Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga997

    őstag

    válasz dabadab #9 üzenetére

    Egyebkent meg a mobilos hivasok arazasa egyaltalan nem a konkret hivasok koltsegen alapszik, mert ilyesfajta koltseg nem nagyon van - inkabb a halozatepites es -karbantartas koltsegeit kell vhogy behozni.

    Igen, ezt hívják amortizációs költségnek. ;) Egyébként - a közkeletű mítosszal ellentétben (vagyis, hogy csak meg kell építeni a hálózatot egyszer és utána már csak a villanyszámlát kell fizetni és amúgy a komputerek csinálnak mindent) - egy mobilhálózat fenntartása jelentős költségekkel jár, pl. fizetni kell a frekvenciadíjakat, összeköttetési díjakat, béreltvonali díjakat, a berendezésszállítóknak éves hw/sw követési díjakat, irodabérlet, telephelybérlet, a több ezer alkalmazott, megatöbbi megatöbbi...

    A VoIP ''szolgáltatók'' jelenleg parazita-üzemmódban dolgoznak; ráépülnek a meglévő IP hálózatokra míg a saját fejlesztés minimális. Így aztán könnyű olcsónak lenni! De ha a meglévővel egyenértékű szolgáltatás nyújtására köteleznék őket, akkor már vége is lenne a jó világnak. Pl. gondolom nem a berlini tűzoltókat szeretnéd hívni a szkájpodon amikor a házad ég...!? ;]

    [Szerkesztve]

  • csiga997

    őstag

    válasz dabadab #11 üzenetére

    Csakhogy a ''fix'' költségek se ugyanabban az arányban jelentkeznek, ha a szomszéd utcát hívod vagy mint ha Madridot. Az egyik hívás átmegy mondjuk két kapcsolóközponton és 5 bérelt vonali szakaszon a másik meg 8 kapcsolóközponton 16 bérelt vonalon. És ma ezeknek a díját bevasalják a mobilszolgáltatón, de az új szabályozás szerint ezt utána nem háríthatnák a végfelhasználóra.
    Végülis megvalósítható az ötlet, csak akkor kötelezzék a gerinchálózati szolgáltatókat is az ingyenes szolgáltatásra (majd pedig exhumáljuk a tervgazdaságot). Vagy pedig tiltsák be a vonalkapcsolt technológiát és akkor éljen a VoIP, a delay, a visszhang és a berlinben kicsöngő 105. :C

Új hozzászólás Aktív témák