Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rennes6

    tag

    válasz bambano #27 üzenetére

    Dehogy is...
    1. A robotpilóta csak akkor landol, ha a látási feltételek egyfajta vizuális minimum alatt vannak.
    2. Rádióforgalmazás úgy kezdődik, hogy
    - delivery: útvonalengedély
    - ground: gurítás
    - tower: felszállás
    - approach v. departure: közelkörzet
    - control: távolkörzet, folyamatos kapcsolat a célállomásig, onnan handoff approach, tower, ground, mind-mind más frekvencián.
    Az óceán felett, amiről te példáztál, bizonyos időnként bejelentkezési kötelezettség van.

    A repülés megtervezése az időjárási adatok elemzésével kezdődik, tudni kell meteorológiai táviratokat olvasni. Aztán tömegelosztás kiszámítása, az útvonal ellenőrzése, az üzemanyag kiszámítása stb. repülés előtt csak az egész hóbelevanc megtervezése kb. 45 perc-1 óra.

    "Szerintem egy pesti taxisnak több vészhelyzetet kell megoldania azonos idő alatt és több izgalma van, mint egy pilótának."

    Nekem úgy tűnik, te még ilyet nem is láttál soha.
    Egyszerre 10 gép érkezik különböző irányokból azonos reptérre, belecsöppensz egy komoly forgalmi helyzetbe; egymagad csinálod az ellenőrzőlistát, olvasod a repülési térképeket, vezeted a gépet, navigálsz, rádiózol, miegymás. Szóval, majd ha egyszer látsz ilyet közelről, akkor marha gyorsan visszavonod ezt a kijelentést.

  • rennes6

    tag

    válasz bambano #32 üzenetére

    Jó, elkavarodtunk egy kissé, én a virtuális repülés lebonyolításáról írtam, aminek előkészítését te tervezed meg, és egyedül te hajtod végre mindenféle team nélkül.

    Az üzemanyag kiszámítását valóban szoftver végzi, de minden paramétert neked kell megadnod hozzá, ami magas szintű ismereteket igényel, különösen ami a várható időjárási viszonyokat illeti (táviratok olvasása, jelentések képi értelmezése). Emelett gondolnod kell a kitérő repterekre, a forgalmi helyzetre, esetleges várakozásra, átstartolásra, minimum landolási üzemanyag mennyiségre, gurulásra, segédhajtómű fogyasztására. Nem ragozom, hidd el, hogy minden nap más.

    A robotpilóta tud landolni jó időben is, de a pilóták szeretnek repülni, így manuális a legtöbb landolás.

    Semennyire nem fárasztó megtervezni egy útvonalat, az inkább szöszölős - de jó buli.

    A KJFK teljesen más tészta, mint pl. Ferihegy. A szisztéma is más. A kifutó is több. A minimum elkülönítési szabályok meg pláne különböznek. Frankfurt tud még mókás lenni csúcsforgalomban.

    Szoktak előzni, oldalról (9 mérföldre kb.), fentről vagy lentről is (2000 lábnyira).

    A repülésben inkább az időjárás tud meglehetősen mókás helyzeteket teremteni, lévén a gép 3D-ben közlekedik.

    Visszakanyarodva az eredeti cikkhez: a fő gondolat nem az, hogy mennyire veszélyes ez vagy az, mi az unalmas és mi nem, mert embere válogatja. Aki érdeklődik a repülés iránt, annak órási élmény a VATSIM minden egyes pillanata.

    [ Szerkesztve ]

  • DuplaZso

    aktív tag

    válasz bambano #32 üzenetére

    Eléggé egyszerű a pilóták dolga, kétségtelen.
    Nyilván ezért van az is, hogy a leghülyébbeket és leglustábbakat alkalmazzák aként, a magasan kvalifikált pógárok pedig csak kihalásos alapon juthatnak hozzá a haver vagy családtag taxiengedélyéhez.

Új hozzászólás Aktív témák