- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
Nagyon félrecsúszik a számításod. Amortizáció ma gyakorlatilag nincs a használt autókra, sok esetben drágábban tudod eladni, minthogy vetted. Ha áll az autó szervizköltséget ne számolj, max olajcserét.
Fékbetétcsere 120e? Egy átlag autón olcsóbban megúszód a négy tárcsa+betétek cseréjét.
Szóval a biztosítást és a műszakit érdemes számolni csak, az meg havonta vidéken mondjuk 5e Ft.Carsharing csak nagy városban tud működni, vidéken nem opció, hogy még 50-100 km-t utazzak az autóért.
-
zoli03
őstag
1,9 PDTI is bemelegszik 20 km-en ha nem városban vánszorogsz vele, hanem országúton mész. Nem csak a hútővíz, hanem az olaj is. 20 km-en egy személyautóban levő belsőégésű motornak be kell melegednie, ha nem, akkor ott valami gond van.
20 km-es távok miért vágnák tönkre? Nem egy ismerősöm átlag ekkorákat vagy kevesebbet megy vele (sokszor én is), mégsincs bajuk többszáz ezer km után sem.Az eredeti hsz-emet arra írtam, hogy mik egy autó fenntartási költségei, ha nem mész vele. Erre írtad a futóművet meg akkut, én meg azt írtam, hogy ha 1-2 hetente mész vele, nem fog semmilyen hátránnyal járni műszaki szempontból, mintha minden nap mennél vele, csak előnnyel.
-
zoli03
őstag
Itt most arról beszélünk, hogyan számolsz amorticáziós költséget egy használt autóra. De nincs neki, mert ha mostanában megveszed és eladod, akkor nem vesztesz rajta semmit. Az teljesen más kérdés, ha veszel megint egy használtat, akkor buksz azon, hogy eladtad a régit, itt most nem volt róla szó, hogy venned kell másikat.
Amiket írtál problémákat az állás miatt, azokat simán ki tudod küszöbölni, ha mész vele 30 km-t kéthetente. Akkor adjunk hozzá a havi fenntartási költséghez 3e Ft-nyi üzemanyagköltséget.
Én nem írtam olyat, hogy 120e Ft-ot kell költeni éves szervizre. Te írtad, hogy annyi egy fékbetét csere, amire mondtam, hogy hülyeség.
Szóval még most is ott vagyunk, hogy biztosítás (50e)+gumik (150e/11)+műszaki (25e/2)+gépjárműadó (6e)/12 hónap+olajcsere 15e+3e Ft üzemanyag~9-10e Ft. Ez nagyon messze áll a te 60e Ft-odtól és itt most arról beszélünk, hogy mennyibe kerül havonta a kocsi fenntartása, ha nem nagyon használod, hanem csak áll.
-
zoli03
őstag
Arról beszéltünk, hogy mibe kerül havonta fenntartani egy autót, ha nem használjuk. Ne keverd már ide a fékbetét cserét 10 évente, akkor beszámolhatnám azt is a havi költségbe, hogy 15 év múlva mennyibe kerül megcsináltatni a lógó tetőkárpitot.
Amortizáció: te azt számoltad, hogy havonta mennyit vesztesz, mikor később alacsonyabb áron adod el az autót, mint amennyiért vetted. Én is és más is írta, hogy ilyen már 1-2 éve nincs és nem is lesz egy ideig. Szó nem volt róla, hogy helyette újat kell venned.
Arra az állításodra írtam, hogy szerinted ma már havonta 60e Ft-ba is kerülhet egy autó fenntartása akkor is, ha nem mész vele. Más is írta és én is, számolással alátámasztva, hogy ez inkább 10e Ft havonta. Ne keverjünk bele új dolgokat, más példákat, az eredeti téma nem erről szólt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen