Keresés

Aktív témák

  • Power

    senior tag

    válasz hobizoli #36 üzenetére

    ''HTT-vel sosem lesz akkora merteku a gyorsulas, mint egy real SMP rendszerel. A HTT a fizikai CPU eppen nem hasznalt reszeit foghatja csak munkara egy logikai CPU-ban, mig az SMP meg egy masik fizikai CPU osszes eroforrasat birtokolhatja...azonkivul a HTT-nel a fizikai CPU egyes eroforrasai is megoszlanak:''

    Ez csak P4 megvalósításában van így, ugyanis nem raktak bele pipeline-t és több végrehajtó egységet. Egy jól kiegyensúlyozott SMT még jobb is lehet, mint egy SMP, ugyanis a kommunikáció gyorsabb.

    Power

  • Goose-T

    veterán

    válasz hobizoli #36 üzenetére

    Nem a hardveres megoldások különbségérôl beszélek, hanem a szoftver párhuzamosításáról. Ahhoz, hogy egy sw kihasználja egy több procis rendszer képességeit, párhuzamosan több utasítást kell futtatnia. Ezt nagyon nehéz leprogramozni, ezért hétköznapi progikban nem is találkozhatsz vele, tehát az átlagember nem is tudja kihasználni ennek a lehetôségeit. A tömörítést könnyü párhuzamosítani (felosztod több darabra, és mindegyikkel egy-egy proci foglalkozik), de ezen kívül nem sok lehetôség van. Profi 3D renderelô progik használnak még több procit. Játékokban semmiféle ilyen támogatás nincs. Két proci nem úgy müködik, mint pl. két vudu2.

    Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

Aktív témák