Új hozzászólás Aktív témák
-
lenox
veterán
válasz -=RelakS=- #123 üzenetére
Az, hogy display space-ben van a motion blur rarakva, ha pedig egy kameraval felveszel valamit, akkor a motion blurt a kamera veszi fel light linearban. Normalis esetben ebbol egy tobbe-kevesbe komplex (igeny szerint) pipeline csinal megjelenitheto kepet.
-
lenox
veterán
válasz ZnVjaw0K #154 üzenetére
Hogy akarod ezzel a mozgasmegjelenitest szemleltetni? Ugy ertem a linkek amiket kuldtel eleg nehezen hasznalhatoak, mert atdob masik oldalra, amikor elinditom, szoval le kell tolteni pl. Tehat gondolom nem igy. Weboldalra akarod felrakni? Eloadoban vaszonra vetiteni? Laptopon mutogatni?
Hasonlo dolgot az NHK szokott mutogatni, nyilvan igazi kameraval felvett kepeken, ott pl. korongok szoktak porogni, meg balettosok tancolni. -
lenox
veterán
válasz ZnVjaw0K #186 üzenetére
Elso testnek:
https://www10.zippyshare.com/v/5aOlR1Ja/file.htmlMint lathato a hatter sotet, az ojjektum vilagos, a hettarben van minta, hogy lehessen mihez viszonyitani. A motion blur light linearban van szamolva es a kep utana 2.4-es gammara konvertalva, igy egesz mas a szelen az atmenet karakterisztikaja. Lehetne bonyolultabb is, de ahhoz, hogy jelentosen realisztikusabb legyen ahhoz nem ilyen geometriai alakzat kene a kepre. Ugye az egyik kor 60 fps-sel megy motion blur nelkul, a masik 30-cal motion blurrel, 180 fokos shutter angle-t szimulalva, ami egy tipikus ertek filmeknel. En ilyenekkel kiserleteznek, nem tudom pontosan mire akarod hasznalni, szerintem a lenyeges reszek a sotet hatter, vilagos ojjektum, minta a hatterben es a linearban szamolt motion blur de viewing space-be konvertalt eredmeny.
-
lenox
veterán
válasz ZnVjaw0K #227 üzenetére
Szoval a kepkocka atlagolas. Eloszor is 24 es 48 fps-nel kb. 180 fokos shuttert hasznalnak. Tehat ha a 48 ket egymas utan kovetkezo kepet osszeatlagolod akkor lesz egy szunet az idoben, tehat ez igy nem mukodik. Ezert nem is ilyet csinalnak, hanem (es de erdekes, pont kapcsolodik a temahoz) azt talaltak ki mar regen, de par eve alkalmasak ra a kamerak is, hogy 120 fps-sel forgatnak full open shutterrel, es igy viszont az egymas utan kovetkezo kepkockak idoben is illeszkednek. Tehat ha 60 fps-t szeretnel belole 180 fokos shutterrel, akkor minden masodik kepkockat veszed, ha 24 fps-t 144-gyel akkor egymas utani 5 framebol 2-t atlagolsz ossze, ha 216-tal akkor 3-at, ha meg kozotte, akkor interpolalsz stb. Nyilvan atlagolni itt is light linearban kell.
-
lenox
veterán
válasz ZnVjaw0K #235 üzenetére
Szóval minden további nélkül levetíthető lehet egy film 24, 48, 60 és 120 fps-el is közel vagy teljesen kompromisszummentesen, tehát aki 24Hz-et akar, az továbbra is megkaphatja.
Nem igazan, ezt kb. amikor a raw-bol konvertalnak kepet akkor kell megejteni (nyilvan filmtrukk jelleggel kesobb is lehet, ahogy 3d-t is csinalnak 2d kepbol), tehat ha tobb framerate-en akarnak vetiteni valamit, akkor abbol tobb mastert kell csinalni. Meg persze ugy kell forgatni is, hogy ezt figyelembe vegyek. Ugyhogy automatikusan ha egy film 120 fps vetitesre keszul nem lehet 24-gyel is vetiteni. De szerintem meg egy ideig nem fognak olyat csinalni, aminek nem csinalnak 24-es verziojat, mar 48-nal is kb. 10-zel elosztjak a bevetelt, 120-nal meg 10000-rel, szoval csak akinek kidobni valo penze van az nem csinal 24-es verziot.