Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meridian

    senior tag

    válasz gabor7th #1 üzenetére

    Nem az innovációval volt baj az UBER-nél. Hanem anno széjjelrágtuk itt is, azzal, hogy csalnak. És ezáltal szereznek versenyelőnyt azokkal szemben, akik tartják magukat az előírásokhoz.

    Az meg, hogy aki UBER-ezett az magával tolt ki (na nem az ügyfél, hanem a sofőr), ugyanis apránként a kocsijának az árát közvetett módon betolta az UBER-be, az már csak hab volt a tortán.
    Ez utóbbit azok nem akarták megérteni, akik ügyfélként vették igénybe (ez érthető, hisz jóval olcsóbb mint a normál taxi szolgáltatás - na meg tényleg kényelmesebb - ez utóbbi az innovációs rész), másrészt azok sem, akik szolgáltattak és nem tudtak vagy nem akartak ennek utánaszámolni (ez meg fafejűségnek számított, mert ezzel lemming módjára viselkedtek, de nemcsak magukat hanem másokat is tönkre tettek volna - azzal, hogy rendes vállalkozásokat lehetetlenítettek volna el).

    Azt meg hagyjuk már, hoyg a taxisok bunkók, hiénák. Vannak ilyenek. A hatóságnak lenne feladata, hogy ezeket a lehető leggyorsabban és legtartósabban kiszűrje, de a hatóság és az állam nem csinál mást csak pénzt behajt. Lásd parkolási társaságokat és parkolási szabályozásokat. Jelenleg a hatóság most is a rendes taxisokat szopatja, nem a hiénákat, akik kárt okoznak. Az hab a tortán hogy annyira inkompetensek, hogy kitalálták hogy a taxikban is legyen online pénztárgép, holott eleve ott van benne a taxameter. De nem azt csinálták, hogy akkor online módon is működő taxametereket hoztak volna forgalomba, hanem betetették a kis boltokban lévő - amúgy asztali készülékeket, aminek se helye se rögzíthetősége nincs, egy darab féltéglaként van, komoly baleset és sérülésveszélyt okozó tárgyként az autó utasterében. És ami külön vicc: a taxisnak most két darab számlát kell adnia az utasnak. Egyet a taxameterből, és egyet amit átmásol az online pénztárgépbe. ROFLMAO.

    Na, de amúgy nagyon helyes hoyg betiltották Londonban is az UBER-t.

  • Meridian

    senior tag

    Egyébiránt ha profi fejlesztő lennék, megfontolnám, hoyg a szabadúszó taxisok, de úgy egyébként a vállalatoknál lévő taxisokat is elcsábítóan az UBER-t lemásolva csinálnék egy ilyen appot, a hivatásos taxisok számára, mint utasközvetítő szolgáltatás.

    Ugyanis miért is lenne ez jó nekik? Most a nem szabadúszó taxisok havi 80-90K HUF-ot fizetnek a diszpécserszolgáltatásért, úgy hogy azért nincs semmi sem garantálva.
    A szabadúszók persze ezt nem fizetik, de íyg viszont maguknak kell felhajtani az ügyfeleket.

    Az app-al ugyanúgy lehetne rendelni utast, értékelni mind az utast (ez is fontos! - az az utas aki összehányja az autót és még ezek után nekiáll hepciáskodni, vagy nem akar fizetni és szarakodik, az nem jó ügyfél a taxis számára) mind a taxist, a tarifák a hatályos szabályozásnak megfelelőek, abból csak max 5-7%-ot vonna el közvetítői díjként (nem pedig 25%-ot), és ha mindez rendben lenne, akár az NAV-al (magyarországon) is leegyeztetve átvehetné a taxaméter ÉS az online pénztárgép funkcióját (mert mondjuk a forglami adatok be lennének küldve a NAV rendszerébe is), amely szintén évi és havi kiadással jár a taxisnak, sztem kedvezően foagdnák... az igaz, hogy a hivatásos taxisból nem áll korlátlanul rendelkezésre... országosan 10ezer körüli taxis van csak, és nem is mind venné vagy vehetné igénybe ezt a szolgáltatást, azaz szűkebb az ügyfél kör... viszont sokkal hatékonyabb mint a diszpécserszolgáltatás. Meg ha ez működik itt, akkor működni tudna más országban is. Továbbá fehérítené a gazdaságot is, mert ebben a rendszerben a taxis sokkal nehezebbe tudná letagadni a forgalmát, mivel nem rajta múlik, hogy bekapcsolja-e a taxamétert vagy sem, ugye ...

    Szóval egy ilyen app-nak volna létjogosultsága a jelenlegi rendszerben is. Sőt, mijahogy?!

Új hozzászólás Aktív témák