Új hozzászólás Aktív témák

  • shabbarulez

    őstag

    Teljesen új szereplőként megjelenni a telített magyar piacon nincs igazán sok üzleti értelme. Ügyfelet egy telített piacon csak úgy lehetne szolgáltatni, ha valami nagyon új, innovatívat nyújtana egy szolgáltató vagy nagyon olcsó. Világszerte a mobil technológiák bevezetése igen gyorsan megtörténik, ahogy idehaza is így e téren tartósan valami jobbat kínálni mint a többi szolgáltató nem igazán lehet.

    Az árral ugyanez a gond. Olcsóbb csak úgy lehetne egy szolgáltató ha a költségeit is jóval alacsonyabban tartja, mert külön ráfizetéses lesz. De a költségeket meg nem igazán lehet akármeddig csökkenteni hisz minden szolgáltató a világpiacról veszi az eszközöket és a technológiát és az árakban sincs jelentős differencia, így aztán olcsóbbnak lenni sem olyan 1xű.

    A harmadik lehetőség az lehetne ha az új piaci szereplő valami olyan trendi, a magyar emberek által széleskörűen ismert brandat képviselne, amit jól ismernek, ígény is lenne rá, de mégsem tudnak megkapni. Az Orange nem igazán ilyen brand, mivel alig ismert a hazai piaci, csak a neve miatt nem fognak két kézzel kapkodni utána.

    Egyébként is az olyan nagy márkák mint pl. az Orange is tipikusan csak úgy vásárolnak be országba, ha ott az inkubens vezető telekom céget veszik meg és ezzel piacelső pozícióban kerülnek. A kelet európai régióban anno ezt tették a lengyeleknél, románoknál és a szlovákoknál, idehaza viszont a Tíkom ezt már anno meglépte. A nagy cégekre nem jellemző az hogy új piaci szereplőként, zöldmezősen a semmiből kínlódják össze a piaci részesésüket. Ráadásul ezt egy 110%-os telített piacon üzletileg teljesen értelmetlen küldetés lenne. Az ilyen nagy cégek jellemző beruházása még a feltörekvő piacok, kína, india, fejletlen ázsia és afrikai, dél,közés-amerikai országok, ahol még alacsony a mobil penetráció, nagyfokú a piaci növekedés lehetősége. Így ezeken a területeken lehetőségük van egy erős piaci pozíciót kiépíteni, úgy hogy jellemzően piacielső pozíciót érjenek el. Az Orange is ezt teszi afrikában, közel keleten és a közép amerikai piacokon.

    A mobil szolgáltatlás elődlegesen üzlet, aminek profitot kell termelnie. Ez nem szeretet szolgálat ahol azt nézik mitől lesz jobb az előfizetőnek. Márpedig a magyar piacon negyed szereplőként, a semmiből építkezve aligha lenne bárki is sikeres piaci szereplő. Az az idő már rég lejárt, anno amikor még alacsony volt a mobil penetráció és jelentős volt a piaci növekedés, akkor még lehetett mit keresni. A Voda is anno akkor jött ide, de a mai napig nem tudta kinőni magát ebből a harmadik pozícióból, mert már igencsak megkésve érkezett.

Új hozzászólás Aktív témák