- Linux - haladóknak
- Microsoft Excel topic
- ArchiCAD és Artlantis topik
- ASUS routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
naja, vannak akik nem értik, hogy nem az életképtelen magyar cég a célpiac, ahol olcsó a melós és megéri havi pár száz forintot spórolni rajtuk, mert úgyis ráérnek. Máshol meg inkább kifizetnek pár dolcsit, mert olcsóbb, mintha áll a munka..
de persze majd jön a sírás, hogy a felhő meg az akármi is leálhat és akkor is áll a munka... ja. Csak 99.9% -ban nem áll.
-
azbest
félisten
Innen kelet aljáról, ahol 200 ezerért is találnak munkaerőt, elképzelhetetlen a vezetőknek, hogy ez megéri.
Mint mikor egy projekten felmerült, hogy amazonon fusson az automatizált teszteket végző szerver, aminek mennie kell 24/7, mert minden időzónából dolgoznak a projekten.
A költségbecslés kijött 1 millió forintra. A helyi vezetés szörnyülködött, hogy úúúúúr isten, az rengeteg, hát abból megveszik a szervert és elfér az ott a szerverszobában a többi vas között. Meg egyel több feladat nem oszt nem szoroz a rendszergazdának úgysem.... (ilyen apróságok nem számítanak, hogy se redundáns betáp, se redundáns net, légkondi bakrács... és se pótalkatrész vagy tartalék gép).A nyugati vezető / megrendelő pedig ahogy meghallotta, hogy csak 1 millió forint, kb úgy reagált, hogy "shut up and take my money". Mert náluk ez fél havi fizetése egy embernek. És cserébe magas redundancia, nem kell az üzemeltetés fizikai minden bajával foglalkozni.
Teljesen más világ.
-
azbest
félisten
Ez nem igaz. A te barkács szervered úgy megy, hogy addig 100%, amíg el nem romlik, mert akkor meg 0%. A saját telephelyen üzemelő szervernél full nincs meg semmi redundancia. A szerverhoteles megoldás már egy fokkal jobb, mert legalább az infrastruktúra redundáns körülötte, de ezt is el szokták spórolni. Nagy cégeknek éri meg saját adatközpontot létrehozni komoly felszereléssel, redundanciával és személyzettel. Mármint ott, ahol nem szarból építenek várat.
Nekem nem kell bemutatni, mert több projekten használtunk amazonos megoldásokat is és több helyen találkoztam fizikai vasassal is.
A rendelkezésre állás amazonnál sok kilences. A barkácsnál meg szerencse kérdése és adott esetben nem csak órákra, hanem napokra is lerohad valami és egy-egy személyen múlik, hogy megmenti-e a rendszert. Ha elüti a villamos, akkor összedől minden.
Az automatizálás kapcsán pedig teljesen el vagy tévedve. Sokkal több és állandó minőségű munkát lehet elvégezni, ha automatizálják a lehető legtöbb lépést. Favágás és kalapálás helyett más jellegű feladatuk van az embereknek.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Akkor a nyugati kollégáknál nem 2 millió, hanem 4 millió és itthon meg 400 eft teljes bérköltség áll vele szemben.
Annyiból lehet érdekes, hogy havi pár dolcsi/fő szolgáltatás díj még elenyészőbb ahhoz képest, hogy a munkát hatékonyabbá tehetik.
#17bambano
csak játszod az értetlent végig szokás szerint.
Vagy azt hiszed a ti rendszeretek a tuti, közben már régen túllépett ezen a mai technológia. Vagy jobb esetben tényleg minden modern nálad, de tipikis magyar kkv-nek meg nem futja rá és szinte sehol nincs rendesen megcsinálva.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
rendben értem, te vagy az etalon, csak az létezik és úgy, ahogy nálad van. Köszi. Ez sokmindent megmagyaráz.
Neked nem kell semmi, minden jó, ahogy régen is volt. Lehet továbbsétálni. A világ pedig szépen továbbsétál és amúgy senkit sem érdekel az, hogy van aki lemaradt. Majd idővel kikopnak azok a cégek.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Gargouille #21 üzenetére
Szvsz ő nem mondott kémprogramot, azt más költötte hozzá.
Arról van szó, hogy egy ilyen rendszerben minden művelet loggolva van, megvan a változástörténet. Pontosan látni, hogy mikor, ki és mit módosított (esetleg még azt is hogy miért, ha a rendszer konfig változatatásnál megadható az indok - issue szám).
Ezt összekapcsolva a ticketing rendszerrel azt is látni, hogy mennyit loggolt rá és milyen idoklást írt. Ha egy pipa betétele két nap, akkor ott kilóg a lóláb, ha nem tudta ezt megindolkolni, hogy miért kellett 2 napig néznie a feladatot.
[ Szerkesztve ]