Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz azbest #41 üzenetére

    Nekem nem az a bajom, hogy mi környezetszennyező és mi nem, mert már úgyis mindegy. Ez az egész csak fingfűrészelés paraszt-vakítás a politikai kompetencia látszatának fenntartása, hogy a globális co2 kibocsájtásból 12%-al részesülő közlekedésnél lefaragjanak 20-30%-ot (jó esetben), azaz összességében mondjuk a 100% helyett 97% legyen. Miközben(már ezt is leírtam párszor) a Szent Tehénhez senki nem mer nyúlni.
    A bajom az, hogy ezt "tiszta" "zéró emissön", és hasonló marketing bullshittel adják el, totálisan hülyének nézve az embereket. Ez a hülyének nézés vezetett a mai ökológiai katasztrófa-közeli állapotokhoz is, és ugyan ez a hülyének nézés fogja lehúzatni az emberiséggel a rolót 50-60 éven belül.
    Érted?
    Nem a villany ellen ágálok, ezt is már elpofáztam párszor, hanem a hülyének nézés ellen.
    Leállítják az atomerőműveket, holott az optimisták szerint is a szélerőművek kb 2-3 grammal nagyobb kibocsájtással bírnak... a hulladékgyártásukról nem is beszélve.
    A mai modern belsőégésűek a co2-n kívül nem nagyon pöfögnek ki semmit. Ezért kéne a kiírt egr-dpf-kati-adblue autósokat úgy megb.szni, hogy a lábuk ne érje a földet. (Főleg a dpf-katalizátor-adblue triót), valamint a rendőrnek jogot adni, hogy a láthatóan kormot okádó szarokról levegye a rendszámot és a forgalmi engedélyt. Helyszínen. Aztán ha kiderül, hogy szándékosan kormol, mert szmókendsárm, akkor lehetne választani a 10 év közmunka, vagy 5 év kaptár között.

    Euro 6 emissions standards (petrol)
    CO: 1.0g/km
    THC: 0.10g/km
    NMHC: 0.068g/km
    NOx: 0.06g/km
    PM: 0.005g/km (direct injection only)
    PN [#/km]: 6.0x10 ^11/km (direct injection only)
    Euro 6 emissions standards (diesel)
    CO: 0.50g/km
    HC + NOx: 0.17g/km
    NOx: 0.08g/km
    PM: 0.005g/km
    PN [#/km]: 6.0x10 ^11/km

    Az E6temp+ még jobb lesz.

    Villany az oké városban, ezt sem vitattam soha. De a 40-44 tonnás testemet soha nem fogja villany elhúzni mondjuk Antwerpenbe. Vagy Madridba. Pedig már pedzegetik a villanykamionokat, de nem értik meg, hogy életképtelen. Vagy kicsi súlyt tudok elvinni ritkább töltéssel, vagy nagy súlyt gyakori töltéssel, mindkét esetben -de főleg az utóbbiban- drasztikusan nőni fog a szállítási idő, emiatt majd több kamion kell, hogy az ellátási lánc fent legyen tartva, ez nagyobb forgalmat eredményez, ez több dugót, még inkább lelassulást... a háttérbeni infrastruktúráról nem beszélve.

    Arról sem szól senki, hogy egy tesla 2.5 tonna. A gördülési ellenállás csökkentése miatt virsli gumikkal, amik nyilvánvalóan hatványozottabban fognak kopni egyrészt a teljesítmény, másrészt a tömeg miatt, durván növelve a szállóport mondjuk egy 1 tonnás kiskocsival szemben.

    Ez az "olajfúrás-finomítás-szállítás mennyire környezetszennyező" dolog is egy bullshit.
    Nézzük már meg, hogy hány belsőégésű kilométer jut egy villannyira (és akkor még a töltésükhöz szükséges erőművekbe ne menjünk bele (globálisan 50% a fosszilis aránya), de abba se, hogy egy PV elem legyártásához mennyi áram kell, főleg a wafferhez, majd a telepítéshez, dc-ac átalakító, majd amikor ez eljut a kocsihoz, akkor ac-dc átalakító, stb), majd hasonlítsuk össze, hogy az autó akksik gyártásához a lítium kutatása, feltárása, bányászata mekkora környezetszennyezés az előbbi arányszám függvényében.
    Aztán majd amikor annyi elektromos fog futni mint belsőégésű, akkor ki ne derüljön véletlenül, hogy az olaj az környezetkímélőbb... főleg ha addigra befut a szintetikus biznisz...

    Aláírom, hogy bonyolult a téma (nagyon is), de ez az egész villany-hype jórészt átgondolatlan, szinte teljesen nélkülöz bármiféle előkészületet, és tipikusan az az eset, amikor a lónak tényleg nincs háta...
    Felénk nem nagyon van villanyautó még, de külterületen már most is van, hogy 170 voltot mérnek a hálózatban, hiába fejleszt az eon ahogy tud. Most nem tudom mi lenne, ha mondjuk erre rádugnánk 1000-1500 autót, ami egy 15-20 ezres városban nem elképzelhetetlen a jelenlegi trend szerint.
    Érted?
    Amerikai bekötések amper számával nem vagyok tisztában, de azzal igen, hogy 110-120 volt van náluk, nem 240...
    Érted...

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

Új hozzászólás Aktív témák