Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Feketelaszlo
senior tag
Csak hogy a felsőoktatásnak nem az a dolga, hogy nyers tudást adjon, hanem az, hogy szemléletmóddal és műszaki megközelítéssel ruházza fel a hallgatót. Persze, hogy jobb lesz a házilag kiképzett programozó, mint az egyetemről betoppanó friss diplomás informatikus. Az első hónapban. Talán még a másodikban is. Aztán a harmadikban elkezdi felvenni a ritmust a diplomás, a negyedikben már saját ötletei is lesznek - olyanok, amik a sebtiben betanított szoftverfejlesztőnek eszébe sem jutnának, mert neki csak egy szűk, koncentrált ismeretanyagot adtak le. Fél év után meg gyakorlatilag akkora lesz a különbség, mint egy senior és junior között.
-
dchard
veterán
A PLC meg az ipari robotok szakirány, eldöntöd hogy téged az érdekel-e.
Az viszont, hogy a kontakt órák száma évtizedek óta csökken, a labor órák száma folyamatosan csökken, és jönnek a helyükre a töltelék szarok, na az már komoly probléma. Az ipart megjárt, tapasztalt oktatók hiánya, a nulla fillérből labor és infrastruktúra fenntartás, az már komoly probléma.
És egyik sem szakirány, vagy intézmény specifikus sajnos. Ez az általános helyzet. Persze az NKE-t leszámítva, ahová ömlik a pénz...
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
dchard
veterán
Alapvetően egyetértek, én már 15 évesen tudtam, hogy mivel szeretnék foglalkozni, az is lettem. Szerencsés vagyok, a munkám a hobbim is, amiből kényelmesen meg is élek.
De annak ellenére, hogy az ország második legjobb gimijébe jártam, a többség nem ilyen volt ám ott sem. A probléma ott van, hogy már a közoktatásban belenevelik a "jó állampolgárt" a gyerekbe, akik gyorsan felismerik, hogy a rövid távú sikerhez a pofát befogjuk, beseggeljük, visszaböfögjük, megkapjuk a jó jegyet, és bejutunk az általunk (= a szüleink által) vágyott szakra. Amit utána hasonló módszerekkel elvégeznek, utálják a munkájukat, és nem is lesznek sikeresek benne. Persze a gimnázium mutatói szuper jók lesznek (felvételi arány 99%).
Szerintem még ma is viszonylag kevesen tudnak autonóm módon dönteni a felsőoktatással, jövővel kapcsolatban 15-16 évesen, inkább ezt kéne erősíteni, hogy képes legyen erre a fiatal. Teljesen igazad van, hogy nincs erre 3-5 év, sőt eleve nem az egyetemen kéne ezen gondolkodni. A szakirány választással kapcsolatban sincsenek már erre évek.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD