Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gh0sT

    addikt

    Egész egyszerűen nevetséges amit a Főtáv művel. Éves szinten minimum 150 e Ft egy 50 nm-es 1,5 szobás panel kifűtése. És még lehet hogy keveset mondtam.
    Nem az általánnyal van a gond, hanem a mértékével. De már nem csak az általány szúrja a szemem, hanem a pofátlanul magas hődíjak. Még most is jönnek a közel 20 e Ft-os számlák, holott olyan enyhe tavaszunk volt, hogy fűteni nem kellett.

    Összevetve az egyedi gázas fűtéssel ég és föld a különbség. Egész egyszerűen arról van szó, hogy a változtatásokba egy teljes lakóközösségnek bele kellene egyeznie. Az meg ugye idő, kellemetlenség, macera, tehát addig is jól meg lehet vasalni a hülye lakókat.

    [Szerkesztve]

    Soha nem késő, hogy azzá válj, aki lehettél volna.

  • Gh0sT

    addikt

    válasz luciferc #58 üzenetére

    Tudtommal légköbméterre fizetsz, vagy legalábbis a lakás nagyságának megfelelő a díjazás. Maga a nyílászárók cseréje hogyan csökkenti a hődíjat, illetve mi az a költségosztó? Ez valami olyasmi, hogy minden lakás egyedi órán van és ennek megfelelően fizet? Valamint állítható a hőfok külön-külön?

    Más: a fogyasztót legkevésbé sem érdekli az, hogy egy cég milyen működési kockázattal üzemel, milyen költségei vannak, esetleg mennyire eredményes. Én, mint mezei végfelhasználó arra vagyok kíváncsi, hogy a szomszéd kerületben lakó Gipsz Jakab miért fizet az egyedi gázas hasonló felépítésű lakás fűtéséért havonta 10e Ft-tal kevesebbet. Tehát én csak azt érzékelem a laikus felfogásommal, hogy ennél van olcsóbb szolgáltatás is, ami hasonló végeredményt produkál, ráadásul testreszabottabb is és szabályozható.
    A tavasz beköszöntével pedig konstatálom, hogy míg én még a februári hődíjakat nyögöm, addig Jakab barátunk megvette a 72 cm-es LCD TV-jét abból a félretett pénzből, amit nekem meg KELLETT fizetnem. Merthogy nekem fizetnem KELL. Ha tetszik ha nem. A Távhő szolgáltat ha tetszik, ha nem. A lakásban lerohad a gatyám, ha tetszik ha nem.
    Végkövetkeztetés: én olyan valamiért fizetek plusz költséget, amire nincs ráhatásom. Nem mondhatom azt, hogy nekem elég a 18 fok télen a 23 helyett. Nem tehetem meg, hogy lekapcsolom a fűtést napközben, amíg nem vagyok otthon, vagy éppen arra a két hétre, amíg síelni mentem. A meleg dől, ha akarom ha nem és ezt meg kell fizetni.
    Összességében tehát azt kell mondanom, hogy talán a leadott hőmennyiség még arányban is áll a díjakkal, mert mi van akkor ha egy egyedi gázas lakásban non-stop megy a konvektor... biztosan ott is lehetne vakarózni...
    Mégis úgy érzem, hogy a mai magyar átlagember számára ezek a díjak magasak. Nem a nettó 80e Ft-os fizetéshez van méretezve a szolgáltatások ára. És bizony itt választási lehetőség nem sok van. Az egész társasház átépítése nem 5 perc. És ezt szerintem a Távhő is tudja. A konkurencia megjelenése önmagában nem elég, mivel a kiépítés sokkal kellemetlenebb, mint fizetni a magasabb összegeket.

    Magyarán: váltani kell, de az emberek többsége lusta, kényelmes, ugyanakkor fél is. Jó a megszokott biztos pont, még ha a gatyánk rá is megy... A szolgáltató ezzel tisztában van és ha teheti, akkor rátesz még egy lapáttal. Biztosan érzik ők is, hogy ez nem alternatíva a mai világban, az emberek racionálisabb fele keresi az olcsóbb megoldásokat. Tehát marad az a taktika, hogy amíg piacon vannak, addig a maximális haszonkulccsal próbálnak meg dolgozni.

    Ez van... ezt kell szeretni...

    Soha nem késő, hogy azzá válj, aki lehettél volna.

  • Gh0sT

    addikt

    válasz luciferc #61 üzenetére

    Köszönöm a kimerítő választ, ezzel eddig nem voltam tisztában. :)

    No, akkor még egy kérdés: a költségosztós megoldás hogyan működik a gyakorlatban? A kiépítését a Távhőnél lehet kérni, esetleg pályázható, stb.? Ha van ilyen megoldás, akkor ezt miért nem hangoztatják (esetleg én vagyok alultájékozott)?
    Gondolom a cél az lenne, hogy megtartsák a jelenlegi ügyfélkört. Ergo ha van olcsóbb megoldás, akkor azt ajánlom az ügyfélnek, hogy két év múlva is nekem fizessen. Vagy talán mégsem érdeke a szolgáltatónak az, hogy a fogyasztó kevesebbet fizessen? Netán a bevételi oldal csökkenésével nem lenne arányos a költségszint csökkenése? Kihasználja, hogy a fogyasztó kényszerhelyzetben van és csak nehézkesen tudna váltani, ha pedig már nagyon szorul a hurok és felmerül a piacvesztés lehetősége, akkor nagy kegyesen előrukkol ezzel a megoldással?

    Kérdéseim nem neked szántam, inkább hangosan gondolkodtam...

    Soha nem késő, hogy azzá válj, aki lehettél volna.

Új hozzászólás Aktív témák