Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RoundRobin

    aktív tag

    válasz gbors #30 üzenetére

    Ami tisztán szoftver termék és nagyon komplex, mint pl. egy mai igényeknek megfelelő játékprogram, ott a költségeket nagyon nehéz tervezni, mert eleve sok kód megy a kukába, nehéz jó fejlesztőt találni és meglehetősen sokat elvisz a grafikusok, zenészek munkája, mivel tudják, hogy nagyon sok múlik rajtuk. Nem ritka az sem, hogy előtanulmányokat kell végezni a szoftverhez, esetleg szakértőt, szakértőket bevonni, vagy éppen kölcsönözni kell drága készülékeket, pl. 3D scannert.

    Amit írtam, az akor is igaz. A darabra jutó fejesztési költségátalány akkor is csökken, ha veszítenek rajta. Tehát nagyobb rendelési igény esetén a veszteségük is csökkenni fog. Az meg azért nem mindegy, hogy ha már veszítek, akkor az húsz dollár lesz, vagy húszezer.

    A szűrés költségei minimálisak. Gondolj bele, a C.H.I.P. 2 milliós bulijából a kickstarter 5 %-ot, azaz ötvenezer dollárt nyert. Egy-egy projectfelügyelő költsége évi 50 ezer dollár lehet és egy ember képes felügyelni egyszerre akár 50-100 projectet is, tehát évi átlag úgy 300 project kontrollját tudja biztosítani. Ha a jutalékot 1 %-kal emelnék, akkor is, bőven telne rá. Egyébként én úgy sejtem, hogy a kickstarternél már üzemel is valamiféle controlling.

    Ez még mindig jobb lenne mindenkinek, mint a noname termékét piacra futtatni, aminek millió dolláros költségvonzata lenne, ha csak egy szűkebb régiót, mondjuk európát vesszük. Világszinten ismertté és elérhetővé tenni egy terméket egy kezdőnek egyedül gyakorlatilag lehetetlen. Ahhoz kapcsolatok kellenének, le kéne feküdni elosztóláncoknak, médiának, stb. Egy komoly team is véresre dolgozná magát, amíg képes lenne megismertetni a terméket európa fél milliárdos népességének zömével. Itt az a jó, hogy az érdeklődő házhoz jön, úgy ismeri meg a terméket, hogy az a fejlesztőnek külön pénzébe nemigen kerül.
    Esetleg megken saját zsebből pár online ujságírót, vezérbloggert, szakcikket rendel tőlük, stb. hogy a látogatottsága, az ismertsége nőjön, a többi meg a főoldalak híreit úgy is átveszi kéretlenül is. Ez az út még mindig sokkal olcsóbb, mint profi termékbevezető kampányt indítani, reklámidőt vagy -felületet venni.

    Vennék: 286-os (esetleg XT) alaplapot.

Új hozzászólás Aktív témák