Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz Jack Hunter #2 üzenetére

    Egyébként ebből igazából az a tanulság, hogy ha neked, mint kívülállónak valami eszedbe jut, ami tök logikus, akkor az szinte biztosan eszébe jutott azoknak is, akik konkrétan ezzel foglalkoznak, sőt, az is lehet, hogy ők ezt már kipróbálták és rájöttek arra, hogy valójában egy csomó buktatója van a dolognak.

    Ezért aztán ilyen világmegváltás előtt érdemes pár guglikeresést elereszteni.

    DRM is theft

  • Hannibhál

    őstag

    válasz Jack Hunter #2 üzenetére

    Számoljunk csak magyarországgal. Adatok:
    ~ 4 millió kocsi
    ~ évente átlag 15e km(naponta ~41 km)
    ~ átlagos akksipakk google alapján ~40 kwh
    ~ átlagos elektromos fogyasztás szintén google szerint ~ 20kwh/100km
    ~ összesen kb 2000 benzinkút van(2009es ksh adat)

    Tehát minden benzinkútra kb 2000 kocsi jutna. Ezek átlagosan ~4 naponta futnak ki az üzemanyagból(télen hamarabb, nyáron később), tehát 500 autót kéne naponta kiszolgálni kb. Ez 500 40 kwh-os akksipakkot jelent, amit aztán töltenek, tegyük fel h 7kw-al mert nem akar túl sokat belefeccőlni a tulaj(link) s eszerint a honlap szerint durván 6 órába kerül ezt megtenni, tehát kb 25-30%-al több akksipakk kell, mint amennyi 24 órára kellene, de mivel egyenlőtlenül van a napszak terhelés, ezért szerintem biztos ami biztos, kell másfélszer annyi. Egy 40kwh-ás akksipakk mérete ~1656 mm x 584 mm x 306 mm(link). Ez baromi nagy, súlyra pedig ~ 300 kg. Alapból ezt emberkézzel nem lehet emelgetni, de ettől tekintsünk el.
    Tehát ahhoz hogy ellásunk ~2000 elektromos 40kwh autót, kell összesen ~2750 akksipakk. Az akksik ára kwh-ként ~175 dollár(link), tehát egy akksipakk kb ~2,5 millió ft jelenleg. ez azt jelenti, hogy a benzinkút tulajának belekellene feccölnie 750*2,5 milkát ami ~1,9 milliárd ft/benzinkút, tehát csak magyarországon ez jelenleg 3800 milliárd ft-ba kerülne. Töltönek 7kw-osat ezt találtam, lehet van olcsóbb is. Ez ugye ~460 font, tehát kb ~200e ft. Mivel 750et tölteni kel lszinte folyamatosan, ezért kel lkb ennyi is vagy ezzel egyenértékű rendszer, de az sem hiszem h nagyon olcsóbb, tehát 200e*750*2000 ami kb 300 milliárd ft. Tehát összesen 4100 milliárd ft-nál tartunk, aminek azért 10 év alatt minimum vissza kellene jönnie vhogy, és még karbantartással, fenntartással nem is számoltunk, de simán az is évente egy 10%, tehát 10 év alatt ennek a rendszernek ~8200 milliárd ft-ot kellene termelnie. Egy évben kb 91szer cserél akksipakkot egy autós, 10 év alatt 910szer kb, tehát a 4 millió kocsi összesen 3,64 milliárd akksicsere. Egy akksi feltöltése ~50kwh energiát igényel, ami jelenleg 40ft-al számolva ~2e ft, tehát csak a villanyköltsége lenne további ~7300 milliárd ft, s akkor jóindulatúan lakossági árral számoltam. Tehát az egész hóbelemanc kerülne 10 év alatt ~15.500 milliárdba, amire 3,64 milliárd akksicsere jutna, tehát egy akksicsere ahhoz h kb nullára jöjjön ki a rendszer kerülne ~4300 ft-ba. Ez azt jelenti, hogy havonta átlagosan 7szer kellene akksipakkot cserélni, így a km-enkénti költség kb 24 ft/km(30e ft/1250 km). Ez jelenlegi 570 ft-os benzin és ~560 ft-os gázolaj árral kb 4,21 liter illetve 4,28 literes fogyasztással tudnák hozni.
    Na összeségében tehát a rendszernek kellene egy induló ~4100 milliárd ft befektetés, és további ~ 11000 milliárd a működtetéshez, meg az, hogy lakossági áron lehessen tankoltatni az egészet. Jah, és az, hogy évente legyen pluszba 18,2 twh villamos termelésünk(2021 ben volt 36 twh, szóval kb fele).
    Szóval szerintem így, nagyon nem éri meg :)

    Gépelés nem az erősségemasdsdk

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Jack Hunter #2 üzenetére

    Azért, mert a cserélhető aksinak követelménye, hogy az egy szolgáltató tulajdonában legyen, ne pedig a tiedben. Vagyis küldözgetheted a havi 100 €-s csekkeket az autógyártó szakosított pénzintézetének (Porsche Bank, Ford Credit, RCI, stb.) még akkor is, ha már kifizetted a járművet, mert enélkül csak egy 0 kilométer megtételére képes "üres" karosszériád van.
    Ráadásul egy olyan világban, ahol az akkumulátor a legdrágább összetevő nem jó üzlet a gyártónak, mert legalább 1.2-1.5x több aksit gyártani, mint autót. Ahelyett, hogy akkucsere program keretében készletezi a hatótáv parásoknak akár új annyival több új autót is gyárthatna és eladhatná. A lehetséges csalási lehetőségeket (bérlő kiszedegeti a cellákat, átveri az akkucserélő automatát, ellopja az akkukat) nem is részletezném.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog (1)

    válasz Jack Hunter #2 üzenetére

    "Ez oké, de most már eljutottunk oda, hogy vannak javítható cellák."
    Onnan indultunk. Az I-es Priusban pl. 18650-ből volt az akku :D

    Mutogatni való hater díszpinty

Új hozzászólás Aktív témák