Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tyrel

    őstag

    Felbontás? Frissítés? Lencse típus? Szükséges csatlakozók? Bármi ami hasznos infó lenne egy potenciális vásárlónak?... :U

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Wombath #2 üzenetére

    Köszi! :B

    Hmm... Ez mitől rosszabb vagy mivel tud kevesebbet egy Rift-nél vagy egy Vive-nál (ez utóbbinak kivéve a mobilitását / kamerarendszerét) hogy fele annyiba kerül?...

    A Microsofttól kitelik hogy egységesíteni tudja a VR platformot, már legalább a PC berkein belül? Elég gáz hogy méreg drágák ezek a headsetek, alig van rájuk alkalmazás és még az a kevés is exkluzív.

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Raymond #4 üzenetére

    Igen az a Rift árcsökkentés gyönyőrűen elérte magyarországot, egy forinttal se lett olcsóbb a hazai boltokban (sőt drágább is) a hivatalos honlap meg még mindig azt mondja hogy nálunk nem forgalmazzák... igaz most már nem is baj, nem igazán futott be így jobb is hogy lemaradtam róla az ára miatt... mondjuk valószínűleg ennek köszönheti azt is hogy nem lett sikeres.
    Nem lehet elkérni 5-800 dollárokat egy olyan eszközért ami még gyerekbetegségekkel (god rays pl.) küzd és alkalmazás is kevés van rá.

    Ez a WinVR (vagy mi neki a neve) viszont akár még meg is hozhatja az áttörést. :K

    P.S.: egyébként a Riftnek az alap ára 500$, de ha a Touch-ot is kéred hozzá úgy már 600$, ebben a WinVR-ben meg 400-ért már benne van ez a touch-szerű controller is ha jól értem.

    A cikk egyébként negatívnak írja hogy ha kiviszed a látómeződből a controllert akkor nem érzékeli, de szerintem ezen túl lehet lépni. Ilyen poénos dolgokat persze nem tudsz vele csinálni, mint mondju khogy leakasztasz a hátadról egy kardot, de ha oldalra kell nyúlnod hogy elérj valamit az nem baj, hiszen nézni is arra fogsz hogy lásd mit akarsz megfogni, tehát végső soron utána fordítod a controllernek az érzékelőt akaratlanul is.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz tuki2200 #5 üzenetére

    A kamera sztem nagyon jó ill. nagyon kell ezekbe, például egy Star Citizen esetén - aminek elvileg lesz VR támogatása ill. félig-meddig most is van már - szerintem nélkülözhetetlen lesz hogy az ember lássa a billentyűzetét, akkor is ha egyébként nem azzal repül.

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Ragnar_ #17 üzenetére

    Igazán ezt a kompatibilitás dolgot elmagyarázhatná nekem valaki, hogy ebben mi olyan nagy ördöngősség és miért nem megy.

    Józan paraszti ésszel belegondolva ezek a headsetek gyakorlatilag 2 monitornak látszanak a rendszer felé és kész, nem? Persze a rendszernek tudnia kell kezelni hogy ezen a 2 monitoron VR tartalom van, szinkronizáció, látószög eltolás, stb. de az én értelmezésemben ez szoftveres és GPU rétegekben valósul meg, tehát független a VR headsettől magától. Ugyan úgy ahogy pl. az se érdekli a játékokat (széles határok közt), hogy milyen monitoron vagy akár tévén játszol. Csak egy kijelző aminek van egy felbontása, egy képfrissítési rátája, meg jó esetben HDR támogatása és kész, pont le van sz*rva milyen, majd a videokártya megküzd ezzel a feladattal.

    Aztán amit még támogtni kell az ugye a head tracking, mármint meg kell értenie a szoftverednek hogy a VR headset hogyan jelenti hogy merre nézel éppen. Szerintem ez megint egy olyan dolog ami egy köztes, szoftveres vagy akár firmware-es interfésszel viszonylag könnyedén egységesíthető... sőt ha a piac hülye, márpedig az, akkor elvárnám pl. a Microsoft-tól hogy erőszakkal kényszerítse ki az egységes API-t erre, ugyan úgy ahogy pl. a DirectX-el is teszi más fronton.

    ...ééés ennyi. A GPU-kban ill. videokártya driverekben ott van a VR támogatás, a VR játékok az előbbivel kompatibilisek már most is (a Rift-nek, a Vive-nak és a hozzájuk kötött játékoknak teljesen mindegy milyen VR-Ready GPU van alattuk), a különböző head tracking technológiák áthidalása szerintem (az iparág erőforrásaihoz mérten) könnyedén megoldható, szóval mégis mi a jó francra várunk?!?

    Oké, persze a controllerek és ezzel együtt a játékok irányítása eltér, de ha belegondolsz igazából mégsem, ill. ez sem kéne hogy akadály legyen. Pl. az XBOne és a PS4 controllere is különbözik mégis meg tudják oldani a fejlesztők hogy mindkét platformra kiadnak egy játékot, a PC mindkét ilyen controllerrel kompatibilis, a mindenféle mutogatós (pl. Rfit Touch) controllereket pedig minden probléma nélkül lehetne függetleníteni, értsd. a headset nélkül is árulni, a játékfejlesztők meg majd megoldják hogy mindegyik támogatva legyen ugyan úgy ahogy eddig is. És nem, ez nekik nem nagy meló (max. még rutintalanok benne). Elég pl. egy free-to-play WarThunder-re gondolni ami támogat bill. + egér kombót, meg egy kismillió féle különböző Joystick-ot, HOTAS-t, XBOne controllert, talán még sarló-kalapácsot is...

    Szerintem a világon semmi technikai akadálya nincs annak hogy a VR mint platform nagyrészt egységes, vagy ha az nem akkor legalább átjárható legyen... egyszerűen csak a sok pénzéhes marketinges meg begyöpösödött bürokrata akik vezetik ezeket a cégeket nem engedik, mert mindegyik magáénak akarja az egész piacot és a saját cuccát akarja lenyomni a torkodon... és ez annyira, de annyira szánalmas. Egy milliószor megpróbálták már ugyan ezt, ez előtt, mindenféle-fajta termékkel, és soha de soha nem működött. Hát nem tanulnak ezek semmiből? :W
    Szabadon kell engedni a piacot és nyitottnak kell lenni az egységesítés, szabványosítás, átjárhatóság felé, különben sosem lesz VR forradalom.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Ragnar_ #18 üzenetére

    Ott valamit elszámoltál, az 1440x1440 az "csak" ~2,074 millió pixel, amit ha beszorzol kettővel (végül is jó hogy nem vagyunk küklopszok) az még mindig csak ~4,15 MPx. (tehát nem "majdnem 4k")
    Egy "2k"-nak csúfolt monitor a maga 2560x1440 felbontásával ~3,67 MPx, és ezzel egy középkategóriás videokártya még nagyon vidáman elvan.

    A "4k" az ugye 3840x2160, az pedig már ~8,3 MPx, és tudomásom szerint egy GTX 1080 már viszonylag jól elvan azzal is, onnan pedig még van feljebb (persze csillagászati összegekért), és lassan a VEGA is beesik erre a frontra...
    Persze a szemenkénti 4k valóban nem működhet még, főleg nem úgy hogy VR-nél illik tartani a 90 fps-t, de ilyen 1920x1920-as panelekig (2 x ~3,7MPx) igazán felmehetnének már most is, és simán elképzelhetőnek tartom hogy az már elég lenne a megfelelő képminőséghez.

    Sosem értettem amúgy a 4k erőltetését semmilyen fronton, kivéve talán a 47" feletti tévéket és azok filmes tartalmait. De egy PC-re vagy egyáltalán bármilyen gaming platformra mi a francért kell a 4k (ugye most a PS4 Pro meg az Xbox Scorpion is ezen lovagolnak) az számomra rejtély. HFR kell, HDR kell meg VR kell, hagyjuk már azt az istenverte felbontást.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz sayid76 #25 üzenetére

    Szintén... Ilyen hadonászós controllerek meg ugrabugrálás szerintem is felejtős. Nem is feltétlen a mozgással van a baj, hanem azzal hogy az emberek 98%-nak szerintem nincs egy felesleges szobája erre. Totál elborult elképzelés volt ez a HTC részéről hogy majd mindenkinek az otthonában lesz szabadon X négyzetméter ami nekik nem kell semmire, csak úgy ott van me jó poénnak tartották nézegetni meg fűteni az elmúlt X évben.

    A gamerek döntő többségének egy számítógép asztala van egy székkel és az ehhez szükséges hellyel, vagy esetleg egy tévé meg tőle 2m-re egy fotel. Ilyen környezetben kell elférnie és jól működnie a mainstream VR-nek, és e miatt szerintem a Rift pl. már alap koncepciójában is sokkal jobb mint a Vive, az ára viszont nevetséges. a Vive féle VR-szobás dolgot inkább játéktermekben tartanám életképesnek, hátha feltámadnak általa (régi szép idők). + Igen a mozgós VR-nek kellene a vezetéknélküliség is.

    Ez a Widows VR viszont még akár jó is lehet... ha beváltja a hozzá fűzött reményeinket 2018-ban tényleg megkezdődik a VR forradalom, szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz #32839680 #28 üzenetére

    Az AR miért zárja ki a VR-t? Szerintem opcionális az AR működés.
    AR-hez kottára ugyan az kell mint a VR-hez a headset tekintetében, csak előbbi ugye megtoldja egy kamerával meg annak a szoftveres támogatásával hogy a kamera képéből elemeket belekeverjenek a VR térbe... De ha ezt az opciót te épp nem használod még mindig van egy teljesértékű VR headseted. :K

    Én továbbra is azt mondom hogy ez a WindowsVR ha tényleg ilyen 120 ezer Ft körüli áron jön tokkal-vonóval akkor elhozza a VR forradalmat, ebben az esetben pedig 2018 egy nagyon csúnyán kockulós év lesz. Persze ehhez az is kelleni fog hogy kompatibilis legyen a SteamVR-el, de sztem ennek maximum jogi/üzleti akadálya lehetne, de miért lenne, hiszen mindkét félnek érdeke.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

Új hozzászólás Aktív témák