Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • floatr

    veterán

    válasz hcl #41 üzenetére

    Ez pont nem a "papírforma". Az az lenne, hogy a tudományos egyetem kiképzi a nagyon szakembereket, akik fölényesen letarolják a piacot. Namost ez sok esetben ott bukik el, ahol elkezdődik: emelt szintű matek/fizika, amivel aztán "szórják" a bejutottakat.
    A valóság az, hogy rosszabb a BSc képzésből munkába álló eberek tudása azokhoz képest, akik akár önerőből tanulták meg a számukra szükségeseket. Az elmúlt 20 évben csak azt láttam, hogy igazán csak az rendelkezett minőségi tudással, aki kicsit megszállottja volt a szakmának. Hiába volt a széles látókört adó szívatás, csak az jut el szakmailag a megfelelő szintre, aki már középiskolában tudja, mit akar; és itt most nem pozícióra gondolok.

    (#43) Feketelaszlo ha visszanézek arra az általános tudásanyagra, amit az egyemistákba/főiskolásokba próbáltak verni, amikor ott voltam, akkor biztosan állíthatom, hogy a 3/4-e nemcsak hogy felesleges volt, de egyenesen selejt. Talán a főiskola még többet is ért, mert sokkal gyakorlatiasabb volt. A gyorstalpaló persze szintén nem sokat ér, ha valaki nem is akarja igazán csinálni.

    (#44) dchard Szerintem egy pár hónap elég lenne, hogy ez ember el tudja dönteni, hogy mivel akar foglalkozni. Elment az idő afelett az elképzelés felett, hogy érettségi után majd 3-5 évig gondolkodom, hogy mi szeretnék lenni. Van 5-10 évfolyamtársad középiskolában, akik rákattantak a témára, és ők fogják húzni az egészet maguk után, mindenki más csak kullog utánuk; és megint nem pozícióról beszélek.
    Ez kb ugyanolyan időpocsékolás, mint az a régi x. év sorkatonaság. Nem a PLC-kkel van a bajom, hanem azzal a szemlélettel, hogy mindenkinek meg akarták tanítani hosszú féléveken keresztül, ha beledögöltek is.

Hozzászólok Aktív témák