Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga997

    őstag

    És hol van ez az ''összehasonlító táblázat''? Be tudja linkelni valaki?

    Nem tételezem fel, hogy az EU biztos hölgy semmit nem ért a távközlési tarifákhoz, de ez a küzdelme kb azzal egyenértékű, hogy hozzuk a nemzetközi távhívásokat a helyi hívásokkal megegyező árszintre. :U A roaming közben fogadott hívás pl. tipikusan ilyen: a mobilszolgáltatóhoz beérkező hívást a szolgáltató a külföldi hálózatba továbbítja, ami - akárhogy is nézzük - egy kimenő nemzetközi távhívás. Mivel a mobilszámot hívó fél előzetesen nem tudhatja, hogy a hívott mobil külföldön tartózkodik, ezért ennek a távhívásnak a költségét a szolgáltató a hívott félre kénytelenek terhelni. Ha ez a kezdeményezés átmenne viszont, akkor ezt a költséget a szolgáltatónak le kéne nyelnie.
    És ezzel aztán megindulna az ''olcsó EU országban előfizetést veszek majd drága országban telefonálok vele'' össznépi móka.

    Kezdeményezett hívásnál hasonló a helyzet. Legrosszabb esetben pl. egy Pannonos hív egy Vodafonost úgy, hogy valójában mindketten egy londoni szállodában vannak három szobára egymástól (''hellójösszreggelizni?''). Ekkor a hívás először hazamegy Magyarországra, mert a hívott szám magyar, bemegy a tékomhoz, mert övék a nemzetközi trönkök, onnan a vodafone hálózatba, mert vodafonos a szám, aztán ott kiderül, hogy a hívott roamingol, ezért vissza londonba és ott aztán kicsörög. Két international leg, mindkettő ''ingyen''. Gratulálok :C

  • csiga997

    őstag

    válasz dabadab #9 üzenetére

    Egyebkent meg a mobilos hivasok arazasa egyaltalan nem a konkret hivasok koltsegen alapszik, mert ilyesfajta koltseg nem nagyon van - inkabb a halozatepites es -karbantartas koltsegeit kell vhogy behozni.

    Igen, ezt hívják amortizációs költségnek. ;) Egyébként - a közkeletű mítosszal ellentétben (vagyis, hogy csak meg kell építeni a hálózatot egyszer és utána már csak a villanyszámlát kell fizetni és amúgy a komputerek csinálnak mindent) - egy mobilhálózat fenntartása jelentős költségekkel jár, pl. fizetni kell a frekvenciadíjakat, összeköttetési díjakat, béreltvonali díjakat, a berendezésszállítóknak éves hw/sw követési díjakat, irodabérlet, telephelybérlet, a több ezer alkalmazott, megatöbbi megatöbbi...

    A VoIP ''szolgáltatók'' jelenleg parazita-üzemmódban dolgoznak; ráépülnek a meglévő IP hálózatokra míg a saját fejlesztés minimális. Így aztán könnyű olcsónak lenni! De ha a meglévővel egyenértékű szolgáltatás nyújtására köteleznék őket, akkor már vége is lenne a jó világnak. Pl. gondolom nem a berlini tűzoltókat szeretnéd hívni a szkájpodon amikor a házad ég...!? ;]

    [Szerkesztve]

  • csiga997

    őstag

    válasz dabadab #11 üzenetére

    Csakhogy a ''fix'' költségek se ugyanabban az arányban jelentkeznek, ha a szomszéd utcát hívod vagy mint ha Madridot. Az egyik hívás átmegy mondjuk két kapcsolóközponton és 5 bérelt vonali szakaszon a másik meg 8 kapcsolóközponton 16 bérelt vonalon. És ma ezeknek a díját bevasalják a mobilszolgáltatón, de az új szabályozás szerint ezt utána nem háríthatnák a végfelhasználóra.
    Végülis megvalósítható az ötlet, csak akkor kötelezzék a gerinchálózati szolgáltatókat is az ingyenes szolgáltatásra (majd pedig exhumáljuk a tervgazdaságot). Vagy pedig tiltsák be a vonalkapcsolt technológiát és akkor éljen a VoIP, a delay, a visszhang és a berlinben kicsöngő 105. :C

Új hozzászólás Aktív témák