Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz dr faustus #14 üzenetére
Ugye te nem sokat tudsz az OpenAL-rol?....
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz dr faustus #18 üzenetére
Az OpenAL-ben is van EAX effektek tamogatasa. A DX es az OAL csak API. Az effekteket a kartyanak kell tamogatnia. De ez nem ide valo tema...
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
OK, megprobalom roviden.
Az OpenAL es a DirectSound mindketto API. Tehat ezeken keresztul szolaltatja meg a jatek/program a hangkelto eszkozt. Attol fuggoen melyhez irtak a programot mas-mas parancsok es lehetosegek vannak. Ez ugyanolyan mint a grafikanal a DX es az OpenGL. Funkciok tamogatasa szinten a hardvertol fugg ugyanugy mint a grafikus kartyaknal. Hiaba van DirectX9 a gepre telepitve ha a kartya csak mondjuk egy GF4Ti. Csak azok a shader-ek hasznalhatoak amelyekhez van hardveres tamogatas (VS1.1 es PS1.3). Mindegy hogy ezeket DX vagy OGL alol probalod elerni. Mindket API egy reteg az aplikaciok es a kartya (meghajtoi) kozott. Kulombseg ott van, hogy az OGL kozelebb all a vashoz mint a DX (hosszu, nem fogok most bele menni). Vissza a hanghoz:
OpenAL alatt harom fajta eszkozt lehet meghivni:
1) Generic Software Device
2) Generic Hardware Device
3) Native OpenAL Device
Ezek ahogy feljebb megyunk tobb es tobb funkciot tamogatnak. A generic software csak az alapokat ugyanugy mint az OpenGL software renderer. Tehat nincsenek shader-ek OpenGL alatt, ugyanugy nincsenek environmental effects OpenAL alatt. A generic hardware device mar hasznal hardveres gyorsitast de csak a DirectSound buffer-eken keresztul. tehat ha a kartya tud hardveres DirectSound gyorsitast akkor generic hardware mar jobb teljesitmenyt es tobb funkciot ad de meg mindig nem az igazi. Es mivel az MS kiirtotta a Vista-bol a DirectSound HAL-t (Hardware Abstraction Layer) igy ez ott nem mukodik. Vista alatt csak a Generic Software vagy a Native Device letezik.
Meghajtok szempontjabol megintcsak ugyanolyan a helyzet mint a DX es OGL meghajtok teren. A gyartonak kell elkesziteni az OAL meghajtokat. Ha ez nincs, akkor nincs hardveres OpenAL gyorsitas csak szoftveres a dll-en keresztul.
EAX - ez mindket API alatt tamogatva van. Amit a program es az API csinal az a hangforrasok elhelyezese a terben. Ha a kartya/meghajtok tamogatjak az EAX efekteket akkor van a hangokon, ha nem akkor nincs. A kulombseg megintcsak a grafikus kartyakhoz visszaterve olyan mintha lennenek shader effektek vagy nem. Tehat a program elmegy, de a hangzas nem olyan gazdag mint az effektekkel. tenyleg nem akarok sokat az EAX-rol most irogatni, csak annyit hogy az EAX az nem csak egyszeru Reverb. Kicsit azert tobb dolog tortenik/tortenhet az EAX3.0 es magasabb verzioknal.
A HL2 peldajaval elve valami hasonlo a helyzet:
1) DX7 verzio olyan mint a sima DirectSound csak pozicionalassal
2) DX8 verzio DS+EAX2.0
3) DX9 verzio pedig DS+EAX4.0Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fallout 4
- Renault, Dacia topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Villanyszerelés
- További aktív témák...