- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- ASUS routerek
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
Új hozzászólás Aktív témák
-
cousin333
addikt
Én elismerem, hogy az Opera nem mindig döntött megfelelően, esetenként késve reagáltak bizonyos dolgokban, és nem voltak kellően rugalmasak.
De azért a megállapításaid egy olyan emberéi, aki közismerten a világ legnagyobb szoftvercégének szurkol.
"de ha egy cég 15 év alatt képtelen mérhető eredményt felmutatni"
Az asztali verzió 2-3%-on áll világviszonylatban, egyes helyekenpeig sokkal jobban. Ezt csak MS-gőggel lehet nem mérhető eredményként bemutatni.
"egyetlen és fő termékével"
A böngésző mint olyan valóban tekinthető egyetlen terméknek, de ha felbontjuk PC-s és mobil verziókra, akkor már nem. Utóbbiban pedig olyan sikertelen, hogy piacvezető.
"ráadásul a világ legdinamikusabban fejlődő piacán"
Jelenleg valóban az, de ezt nem lehet elmondani az utóbbi 15 évre, legfeljebb 1-2-re. És lám az utóbbi években az Operánál sem maradt el a siker, pldául ami a pénzügyi eredményeket illeti.
Azért lássuk az eredményeket. A böngészők piacán két fővel startoló, egyetlen (valamire való) európai cégként, kizárólagos profillal jelenleg >750 embert foglalkoztatnak. Övék az 5. legnépszerűbb böngésző, nézzük meg ki van előttük. Egy "csóró" cég, aki böngészőt is gyárt, mellesleg a világ legnagyobb szoftvercége. A múltból élve még jól elvannak, e a böngészőrészleg éppen mélyrepülésben van.
Aztán egy olyan cég, ami a szabad szoftverek varázsszavát és bizonyos MS utáló cégek komoly pénzeit felhasználva, aggresszív reklámkampánnyal, és lelkes segédmunkások hadának köszönhetően mára komoly pozíciókat vívott ki magának. Igaz, az utóbbi időkben nekik sem megy túl fényesen, minden sikerük ellenére.
A harmadik helyen (ha hihetünk a méréseknek) jelenleg a Google áll, ami a világ második legnagyobb szoftvercége és első számú online hirdetője. Akik mellesleg böngészővel is foglalkoznak, és nem csak póttevékenységként.
Negyedik az aprócska "Apple", akik szintén nem a köszöböt rágják. Ezek után pdig az Opera jön, méghozzá minimális elmaradással. A termékeik pedig vannak olyan jók, mint bárki másé, ami figyelembe véve a lehetőségeket a többiekre nézve kínos.
Emellett elismerten az egyik leginnovatívabb cég a maga területén, amely ráadásul az utóbbi 1-2 évben indult be igazán, mert mostanra sikerült az erősebb vetélytársakkal szemben is stabilan nyereségesen működnie.
"eu-támogatástól"
Milyen EU támogatás? Az, hogy megállapítatták, hogy az MS viszaélt a pozíciójával? Ez nehogy már az Opera hibája legyen... Éppen azért nem tart ott, ahol egyébként tarthatna, mert MS-ekkel kellett hadakoznia (nem csak most, korábban is).
"We spared no expense"
-
Lortech
addikt
Képesek felmutatni egy jó terméket, ez nekem pont elég. Számomra a legjobbat. Az meg nem érdekel, milyen a statisztikájuk, hányan használják, attól nem lesz jobb alkalmazás ( közvetlenül biztos nem, legalábbis a többi, nagyobb felhasználóbázisú böngészők példája alapján)
Thank you to god for making me an atheist
-
Penge_4
veterán
Az nem elég nagy eredmény, hogy a mobiltelefonokon az Opera Mini piacvezető és a többi , nem asztali OS-t futtató hordozható internetezős bizbaszok szegmensében is komoly eredményt ért el?
A böngésző nem sikeres, na bumm, elbacták a fizetősséggel, aztán utána meg már egyenlő lett az internet a kék e betűvel a'la technikai analfabétizmus, a FF is ezt lovagolta meg az "überbiztonságos" kampányával.
Az Opera egy viszonylag korrekt cég, ritka manapság az ilyen. Nem is lenne jó, ha nagy lenne a piaci részesedése:
- Felhígulna a userbázis, ezáltal a legértelmetlenebb ötletek is megvalósulnának, amivel tönkretennék a böngészőt.
- Egyre inkább keresnék a sebezhetőségeket.
- A weboldalak rossz irányba is optimalizálnának. Például valamikor pár hónapja futottam bele olyan oldalba Firefox-szal, ami kiírta, hogy tiltsam le az Adblock-ot. Kiürítettem belőle kíváncsiságból minden címet, amit blokkolt, erre újra azt írta, hogy tiltsam le. Szóval vannak ilyen hátrányok. Nem beszélve az automatikusan települő toolbarokról és az automatikusan elmentődő könyvjelzőkről. -
cousin333
addikt
"másrészt a Firefox és főként a Chrome eseteit vizsgálgatva"
Ezt remélem csak viccnek szántad. A Chrome tipikus példája annak, hogy komoly marketinggel mit lehet elérni. Namost kérdezem én, az Operának mégis honnan lenne pénze arra, hogy a fejlesztések mellett(!) még igen komoly összegeket is költsön reklámra, főleg, hogy hosszú éveken át igáztak a "kis veszteség, nagy veszteség, kis nyereség" hullámvasúton.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Arról beszéltem, hogy jelenleg jól megy nekik (mondjuk a 2009Q3 veszteséges volt, a Q4-ről még nem tudok nyilatkozni), de ez egyáltalán nem jellemző a teljes 15 éves Opera történelemre.
"egy fél évig vágja vissza a fejlesztők költségvetését"
A legutóbbi jelentésből azt olvastam ki, hogy a fizetések csökkentek egy 15-20%-al. A dolgozólk száma egyre csak nő, a fizetésre fordított összeg viszont csökkent.
"van az a mondás, hogy "oldják meg". keressen támogatókat"
Szeretett Megyónk is megmondta már, hogy ha nincs TV-jük vegyenek egyet.... De most komolyan, erről úgy beszélsz, mintha ez a világ legegyszerűbb dolga lenne egy Opeához hasonló cégnek. De igen, ezt csinálják, csak eddig tartott, amíg ennek annyi látszatja lett, hogy komoly tényezővé válhat (két éve a Mozilla bevételei sokszorosan meghaladták az Operáét, idén, bár előbbi is javított, egél közeli eredményt, vagy Opera előnyre számítok. Mellesleg a veszteségeket szerinted ki viselte? Jon S. von Tetzchner egymaga?
Amúgy meg ez a tyúk és a tojás esete. Nem használják, mert sok oldalt hibásan jelenít meg (aztán ez ugye vagy igaz, vagy nem), de amíg nem használják sokan, addig minek fejlesszenek rá, ugye... Egy MS vagy egy Google erre elindítana egy 100 milliós reklámkampányt, az Operának meg ez a teljes évi bevétele...
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
"az IE egyébként minden, csak nem egyszerű, mindössze nincs az ember arcába téve mind a 270 beállítási lehetőség."
Látod, itt a nagy különbség. Noha alapból nem túl okos (és amit tud, annak a nagy részéhez buherálás meg IE Pro kell), IE-t mégis sokan szívesen használják, "mer' jó az" (IE8 már valóban nem olyan rossz, amúgy). Operában az ilyen helyzetet úgy kezelik, hogy sz@r az Opera, mert nem tudnak valamit pont úgy megcsinálni benne, ahogy megszokták, vagy 1-2 beállításnak, trükknek utána kellene nézni hozzá.
"We spared no expense"
-
#06658560
törölt tag
"az IE egyébként minden, csak nem egyszerű, mindössze nincs az ember arcába téve mind a 270 beállítási lehetőség."
Miért, Opera hol tolja az arcodba? Amikor a beállításoknál is háromféle összetettséget kapsz, egy nagyonalapot, egy kicsit bővítettet, s svájcibicskát hegesztőknek egy teljeset.
-
cousin333
addikt
Ááá! Én is így gondolnám, de azok, akikből a sok-sok százalék lesz többnyire nem így látják.
"na hát ehhez képest az a két és fél százalék még szépnek is mondható."
Naugye. Csak nézőpont kérdése a dolog. Szerintem amúgy ha az Opera az utóbbi 15 évben mindent tökéletesen csinál, akkor sem lenne 10%-nál nagyobb részesedése.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Akkor egy példa arra, hogy mire gondoltam.
Sok Operával frissen próbálkozó embernek volt gondja azzal, hogy a címsáv a fülsáv alatt van. Szerintem ez teljesen logikus így, de a Chrome megjelenéséig ezt divat volt fikázni bizonyos körökben.
Nos, Operában fel lehet cserélni a sorrendet, ez kb. abból áll, hogy bekapcsolsz egy ma már az életben nem használt toolbart (a hőskorban baromi népszerű navigációs sávot), eltakarítod a rajta lévő gombokat, és a címsávot teszed a helyükre. Nem túl nehéz, kb. 1 perc alatt kivitelezhető. Sokan mégis prüszköltek tőle rendesen.
Vagy pl. adblock (sokan nem is tudják, hogy az Operában is van ilyen). Nem tartalomszűrést akarnak, hanem AdBlock-ot (így, nagy betűvel, és nem véletlenül). Operában egy külön urlfilter.ini fájl van, és nincs automatikus szűrőfájl letöltés. Nos, ennek a fájlnak a letöltése (merthogy mások már készítettek ilyesmit), és bemásolása is szűnni nem akaró elégedetlenség és "teher" sokak szemében. És akkor még a némileg (és okosabb) komplexebb technikákról nem is beszéltem...
Na, mindegy is. Viszont ha van valami, amiben az Operának oda kéne tennie magát, akkor az a létező és meglévő bővítési lehetőségek (minialkalmazások, userJS, userCSS, sajátgombok, témák, toolbarok... stb.) propagálása és egyszerűbbé tétele (kezelés, frissítés ilyenek). Én is csak annyival tudom menteni őket, hogy talán nincs még ilyenekre is emberük. De folyamatosan bővülnek, szóval előbb utóbb ez sem lehet kifogás...
"We spared no expense"