoknak, hogy a legtöbb "shared economy" vállalkozás alapköve épp az, hogy nem tartanak be rengeteg olyan törvényt és jogszabályt, amit a konkurenciának be kell tartani.
Persze úgy van megalkotva az egész, hogy maga az anyacég csak leszedi a nagy hasznot és ha a hatóság érdeklődik, akkor a tagokra mutogat, miszerint ők végzik a tényleges tevékenységet, rajtuk kérje számon a szabályok betartását vagy épp azt hogy adóznak-e vagy sem a vállalkozásuk után.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
bindike01
aktív tag
Hát igen...nem tudom miért de valószínű azért tiltják ki mert nincs akkora bevétel az államkasszába mint adózás. Ha meg van akkor a többi taxi társaságnak nem tetszik akik már kitaposták az utat ebben a szakmában ha lehet így nevezni. Bár a magyar taxisok sokszor behúzzák vagy próbálják a külföldieket lehúzni. Tisztelet a kivételnek. Külföldről nem tudom hogy készült e tanulmény vagy felháborodás erről. Passz. De az tény hogy haladni kell a korral....Persze hogy a lókereskedőnek se tetszett annó hogy a robbanó motor bejött. Jó jó teljesen más a kettő de értitek.
http://phmegbizhatosag.atw.hu/
-
Millerchris
tag
Ami forradalmi, az csípi a konkurencia szemet bármi is legyen az.
A holnap mèg messze van!
-
arnyekxxx
veterán
válasz Necroman_Mk2 #20 üzenetére
az UBER a KRESZ-t szegi meg?
-
Korrektor
válasz Necroman_Mk2 #20 üzenetére
Nem ebben a formában és bonyolultságban, de volt. Pl. a lovaskocsi balra tartott Magyarországon és nem jobbra.
-
stefi76
tag
válasz NumberGuy #25 üzenetére
"Én is tudnék olyan törvényt hozni, hogy a te céged menjen tönkre, ha konkurenciát állítanál nekem."
Megmagyaráznád, hogy ha előbb van egy törvény amihez igazodva, aminek megfelelve kell céget működtetni, amely törvények akkor is voltak, amikor működtetni akarom a cégemet, az hogy is lesz a te hozzászólásod szerint utólagos törvényhozás a konkurencia ellen?
Hogy is működött ez Angliában, mint folyamat, ennél a konkrét esetnél?[ Szerkesztve ]
-
Lacok
őstag
"Jelenleg a hatóság most is a rendes taxisokat szopatja, nem a hiénákat, akik kárt okoznak.
A hatóságnak lenne feladata, hogy ezeket a lehető leggyorsabban és legtartósabban kiszűrje, "De valamilyen oknál fogva mégsem tesz hathatós lépéseket ez irányba, annak ellenére, hogy ez a probléma nem újkeletű.
[ Szerkesztve ]
"Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum"
-
Nyugis
senior tag
üdv!
ez ugfyan az mint ami nálunk volt!
a sok ingyen élö taxis hiéna fellázadt a koncon!
pedig szuper jó ötlet volt ráadásul NORMÁLIS áron!
plusz ugye lehetett értékelni a sofőröket! ami lássuk be eléggé sokat nyomott a latba! -
Elemental
addikt
Olyan jó, hogy vannak ilyen okos emberek, mint te. Az élettapasztalatod is kábé az írásod minőségével lehet egyenlő.
Nem értem ezt a hiénázást, minden szakmában vannak olyanok, akik le akarják húzni az ügyfelet, és nem nevezzük az egészet hiénának. Lehet, hogy szerencsés vagyok, de én még sosem utaztam sumák taxissal.
Amúgy meg drága a taxi? Nem kötelező. Viszont valami ne tisztességtelen előnnyel legyen olcsó. -
Aprósólyom
addikt
válasz Elemental #29 üzenetére
Így van. Akik itt hiénáznak, jó eséllyel nem is szoktak taxizni, csak ismételgetik más után. Ahányszor eddig taxiztam, (kb. 6 alkalom az utóbbi 5 évben) mindig korrekt elszámolás volt, és megfelelő, gyors útvonalakon vittek. Tényleg nem olcsó, de a szolgáltatás fejében érthető az ára. A sofőrös autózás sosem volt olcsó és nem is lesz, hacsak a sofőr nem ismerős, családtag, vagy haver, vagy telekocsi rendszer, mert az megint egy külön téma. Össze nem keverendő a jövedelemért fenntartott személyszállítással. Aki nem érti, járjon már utánna Orbán Viktorozás helyett. Senkinek nem éri meg ország-világ előtt leégetnie saját magát.
Jevons paradox
-
Noh, akkor lassuk a valos hatteret ennek.
A London Underground (LU) elinditotta az ejszakai metrokat, masfel ev igergetes es balf.szkodas utan. Csakhogy nem hasznalja senki, mert amilyen derrel-durral beharangoztak anno, annyira nagy csalodas volt az utazokozonsegnek, hogy nem sikerult elinditani, tehat ok kerestek valami mas, olcso szolgaltatast.
Az Uber ott vett fel, ahova kerted a kocsit es a hazad elott tett le - mindezt sokkal olcsobban, mint pl. az LU.Na ez az oka a licenc visszavonasanak.
https://www.coreinfinity.tech
-
-
RozogA87
tag
Ha sh4d0w kint van Londonban akkor nyilván tudhatja merről fúj a szél.
Az intelligens emberek hajlamosabbak a mentális betegségekre. Állítják a hangok a fejemben.
-
-
stefi76
tag
"Gunyolodhatsz, ha akarsz, de ez esetben elso kezbol szarmazo informacioim vannak. Ne velem foglalkozz, inkabb adj cafolatot arra, amit irtam. Hajra!"
2017.09.26 09:47
http://www.portfolio.hu/tool/print.php?i=263241&k=2
Az Uber frissen kinevezett vezérigazgatója, Dara Khosrowshahi, bocsánatot kért a londoni lakosoktól a taxitársaság app-jének hibái miatt, változásokkal szeretné a vállalat újra bebiztosítani magát az egyik legfontosabb piacukon.
Nagy-Britannia fővárosának közlekedési szabályozója múlt hét pénteken döntött úgy, hogy nem hosszabbítja meg a társaság működési licenszét, ami a héten jár le. Döntését arra alapozta, miszerint az Uber alkalmatlan arra, hogy taxi szolgáltatást nyújtson, míg a vállalat hozzáállását is kifogásolta a bűncselekményekkel és a sofőrök belső ellenőrzésével kapcsolatban. A londoni rendőrség szerint a taxitársaság app-je egyáltalán nem rögzíti azokat a súlyos bűncselekményeket, amelyek a közösséget veszélyeztetik."Igaz, hogy néhány dolgot rosszul kezeltünk mostanában. Az Uber összes munkatársának nevében szeretnék bocsánatot kérni azokért a hibákért amiket vétettünk," - írta Khosrowshahi egy londoniakhoz írt nyílt levelében. Sadiq Khan londoni polgármester, aki a múltban a vállalat kritikusa volt, hétfőn közölte, hogy megkérte a londoni tömegközlekedési vállalatot (TfL), hogy legyenek elérhetőek egy találkozásra Khosrowshahi-val.
[ Szerkesztve ]
-
Ez nem cáfolat, hanem a hivatalos, nagyközönségnek való duma. Amikor ilyen és hasonló híreket olvasol, mindig jusson eszedbe, ki kinek a levesébe köp bele.
Az "első kézből származó információ" tényleg onnan van: éjszakai metrósoktól, taxisoktól, Uber sofőröktől.
https://www.coreinfinity.tech
-
stefi76
tag
Értem.
Tehát a lényeg, hogy hozhatnék ide neked bármilyen forrásból hírt - legyen az a vezetőség nyilatkozata - az úgysem lesz valós, mert te megmondtad, hogy a Mari néni meg a Géza bácsi ezt mondta az utcán és kész.
Erre szerinted van, lehet bármiféle választ is adni?
Te eldöntötted, hogy márpedig ez az igazság, mert "ez megy az utcán és te ezt mondod és kész" és a te cáfolhatatlan és megkérdőjelezhetetlen világszemléleted mindent visz, mit nekünk hivatalos információk.
Te megmondod a tuti.
Mert azt mondták és te ezt mondod, nincs vita.Hát akkor legyen ez.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen TV-t vegyek?
- Kés topik
- Alig egy nap múlva végre bemutatkozik az Assassin's Creed Shadows
- Filmvilág
- Overwatch 2
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Milyen egeret válasszak?
- Esik a hóóó!!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Bomba! HP EliteBook 1040 G7 x360 Érintős Hajtogatós Ultrabook Tab 14" -70% i7-10710U 16/256 FHD LTE
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen