Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Radeon_5

    aktív tag

    válasz Teasüti #24 üzenetére

    Akar meg ez is megtortenhet (marmint a TV-be valo integralas), ahogy ugye a HP Envy notiba mar beepitettek a Leap-et.
    [link]

    Persze ezen kivul akad jopar egyeb mozgas/mozdulat vezerlos megoldas is..a Leap az TV-re pont nem igazan alkalmas, ugyanis csak kozelrol (kb. 30x30x30-as kocka felette) erzekeli a kezmozgast. Esetleg ha a fotel karfajaba van beepitve. Hmmm.. :)

    Amugy mi szamit erogepnek? :) Boven eros HW van mar minden eszkozben, meg az okostelefonokban is.

    Az utolso "hogy mukodik" kerdesedet nem ertem.

    [ Szerkesztve ]

    Son of a Bit

  • icons

    addikt

    válasz Teasüti #26 üzenetére

    Már azóta öt nap eltelt, lehet hogy megkaptad a választ:)

    Nem kell tudnia hogy hol van a térben, elég ha tudja az ő lokális koordinátarendszerét. Lát mondjuk 1024 pixel szélességben. Ha középre mutatsz, akkor a képernyő közepén fog valami csinálni. Ha a 1. pixel körül. akkor a bal szélén, ha az 1024-körül, akkor a képernyő jobb fele. Utóbbi két érték között pedig skálázik egyet
    Ha a képernyőd szélességben 1920 pixelből áll, te a Leap terében a 80pixelnél mutatsz valamit, akkor 80*1920/1024 pixelt mozgatod a képernyőn.

    Tehát a Leap terébe "egyenesen" nyúlsz bele gondolom, az eszköz fizikai szélességére merőlegesen.

    A probléma nyilván akkor lehetne, ha ezzel a síkkal (eltekintve attól, hogy nyilván nem síkban lát, de ez most lényegtelen) valamilyen nem 90 fokos szöget zárnál be. Tehát a képernyő ott van egy méterre, te pedig a Leap jobb oldaláról X fokban mutatsz a képernyőd bal oldalára. Amennyiben nem tudja, hogy a képernyő 10 méterre van, a Leaptől balra két méterre, stb, nyilván fingja sincsen hogy pontosan hova mutatsz. Tehát 99%ra biztosan mondom, hogy ilyet nem csinálhatsz (pontosabban megteheted, de akkor:) számodra hibás működésnek fog tűnni, mert akkor is úgy veszi, hogy a mozgatott Leap pixel * 1920 / 1024-es képernyőpixelt mozgatod.
    Gondolom pont ezért idő, mire megtanulja az ember, mert elsőre nem "merőlegesen nyúlsz bele", és más pixel mozog, mint amit szeretnél.

    Remélem érthető, hogy mire gondolok :)

  • Radeon_5

    aktív tag

    válasz Teasüti #26 üzenetére

    Na talan en is megertettem a kerdesedet, megprobalok valaszolni.
    A Leapnek egyaltalan nem kell tudnia hol van o az abszolut koordinatarendszerben, sot, a monitor hozza kepesti helyzetehez sincs semmi koze. Csakis a Leap kozeppontjat kell tudnia, es a latoszogeben hozza kepest elhelyezkedo kezeket/ujjakat. Ha egyutt mozgatod a Leapet es a felette levo kezedet, ugyanott marad a tehat a koordinatai is termeszetesen), whatever. Ha pedig csak a Leapet birizgalod, az ellentetes mozgast jelent, mintha a kezeddel csinaltad volna, nyilvan. Ennyire egyszeru.
    Es egy API fuggvennyel lehet normalizalni a latotereben tett elmozdulast 0 es 1 koze szelessegben es magassagban is, amit megszorozva az epp futo LEap applikaciod szelessegevel es magassaval, meg is van a transzformacio a Leap koordinatarendszerbol az appod koordinatarendszerebe.
    Ja igen es ez a szelesseg/magassag altal meghatarozott teglalap, ahol az ujjad mozog, praktikusan egy "fuggolegesen" allo terreszt jelent a Leap felett, mivel a monitorod is igy all, es felfele tett ujjmozdulattal szeretned a monitorodon is a kurzort felfele mozgatni. De nyilvan lehet ez vizszintes is, akkro ugy irod meg a transzformaciot...pl ha a monitorod is fekve van az asztalon :) vagy egyeb applikaciokhoz.

    [ Szerkesztve ]

    Son of a Bit

  • Radeon_5

    aktív tag

    válasz Teasüti #29 üzenetére

    Hat azzal a technikaval nem rajzolnal a kepernyore es nem is iranyitanal semmit :)
    Itt meg kell reformalni a HCI-t, nem ervenyesek az eddigi eger es egyeb beviteli eszkozokre ervenyes megoldasok. Kulon eszmefuttatasok vannak arrol, hogy hogyan erdemes egyaltalan a klikket (pontosabban action-oket) definialni, mit csinalj a kezeddel.

    Son of a Bit

  • icons

    addikt

    válasz Teasüti #32 üzenetére

    Ez nagyon jól hangzik, de eszméletlenül nehéz.
    Amíg a valóságban ismered a haverodat, tudod hogy mier mutat akkor is, ha mögéd mutat, a kapzsi "haverod" meg amúgyis csak a pénztárcára mutat, addig a gépnek semmi plusz infója sincs.
    Tehát amíg a valóságban egy gesztust pontatlanul is elvégezhetsz, a másik a titeket körülvevő infókból már tud adni egy előzetes becslést, hogy mit szeretnél csinálni, és ezáltal rá tud jönni, hogy mit akartál mutatni (nem tudom, hogy ez a mondat magyar volt-e).

    Tehát a probléma az, hogy hiába tanítasz be egy gesztust, azt reggel, fáradtan máshogy fogod elvégezni. Amire persze lehet tanuló módszereket alkalmazni, csak elképesztően nehéz.

    De valóban az lenne a király, ha ez működne. Mindenesetre a Leap nem tűnik rossznak, a Kinect-et meg talán a M$ pénze keresztülnyomja az azt nem megvenni akaró tömegeken (M$ mostanában nagyjából mindennel ezt csinálja, de amíg a profitja Magyarország éves GDP-ével megegyezik, addig meg is teheti)

  • Radeon_5

    aktív tag

    válasz Teasüti #32 üzenetére

    Az eger sem mukodik ha bena vagy, es az sem tanulja meg a mozdulataidat. Ha van egy uj dolog, ahhoz a felhasznaloknak is alkalmazkodni kell valamennyit, nincs mese.
    Persze a de facto (esetleg de jure), vagyis kialakult fix interakcios szabalyok meg nincsenek keszen, ahogy a touch screen-nel ez mar tobbe-kevesbe kialakult.
    Mindenesetre szerintem ez nem fogja kivaltani az egeret es a billt, en teljesen mas alkalmazasi teruleteket kepzelek el neki, meg mindig ezt mondom. Az API doksit mar elolvastam, tok egyszeru, ugyhogy el is kezdek jatszani vele, ha valakinek vannak jo otletei, johetnek, mit csinaljak :)

    Son of a Bit

  • Radeon_5

    aktív tag

    válasz Teasüti #35 üzenetére

    Keztartasokat nem definial a Leap, azokat mar a programozonak kell megtenni, mivel ezek mar magasabb szintu dolgok. Par gesztust viszont beepitve is erzekel, pl. swipe gesztus, vagy ha kort rajzolsz az ujjaddal, kepernyo fele, es lefele "koppintas", de osszetettebbeket ugyancsak meg kell irni sajat magadnak.
    Amiket fejtegettel, az pont az amit irtam - meg folyik a jo interakciok kitalalasa, de ez persze nem egyszeru folyamat. Amit irtal az epp neked a kenyelmes, lehet az osszes tobbi ember mast szeretne. Plusz applikacionkent eltero hogy mik lennenek az ergonomikus mozdulatok, viszont akkor meg tobbfajtat is meg kell tanulni a usereknek. Tradeoff mindenkepp van, ahogy mindenhol, egy jo kozeputat kell megtalalni. A New York Times app-ja szerintem jo uton jar.
    Egyebkent a hibatures az egyik nagy kihivas szvsz, marmint olyan szinten, hogy konnyen ki tud csuszni a latoterbol a kezed, plane ha kettot is hasznalsz, vagy eppen elforditod a kezed 90 fokban, es nem erzekeli ugy az ujjaidat..na es ekkor mi legyen?
    Ez es meg sok kerdes van, de szerintem jo moka jatszani ezzel es formalni egy uj, alakulo technikat.

    [ Szerkesztve ]

    Son of a Bit

  • icons

    addikt

    válasz Teasüti #35 üzenetére

    Persze, ezek nagyon jól hangoznak, de amikor le kell programozni és betanítani, akkor már problémásabb :)

    Alapvetően 3-4 gesztust ki lehet találni, de onnantól sajnos hasonlítani fognak egymásra. Az sem célszerű, ha két gesztus ugyanúgy kezdődik, mert akkor (megvalósítástól függően) lehet hogy várni kell, míg eldől, melyiket is csinálja a user.

    A kéz "elemzése" egy dolog, megfelelően különböző gesztusok definiálása egy másik, az meg egy még nehezebb, hogy ezeket utána a felhasználók vissza tudják hívni megfelelő felismerési aránnyal :)

    Bár még sosenem volt Leapem, Kinect-tel ilyesmi problémáink voltak :). Az adatok kinyerésével nem volt probléma, a pontosságukkal sem, de 7-8 gesztusnál már nagyon nehéz volt megkülönböztetni őket.

Új hozzászólás Aktív témák