Új hozzászólás Aktív témák

  • Apophis

    őstag

    válasz Polacheck #19 üzenetére

    Ez erős túlzás, az MMO-k már most is fénykorukat élik, de én inkább divatnak tartom, a korlátaik pedig elég világosak. A WoW-ot nézve, mi a siker titka? A brutálisan egyszerű rendszer (amihez így leülhet játszani a 8 éves testvér is), ami viszont relatíve komplex játékot is lehetővé tesz. Erre remek bizonyíték, hogy a játékosok nagyob része hírből sem ismeri a lore-t vagy a Warcraft 1-3-at, tehát nem a hangulat miatt jönnek.Több WoW-nak nincs hely, a HC rétegnek szánt MMO-k viszont nem lesznek sikeresek (nincs rá kereslet, ez a réteg a teljes community törtszázaléka). A jelenleg fejlesztett cuccok közül (és nem kevesen vannak) talán a Warhammer Online futhat be (véletlenül ez is évtizedes univerzummal rendelkező világ, a Warcrafténál nagyságrendileg kidolgozottabb háttérrel, ami még RPG-nek is alkalmas, de ilyen már alig van). Egy más oldalról megközelítve, nemrég voltak a WoW Arena bajnokságai, amit elvileg WCG szintre akartak emelni, ehhez képest érdektelenségbe fulladtak, nem véletlenül. Jelenleg nincs olyan MMO a piacon, amelynek bármely aspektusában elérhető egy olyan - profi - szint, mely komoly versengésre (így közvetítésre, sponzorálásra) alkalmas lenne, az egész műfaj gyerekcipőben jár. Az elterjedtség pedig továbbra is iszonyatosan limitált, hovatovább többen néznek Győzikét, mint ahányan WoW-oznak a világon. Ilyen viszonylatban vajon hányan játszanának egy olyan MMORPG-vel, ami kellően komplex, kiegyensúlyozott és kezdetektől a profi rétegeknek készült? Ezek egyike sem igaz a ma népszerű MMO-kra, sőt, mivel a fejlődésre épülnek, valószínűleg soha nem is lesznek azok.

    ...a lamb in a lion’s presence, no recourse beyond obeisance, no hope beyond prayer.

Új hozzászólás Aktív témák