- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Milyen routert?
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Mikrotik routerek
- ASUS routerek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
pubyy
tag
"... melynek a célja eredetileg az lett volna, hogy védje az akkumulátort, illetve megnövelje az élettartamát."
Nem igazán értem a pert. Nyilvánvaló hogy az akksit pontosan így lehet védeni.
Egyrészt nem töltöm puposra, márrészt nem merítem xarrá, nem töltöm millió amperrel.
Aki ebből nem tud arra következtetni hogy csökken a hatótáv, az ne bírósághoz forduljon, hanem elmeorvoshoz.
( mondjuk ugyanezt a pert el tudom képzelni az USA-ban,mert ahol a mikróra rá kellírni, hogy ne tedd bele a macskát, ott bármi lehetséges....)
Nem tudom hogy az előző szovtver verzió elérhető-e, ha mondjuk nem,akkor a bíróság mondjuk kötelezhetné a Teslás, hogy tegye elérhetővé. Így tuti nem értem, hogy annak a szerencsétlen bírónak mi lehet a fejében, mert károkozás nem történt.[ Szerkesztve ]
-
VIC20
őstag
Ez egészen más eset. Itt a gyártó vállalta, hogy x pénzért ilyen, meg ilyen, meg ilyen tulajdonságú terméket a szállít le a vásárlónak. Aztán utólag kiderült, hogy mégsem tarthatók ezek a paraméterek, ami a használhatóság rovására ment. A norvég egyeztető tanács szerint ez ennyit ért (figyelembe véve persze, hogy a másik fél le se szarta az eljárást).
Hogy is mondjam csak? Aki ezt nem bírja megérteni, azzal bármit meg lehet etetni, úgysem fordul bírósághoz...
-
Pro Koryak
addikt
Ennyiből elég lenne vásárláskor felhívni a kedves vevő figyelmét mit és hogyan töltsön, mekkora távra használja, és akkor nem kellene frissítgetni jó Apple módon.
Amúgy nem hinném, hogy mindenki 0% vagy ahhoz közeli állapotig merítette volna az akksit. Nem is igazán tudod, mert sok mindentől függhet a fogyasztás. A töltése meg gondolom beállítható ill. nem fogsz ott állni mellette órákig, na most 90,3%-nál van, akkor le is húzom a töltőről, különben is már hajnali fél 3, ideje lefeküdni...
-
-
vicze
félisten
Tehát megveszed a kocsit és van 350km hatótávja majd jön egy kötelező SW frissítés, ami után 250km lesz, az számodra teljesen ok és rendben van. Nem történt semmilyen hamis reklámozás és a vásárló megtévesztése? És ezt te elfogadnád, hogy jön a telefonodra a SW frissítés és feleződik az üzemideje, hogy védjen téged ez ugye tök normális és elfogadott, nincs vele semmi probléma.
-
fairi
addikt
Teljes autóra marad agarancia, csak az akksira csökken vagy ugrik.
Garancia mindig normál használatra vonatkozik, és ha létrehozol turbo vagy unlocked üzemmódot (itt akár pár% extrát is adhat, hogy ne bukjon le) akkor mindent kihozol belőle, de tudod akksit ezzel öregíted. Ekkor nem garantálja az x km, használd normál módba ha ez fontos.
Tesla még kezdő cég ilyen tekintetben, dolgok rosszul voltak vagy hiányosan a szerződésben. -
stellaz
addikt
Te miről beszélsz?
A tesla hibás autókat szállított és a garanciális javítást a vevő kárára tette meg, akiknek így egy használatbeli értékcsökkenést kellett elszenvedniük. Erről szól a történet és ezt a Norvég hatóság is igazolva látja. ezért szabott ki kártérítést.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
vicze
félisten
"Tesla még kezdő cég ilyen tekintetben, dolgok rosszul voltak vagy hiányosan a szerződésben."
Tehát egy 13éve operáló, 584miliárd dollár értékű, 70000 dolgozóval rendelkező, 1,6millió eladott autóval rendelkező cég kezdő, akkor megnyugodtam.
Biztos nem telik jogászokra, azért nem jelentek meg ezen a peren se. -
pubyy
tag
Igen valószínűhogy nem volt választható. Én is írtam hogy nem kártérítés kellene, hanemváasztási lehetőség kellene a két verzió között. (természetesen ha az áll fenn amit VIC20 kollega mondott miszerint azért volt szükség a frissítésre, mert kibujt a szög a zsákból,az más tészta....)
-
pubyy
tag
Érdekes ez a dolog,mert a litium technológia folytonosan fejlődik. Ennek a fejlődésnek az egyik összetevője, hogy magát a töltési eljárást is fejlesztik, ami által javulnak annak paraméterei.
Erre gondoltam amikor az első hsz-t írtam,tehát úgy gondoltam lényegesen javul az élettartam, a a hatótáv kisebb mértékű romlása mellett. Ebben az esetben ugyebár megfontolandó lenne, hogy melyik verziót választja a delikvens. -
stellaz
addikt
ez jó ötlet
ahogy fejlődik a töltési technika egyre kevesebbet lehet majd menni vele, és az lesz a tudomány csúcsa, amikor konkrétan egyhelyben marad az autó, mert akkor konkrétan nem tud elromlani benne semmi, még a gumi sem kopik el
jejejejeHifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
fairi
addikt
Kezdő a sok évtizedes cégekhez képest. kezdetben őrült ha egyáltalán megrendeléseit leszállította. 584miliárd dollár értékű ezen az értéken jó kérdés, nincs-e kicsit felfújva. Kb 1,5 alatt lettek részvényei aranyértékűek. Igaz utóbbi időben majd 20% zuhant. Autógyártásban mindenképp kezdő, közel 100 éves neves cégekhez képest. pl. BMW 1916-ban alapítva, de Fordról ne is beszéljünk.
-
Noukoum
veterán
Ugyan a cikk nem emeli ki, de kifejezetten a korai autókra vonatkozott a 2019-es korlátozás. Azért kapták a frissítést mert ezzel igyekeztek csökkenteni az akkumulátor degradációt. A cikk nem írja le, de egyébként ezt a drasztikus frissítést a Tesla mérsékelte és hamar megjavult a hatótáv és a töltési sebesség is.
Ha valamiben gyenge ez a cég az a kommunikáció, ebben kéne fejlődni.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
fairi
addikt
Hol van hogy hibás??? Norvég cikk automatikus fordításából nem derül ki a pontos szitu. Kb az jön le, tesla többet állított mint az akksi tudott akkoriban. Végeztek egy kis korrigálást, hogy ne legyen idő előtti akksi halál. 2015 után megoldották a bajt, így nem jelentkezik már. Akkor jelentheted ki egyértelműen hibás volt, ha valami garancia volt vállalva hogy gyorstöltéssel x% x időn belül Tesla töltőn át.
"használatbeli értékcsökkenést" Garantálva volt a szerződésben hatótáv és töltési idő? Persze ha nagyon homályos akkor megnyerhetik az ügyet. -
vicze
félisten
Leírnád, hogy mihez kell olyan nagy tapasztalt pontosan? Nem tudnak tapasztalt ügyvédeket felfogadni? Épp ugye SW-ről volt szó, tehát nem tudnak tapasztalt informatikust felvenni? Vagy mi?
Az hogy egy cég folyamatosan konkrétan hazudik, az nem azt jelenti, hogy kezdő, hanem hogy át akarnak verni, hogy megvedd a terméket. -
Reggie0
félisten
Nem az volt a kerdes, hogy milyen embereket dolgoztatnak, hanem arrol, hogy a ceg meg kezdo. Meg kene erteni, hogy egy ceg tudasa nem egyenlo az ott levok alkalmazottak tudasanak osszegevel, hanem annal tobb kell legyen. Ha ennyi eleg lenne, akkor nem lenne szukseg, csak parszemelyes cegekre, aztan majd vallalkoznak egymasnak a kis reszfeladatokra...
Es bizony hiaba van egy tapasztalt ugyveded, ha nem vagy csak reszlegesen tud a szaktudasa ervenyesulni. Mert nem csak rajta mulnak a dontesek ugyebar.
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
Esetleg a szalmabab erveles mellett valami ertelmes is eszedbe juttott?
Osszetakolni valamit, amiben nem halsz meg rogton meg nem nagy dolog, ezert van felugyelet, tesztek stb.. Egy csomo zugautogyarto is letezik a vilagon, akiknek sikerul.
Kezdo meg attol lesz, hogy alig van multja. Meg rendesen megrozsdasodni sem volt ideje a legelso modelljuknek.
-
btprg
senior tag
Aki olyan autót vesz, aminek megkérdezés nélkül össze-vissza frissítgethetik a szoftverét, az meg is érdemli. Most már nem tetszik nekik a szép új világ, vagy mi?
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Noukoum
veterán
Nem tudom milyen választ várunk erre. Elrontottak egy frissítést, ezért perelnek a tulajok. Egyszerűen csak bele kellett volna írni az updatebe hogy utána csökkenhet a hatótáv és a töltési sebesség.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dabadab
titán
Izé, bocs, hogy itt belebeszélek, csak gondoltam hátha érdekelnek valakit a konkrétumok is
1. Valódi per nem volt, a Tesla egyszerűen meg se jelent a tárgyaláson, így a bíróság alapból a felperesek javára ítélt.
2. A fentiekből következően nem az összes norvég Tesla-tulajdonos érintett, csak az a kb. 30, aki felperesként szerepelt.
3. Ez elsőfok, a Tesla tippre fellebbezni fog.
4. Ami infót sikerült előbányásznom a konkrét frissítésről, az alapján nem csökkent a hatótávolság, csak pontosaban jelezte ki (és ugyanez vonatkozik a feszültségkijelzésre is).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
vicze
félisten
"Tesla tippre fellebbezni fog."
Mivel meg se jelentek, akkor mire alapozod, hogy egyáltalán érdekli őket az egész?
Illetve mire felbeleznek? Nem mentünk el bocs, ácsi.
Elon túlságosan le van foglalva a Dogecoinnal, ahhoz hogy ilyen ilyen szintre lesüllyedjen.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nem ismerem norvég jogrendszert, de más országokban van arra példa, hogy bizonyos esetekben simán érdemes kihagyni az elsőfokot, mert másodfokon is lehet érdemi érvelést előadni, ami az alapítélet ismeretében egyszerűbb.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
vicze
félisten
Hát fellebbezés a perek ha 1%-kában van akkor lehet sokat mondtam. Illetve kell fellebbezési alap, ami jelen esetben mi?
Én nem tudom, hogy mi értelme lenne egy ítéletet elfogadni alapból és kockáztatni egy súlyosabbat. -
Reggie0
félisten
Mind a ketto gond volt, arra vonatkozo dontes pedig nincs, hogy melyik volt a nagyobb gond, ugyanis megegyezessel es a hibak elismerese nelkul vegzodott az ugy.
#35 vicze1: Mondjuk annak, hogy meg nem elhanyagolaho hibaval gyartanak(karosszeria, festes, stb), amit meg Musk is elismert, valamint repkednek a visszahivasok is total primko hibakra (lasd infotaintment flash hibaja). Eleg magas a hibarata is, amit a tulajok tapasztalnak.
Megertelek en, elektromos, gyors, van tablet kozepen, meg mindenfele hype. De ezeket tedd felre es nezd objektiven, akkor pedig rajossz, hogy meg kezdok. Bolod aki azt gondolja, hogy par ev alatt a sorozatgyartott autok elvonalaba lehet kerulni. Nem minden tudast lehet megvenni, van amit meg kell szerezni...
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Jah, tok jo, hogy a markak szubjektiv rangsorat megtalaltad. En meg konkretan a hibak elofordulasarol irtam, ami egy objektiv dolog.
Arrol nem is beszelve, hogy mint a megjegyzesben irjak is, a Tesla nem felel meg a vizsgalat alapkovetelmenyeinek, szoval igencsak fenntartasokkal kezelnem azt a szamot.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Szerinted gond az hogy minimálisan (szinte észrevehetetlen mértékben) redukálják a töltési teljesítményt annak érdekében hogy minél kevésbé degradálódjon az akkumulátor. Szerintem nem. A többit meg majd eldönti a bíróság.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dabadab
titán
Arrol nem is beszelve, hogy mint a megjegyzesben irjak is, a Tesla nem felel meg a vizsgalat alapkovetelmenyeinek, szoval igencsak fenntartasokkal kezelnem azt a szamot.
Ugyanabból a felmérésből van ez is, mint a tied, az általad linkelt ábrán is ugyanezt írják, aztán ott valahogy mégsem sikerült fenntartásokkal kezelned
Egyébként meg az, hogy sok ember átlagban mennyire elégedett az autójával, az nem olyan nagyon szubjektív már.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
vicze
félisten
Hát a véleményem a Tesláról még véletlenül se pozitív.
A képpel az a probléma, hogy a RAM 2évvel fitalabb a Teslánál és 4. Tehát nem a korod határozza meg azokat amiket leírtál, hanem az igénytelenséged, ha megveszik a rohadt drága autód panel gappel és szar festéssel akkor minek véltoztass? A Tesla az utolsó csavart is kispórolja ha tudja és ez a forrása annak hogy rossz a megbízhatósága és nem a "kezdősége". Toyota milliókat hív vissza párévente tudtommal nem "kezdők". -
dabadab
titán
a RAM 2évvel fitalabb a Teslánál
Úgy érted, hogy tíz évvel ezelőtt egy akkor 110 éves autógyártó egy másik 110 éves autógyárral való egyesülése után úgy döntött, hogy pár, már meglévő modellre (amik közül jópárnak évtizedes múltja van - a névadó Dodge Ram akkor volt harmincéves) nem azt fogja írni, hogy Dodge meg Fiat, hanem azt, hogy RAM.
Igen, teljesen jól látszik, hogy ez egy nagyon új gyártó, nulla tapasztalattal és véletlenül sem az USA és Európa legnagyobbjai és legrégebbijei közé tartozó autógyártók készítik ezeket az autókat.Bocs, de most komolyan, nem lenne jobb visszavenni ebből a bohóctempóból?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
vicze
félisten
Igaz, elnézést, nem néztem meg.
Bár azt azért megkérdőjelezném, hogy a Fiat és a Dodge a minőséget képviselnek általánosan, a RAM a leg high endebb termékük kb. pont ezért lett leválasztva.Ettől még fenntartom a többit Tesla a 0-ról indult és a világ egyik legmodrenbb gyrósorával rendelkeznek, és ami kijön róla nem azért olyan mert nincs tapasztalat, hanem mert pont ilyenre van igényük.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Autós topik
- Vicces képek
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Milyen routert?
- Autós kamerák
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- További aktív témák...