Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gargouille

    őstag

    Szerintem a fő kérdés, hogy miként alakul a 4-ik hullám majd, milyen lesz a felfutása. Mint az előzőekből látszott az utolsó utáni pillanatig kivártak bármilyen intézkedéssel és igazából az egyetlen szempont - ami alapján meghozták a döntést - az a választói közhangulat volt, nem pedig járványügyi vagy egyéb ok. Szerintem ez most is így lesz, és úgy általánosságban az látható, hogy gyakorlati szempontok miatt a szülők többsége nem igazán támogatja a távoktatást, így szerintem most is csak abban az esetben kerül majd rá sor, amikor egyszerűen elfogy a levegő és nincs más lehetőség.

    De egyáltalán nem biztos, hogy a 4-ik hullám olyan meredek lesz mint az előzőek, így én még nem fogadnék rá, hogy tuti lesz digitális oktatás, bár személy szerint örülnék neki.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz Narxis #28 üzenetére

    Egyetértek, hogy ez a jövő, de hozzátenném, hogy a távoli jövő. Szerintem még rettentő sokáig fogják erőltetni ezt a rég meghaladott oktatási modellt, ami most van. Ehhez még 1-2 generációnak fel kell nőnie szerintem. Ahogy én látom, jelenleg az általános iskolában kb a múlt század elejére próbálják felkészíteni a gyerekeket, az oktatáspolitika és a tanárok nagy része fejben még valahol most lép át a 19-ik századból a 20-ikba. :D

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz bolvar #37 üzenetére

    "A gyerek gyerek.Nincs felügyelet nincs eredmény 90%-ban."

    Ha a felügyelet alatt arra gondolsz, hogy gyerekmegőrzés, akkor igen, nagyjából ez van az iskolában. De ennek nem olyan sok köze van bármilyen eredményhez, ez jól látható például az általános szövegértés, helyesírás terén, vagy akár a matematikai képességeit is érdemes megnézni a lakosságnak. Remek eredményeket ért el a hagyományos oktatás, valóban.

    "Írni olvasni számolni milyen digitális oktatás tanít meg?"

    Az, hogy digitális vagy távoktatás vagy személyes, ezek csak különböző formái ugyanannak. Ha jól van megtervezve és kivitelezve az oktatás, akkor bármelyik formája nagyon hatékony tud lenni és fordítva is igaz, ha rossz a módszer vagy a tananyag (vagy a tanár) akkor teljesen mindegy, hogy ott ülnek személyesen egész nap, vagy távolról nézik, ugyanúgy gyatra lesz a végeredmény. Ha úgy tetszik, nem attól fog megtanulni számolni, hogy a tanár ott van vele egy légtérben.

    "Közösségben élni viskelkedni szocializálódni melyik digitális oktatás tanít meg?"

    Nem tudom van-e gyereked, de tudod általában a gyerekek nem egy szatyorban laknak iskolakezdésig, hanem családban élnek, játszótérre járnak, kirándulnak, rokonokat látogatnak, nyaralnak, nagyszülőkkel vannak... vagyis találkoznak más emberekkel és szocializálódnak. Ez iskola nélkül is természetes módon történik és mire felnőnek addigra kifejlődnek ezen képességeik. "Viselkedni" pedig otthon tanulnak meg - már aki -, nem pedig az iskolában, mert mire odajutnak addigra már tudnak viselkedni, ez feltétele az iskolaérettségnek is. Az iskolából sokszor inkább olyan szokásokat hoznak haza, amiket utána nem győz a szülő kigyomlálni (a káromkodási szókincsük bővüléséről nem is szólva).

    "De persze akkor tanár se kell már nem, egy gép is kitud küldeni egy feladatot, minek ehhez tanár"

    A digitális oktatás része a tanár, csak annyi a különbség, hogy távolról teszi ezt. Szerintem ez a jövőben sem fog feltétlenül változni.

    "És persze akinek 3-4 gyereke van munka mellett hogy a kis lószerszámba fogja managelni ezt"

    Ez egy összetett kérdés, nagyban függ az egyéni élethelyzettől. Eleve 3-4 gyerek iskolai életét "managelni" sem kis feladat, hozni-vinni, leckét ellenőrizni, bepakolni, különórára elvinni stb. így is rengeteg órát elvisz egy nap. Ha mondjuk ezt mind feleslegessé tenné a távoktatás, akkor ezt az időt például máris lehetne az értelmes tanulásra szánni. Például. Nyilván ezt jól át kellene gondolni és megtervezni, de igazából ha a szándék meglenne rá, akkor szerintem teljesen járható út lenne. Inkább a szemlélet az akadály, meg az, hogy ezzel ismeretlen területre tévednénk és hát senki sem szeret a komfortzónájából kilépni, a status quo -n változtatni.

    Nem mondom, hogy a kizárólagos digitális oktatás a jövő, csupán azt mondom, hogy igenis teret kellene engedni ennek is a közoktatásban, mert ugyanannyira meglepően pozitív eredményeket hozhatna, mint ahogy a munka világában is a távmunka, ami ellen vérben forgó szemekkel küzdött a covid előtt a legtöbb cégvezető, aztán kiderült, hogy sok esetben lényegesen hatékonyabb is volt mint bejárni a munkahelyre. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz Corleone33 #64 üzenetére

    "Mindenesetre jó lenne szerintem ha végre konszisztens döntések lennének (tudom, álmodik a nyomor)"

    Ez egy teljesen jogos felvetés, már csak azért is, mert legalább mindenki előre tudna mire készülni. Ha például digitális oktatással kezdenék az évet és ezt előre egyértelműen közlik, akkor a szülők meg a munkáltatók is tudnak rá előre tervezni. Mert ahogy elnéztem az előző korlátozó intézkedésekkor is az okozta a problémát, hogy mindent az utolsó pillanatban közöltek, miközben már hetek óta ment a pletyka, mindenki találgatott, idióta álhírek keltek életre.

    Ráadásul nem értem azt sem, hogy ha biztosan tudható, hogy lesz 4-ik hullám (hiszen minden szomszédos országban van, nálunk miért maradna el), akkor minek kell most összeereszteni a gyerekeket, hogy aztán pár hét múlva bezárjunk? Nem lenne jobb egyből digitális oktatással kezdeni - ezzel is elejét véve, hogy kicseréljék a lurkók a nyaralásból hazahozott vírusaikat, illetve lerövidítve a kritikus időszakot - és azt mondani, hogy október végéig fixen így marad? És akkor mindenki tudna így készülni.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz #54625216 #67 üzenetére

    "Viszont ezek szerint simán át lehetne terelni a teljes felsőoktatást home office-ra, elég lenne adott szakok számára a szükséges laborokat és kutatóhelyeket fenntartani, az egyetemi campusokra, kollégiumokra, stb. meg nem kellene (száz) milliárdokat költeni."

    Szerintem igen. Sőt, ez nem csak az egyetemre igaz, hanem nagyon sok minden másra is (állami szféra nagy része, kereskedelem, kultúra stb. terén is számtalan ilyen terület van). Csak hát ugye akkor mennyi ember munkájáról derülne ki, hogy felesleges és mennyi status quo sérülne...

    A covid miatti home office azért elég jól rávilágított arra, hogy a korábban gránit szilárdsággal hangoztatott és megkerülhetetlen irodai 8-17 -ig világ nélkül is van élet és még sem azon múlik a hatékonyság, hogy valaki fizikailag bent ül-e minden nap egy irodában.

    Az oktatásban meg sokaknak adna + lehetőséget az, ha teljesen digitálisan is hozzáférhető lenne. Gondolok itt azokra, akiknek valamilyen okból nehézséget jelent a fizikai jelenlét.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz bolvar #73 üzenetére

    "Szóval ha a gyerekeimet bekell iratnom majd(mert bekell ugye) a 7 éves fiaim majd maguktól szépen leülnek és megtanulnak mindent amíg a feleségem meg én dolgoznunk. Villants már meg azt a módszert ami megoldja ezt."

    Nem könnyű kérdés és ezt esete válogatja. Nálatok például megoldhatatlan, elhiszem. Nálunk meg tökéletesen megoldható. Ezért gondolom azt, hogy ha nem is feltétlenül kizárólagosan, de teret kellene nyitni neki. Aki meg tudja és akarja oldani, annak legyen lehetősége a távoktatásra.

    "Persze számolni is megtanulnak otthon egy tabletről no worry."

    Azért túlmisztifikálni sem kell ezt. Lesarkítva a dolgot, az iskolában adnak egy üres papírt teleírva összeadással meg kivonással aztán oldják meg. Mikor itthon leültem a gyerekekkel 1 órát társasozni két 10 oldalú dobókockával kb megtanultak összeadni. Baromi rosszul (értsd. rossz hatékonysággal, életszerűtlenül) oktatják az iskolában a matekot, a házi feladatokról már nem is szólva. Vagy másképp fogalmazva az alapvető számtant és műveleteket nagyon gyorsan és egyszerűen meg lehet tanítani nekik itthon is, mindenféle izzadtság nélkül is, játékkal, közértben pénztárnál stb. Ráadásul ha mondjuk megfelelő módszertant készítenénk a szülőknek, akkor még egyszerűbb lenne. Maga a tudás ott van minden szülő fejében, csak át kell adni.

    "A digitális oktatás semmire nem jó, jelenléti oktatásnál is szarnak az iskolára sokan, hát még digitálisan."

    A mondat első felével egyáltalán nem értek egyet, a másodikkal viszont teljesen. De ezen nem segít a jelenléti oktatás sem. A tanár hiába áll fejre, ha a gyerek nem figyel, nem akarja megtanulni, ha hiányzik a motiváció és a családi háttér akkor teljesen mindegy, hogy bejár-e melegedni vagy sem. Sőt tegyük hozzá, hogy sokszor pont az ilyen melegedni járók miatt nem tud tanulni a többi gyerek, akiknek meg lenne motivációja.

    "digitális oktatást is meg kell tanítani egy gyereknek!"

    Ez így van, tanulni is meg kell tanulni, egyetértek. A digitális oktatással automatikusan kap(na) egy olyan önállóságot is, amit később is a maga javára fordíthat. Hány olyan felnőttet látok, akinek eszébe sem jut, hogy ha nem tud valamit, akkor magától megtanulja, utánanézzen, megpróbálja megérteni. Csak széttárják a kezüket, hogy ők ezt nem tudják. Nem is hibáztatom érte, mert gyerekkorától azt verték a fejébe, hogy majd a tanár megmondja, hogy ne gondolkodjon csak azt biflázza vissza amit a szájába adtak...

    Ha már gyerekkorától magától értetődő lenne mindenkinek, hogy akkor is meg tudom tanulni amit nem tudok, ha nem áll mellettem a tanítónéni és nem rágja a számba mit csináljak, akkor lényeges önállóbb társadalmunk lenne. Persze ez áldozatot követel a szülőtől is, főleg eleinte, de én nem látom járhatatlan útnak.

    "Engem is megtanítottak olvasni írni számolni, de nem ugyanaz tudni valamit és továbbadni! Van mindennek módszertana a tanításnak is, erre van a tanár hogy tudja."

    Ez igaz, de azért csak megtanítottad a gyerekedet járni, beszélni, feneket törölni és még egy sereg más dologra. Rengeteg dolgot tanítottál neki, pedig nem ez a szakmád (vagy ha igen, akkor elnézést :D ). Valahol ezt (is) jelenti szülőnek lenni. Talán nekünk sem ártana, ha azt is megtanulnánk, hogy hogyan adjuk át azt amit tudunk.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

Új hozzászólás Aktív témák