Új hozzászólás Aktív témák
-
Slack
tag
válasz Jim Tonic #29 üzenetére
Szerintem arra akart utalni, hogy a 3D nyomtatás erősen túl van hipe -olva. Átlagembernek nem igen van rá szüksége, és most nem azt mondom, hogy néha -néha nem jöhet jól. (Bőven lehet olvasni olyan sztorikat, hogy xy nem talált valamihez alkatrészt, aztán nyomtatott magának.)
Az, hogy a gyárakban hogyan készítik el a produktumot a vásárló szempontjából hót mindegy. Szerintem csak azért említik meg, mert van marketing értéke. -
azbest
félisten
válasz Jim Tonic #29 üzenetére
Egyébként van már repülőgépiparban is 3d nyomtatott alkatrészt. Elsősorban az az előnye, hogy olyan formákat is tervezhetnek, amire az esztergálás nem képes. Így könnyebb, de hasonlóan erős lehet egy alkatrész, persze csak ha megfelelő technikával nyomtatják.
Amúgy nem az a pláne, hogy 3d nyomtatnak valamit. Hanem az, hogy amit pár éve több milliós nyomtatóval készítettek el műanyagból, azt ma már egy 200 dolláros kínai nyomtató jobb minőségben megcsinálja.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Jim Tonic #41 üzenetére
Mintha youtube-on láttam volna már olyat. Ettől függetlenül szerintem is a fröccsöntés helyett nyomtatnának. Megnézném, hogy manapság pl egy elektromos motort hogyan nyomtatnának ki
Mindenesetre ha otthonra, megfizethető áron lenne áramkört nyomtató masinéria, kéne Ha több rétegű nyákot is tudna nyomtatni, akkor meg pláne.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
válasz Jim Tonic #29 üzenetére
"A Bugatti most áll át a 3D nyomtatott féknyergekre, mert erősebbek, mint az öntött darabok."
Ja, csak azt felejtetted el hozzátenni, az öntvények alumíniumból készülnek. A nyomtatott alkatrész alapanyaga viszont titán. Ráadásul nem általában állt át, hanem egy csak egy sportkocsihoz. A Chiron belépőszintje bruttó 3,15 Millió Euró Németországban. Nyilván nem éri meg öntvényt készíteni, ha csak ehhez a modellhez tudják felhasználni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
gyulank
addikt
válasz Jim Tonic #56 üzenetére
De az.A svájci bicska is ugyanúgy tud lassan fűrészelni. Ha neked a nem ugyanúgy ugyanúgyot jelent. Én is ugyanúgy tudok lassan futni, mint egy versenyző gyorsan, és mást is tudok. És az a más az mindenképpen megmutatkozik a legtöbb dologban, hisz anélkül a tudás nélkül nem lehet összerakni egy dobozt... Ez teljesen más magnó lesz, mint a többi. Amúgy meg nem tudom miért hiszik, hogy 1-2 darabot csinálnak, Japánban sem az a szempont, hogy értelmes dolgokat csináljanak, az eszközök nagy része értelmetlen hülyeség, és sokszor szokott itt lenni ilyen retró ganaj jó drága pénzért. Legalább megcsinálnák normálisan azt a szart, biztos könnyebben tudnának stúdió minőségű magnót is csinálni, bár annak se lenne sok értelme, de ugyanolyan tömegszart gyártanak biztos, mint bármelyik magnó. Amúgy meg minden alkatrész kinyomtatása többe kerül, mintha az alkatrészt megvenném. Ezen kívül meg a műanyag eszközök nagy része műanyag hüvellyel csavarható össze, és ez szokott vagy letörni, vagy kimenni a menete. Még ezt sem oldja meg. És mivel tud többet a 3D nyomtató? Mert egyetlen dolog van mondjuk, hogy üreges legyen, aminek szintén semmi értelme szinte semminél, de 2 félből is össze lehet rakni, azt meg anélkül is lehet.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
-
Dodge94
tag
válasz Jim Tonic #48 üzenetére
Meg két mérnöki diploma és szakmai tapasztalat fröccsöntés terén Bár polimerekkel dolgozom, el tudom dönteni egy fém alkatrészt látva, hogy mennyire lett túlkomplikálva a design, akármennyire is meghaladja a te szürkeállományodnak a határait.
@Hieronymus: Veyronból 450 készült, gondolom Chironból és Divoból is hasonló mennyiségekre lehet számítani. Szériánként 2000 darab esetén szerintem már megtérülne egy öntőszerszám.
-
nemlehet
őstag
válasz Jim Tonic #48 üzenetére
Mert lehet, hogy itt elsősorban nem a 8 általánost végzett réteg kommentel, hanem valamivel magasabb a szinvonal. Én is gépészmérnök vagyok, ráadásul gyártástechnológus szakirányon végeztem, hegesztéssel majd 3D nyomtatotással foglalkozó cégnél dolgoztam elég sokáig. Ma már nem, de azért valamit ugye csak konyítok az egészhez.
Biztos nagyon jó érzés ilyen arrogánsan mindenkit kiosztani, mert aztán te tuti sokkal okosabb vagy csak mindenki helikopter, de tudod van egyrészt olyan hogy szakmai tapasztalat, meg tanulmányok, meg az iparban eltött idő.... Vannak dolgok amikben a fizikát nem lehet megb*szni, akármennyire is fáj ez a marketingeseknek.
Élből egy fontos szempont amit te láthatóan nem veszel figyelembe: Sokszor 1-1 alkatrész nem tisztán mérnöki szempontok alapján készül. Sőt... Kb soha sem. A marketing és a gazdasági elvárások nagyon sokszor felülírják a mérnöki szempontokat.
Az erősebb nem egzakt mérnöki fogalom. Milyen szempontból erősebb? Kopásállósága nagyobb? Sokkterhelést jobban viseli? Szakítószilárdsága nagyobb? Hőterhelést viseli jobban? Hajlítást? Ez ahogy nézem egyáltalán nem derül ki. Az se mindegy, hogy valami anyagában kedvezőbb tulajdonságú, vagy a létrehozott geometria miatt... Csak mert az utóbbi mindig egy adott terhelésre igaz, amint az a terhelési modell nem érvényesül simán lehet, hogy rosszabb eredményeket kapunk mint egy "hagyományos" formával.
Továbbá sokszor az se tisztázott, hogy mit hívnak 3D nyomtatásnak. Mert bizony sok cég egy egyszerű felrakó hegesztést is annak hív, mert jobban hangzik, trendibb, most ez buzzword.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Dodge94
tag
válasz Jim Tonic #97 üzenetére
Kettőnk közül nem én vontam le a következtetést egy komment alapján, hogy biztos tudatlan vagy és csak okoskodsz, szóval a személyeskedést számon kérni egy kicsit képmutató Nekem nem kell következtetni, minden egyes hozzászólásoddal bizonyítod egyre jobban és jobban. De nyugodj meg, többet nem süllyedek a szintedre, mert túl rutinos vagy.