Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    Sajnos ennek is az lesz a vége, hogy egy idő után (vagy már most is:F), olyan tárgyakat is elkezdenek ilyen módon ''oktatni'', amelyeket még hagyományos oktatás mellett is nehéz összefüggéseiben átlátni első nekifutásra (nem véletlen az a szigorlat ugyebár). Úgy, hogy gyakorlatilag nincs kivel (mégha csak egy osztálytárssal is) folyamatosan konzultálni, a képzés nem sokat ér. Saját tapasztalat, hogy a levelezős hallgatók általában jobb átlagot érnek el ''magolós'' tárgyakból, mint a nem levelezős társaik, de ez a tudás nem más mint szavak megfelelő sorrendben való megjegyzése...

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • rdi

    veterán

    válasz MaUser #1 üzenetére

    ''A szinkron távoktatás előnye, hogy magas fokú kommunikációt és interaktivitást biztosít a tanár és a hallgatóság között, (...)
    Az aszinkron e-learning fontos elemei a különféle workgroup, workflow, és newsgroup alkalmazások. E megoldás legfőbb előnye a rugalmassága, ám a szinkron e-learningnél alacsonyabb kommunikációs szinttel rendelkezik
    ''

    Ebből vontad le a következtetéseidet, vagy figyelembe vetted a magyarországi divatot, hogy mindent csak részben valósítjuk meg: lesz tananyag, de nem lesz elérhető a diák >> interaktivitás nuku ? :)

    Fej! Tor! Potroh!

  • MaUser

    addikt

    válasz rdi #2 üzenetére

    Tény és való felrémlett bennem a magyar realitás.:(
    Ezen túlmenően nem értem, hogy miért kell valamit, ami jól működik megváltozatni, azért hogy egyesek megint megszedjék magukat....
    Vagy van nagyobb interaktivitás egy előadásnál vagy szemináriumnál?
    Bár tény és való, hogy egy heti egy időpontban tartott internetes videókonferencia nem lenne rossz, de ez sem lenne más, mint egy feleslegesen túlbonyolított fogadóóra....

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • rdi

    veterán

    válasz MaUser #3 üzenetére

    Háát, vmire csak használni kéne a számítógépeket, a szélessávot, a steamet stb.
    Nem lehet állandóan csak dvd-ét (SVCD-ét - fejhajtás Kuresznek) kódolni, játszani, cseteleni. meg ph-zni!! :DD

    Nagyon úgy néz ki, hogy az elidegenedés, illetve annak netes formája az elszemélytelenedés tovább folyik, gőzerővel halad előre.
    Nyílván átesnek a lú másik oldalára, majd ha földet érnek, akkor megkeresik az arany középutat, ami egy ló esetében annak háta. Még akkor is először fordítva fognak felülni, és el kell telnie egy kis időnek mire rájönnek.

    Na akkor, sztem ez néhány év, és csak akkor keresiik meg a kompromisszumot a hagyományos és a netes oktatás között.

    Fej! Tor! Potroh!

  • Tapsi

    addikt

    E-learning rulzz, Én így tanulok egy bizonyos tárgyat, és nem rossz..:)

  • Xmas

    tag

    válasz MaUser #3 üzenetére

    A newtoni fizika egész jól működött. Aztán jött Einstein és az egészet megváltoztatta a relativitás elmélettel. És eközben bizonyára jól megszedte magát...

    Úgy tűnik, te alapjában ítéled el az újításokat. Bár az is lehet, hogy csak pesszimista vagy.

  • Xmas

    tag

    A legszebb dolog az, hogy az MTA a közszférában felmérést készít az e-learning elindításához. A kérdések jelentős hányada arra irányult, hogy mennyi időt és milyen formában fordítasz magáncélú internetezésre. :(((

    A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMA NEM TETT FEL E-LEARNING TÉMÁJÁBA VÁGÓ SZAKMAI KÉRDÉST! :(( Ennyit a magyar tudományos életről. Még csak véletlenül sem történt a tematikákkal kapcsolatban igényfelmérés. :F

    A kérdések erősen koncepcionáltak voltak. Sajnos nem tudtam arra válaszolni, hogy miként tudnék alkalmazkodni a ''számomra szakmailag idegen internethez''. (Programozóként nehéz volt erre a kérdésre bármit is mondani... :( )

  • MaUser

    addikt

    válasz Xmas #6 üzenetére

    Igazad van, de az az alapvető különbség, hogy Einstein Einstein volt itt pedig managerek ''dolgoznak''.....
    Nem vagyok az újítások ellen, de ha valaki interneten keresztül megtanul és megért egy komoly reál tárgyat, hát akkor megeszem a kalapom.

    De nem csak emiatt romlik a színvonal. Nézd meg mennyit kellett tudnia egy Rigo utcában nyelvvizsgázott személynek anno és mennyi tudás kell ma egy nyelvvizsgát adó tanfolyamhoz. Vagy ma már az órát folyamatosan megzavaró gyereket nem is küldheted ki, mert ugye az ombudsman megmondta, hogy súlyosan sérted ezzel a személyiségi jogait. Szóval a tendencia az oktatásunkban egyértelmű sajnos. A hetvenes évek végén a magyar diákok voltak ez egyik legjobban képzett lexikális tudású diákok, ma meg... Persze erre lehet mondani, hogy nem a mennyiségi tudás számít, de mit érsz vele ha egy problémát meg kell oldanod (és hiába vagy kreatív) ha nem tudod a hozzá szükséges elméletet... (Persze maga a tételek puszta ismerete sem garancia, de a kreatív gondolkodásmód adottság, a tételek meg tanulhatóak.) Hát ezért van olyan érzésem, hogy nem ettől fog emelkedni az oktatás színvonal. Szvsz hosszú távon sokkal jobb az ha valamit megkövetelnek, mintha könnyen megcsinálhatóvá teszik. Abban igazad van viszont, hogy alapvetően pesszimista vagyok, de hát, miért kellene optimistának lennem. Nálunk például folyamatosan csökkentik az elméleti tárgyakat és tanulhatunk helyette roppant hasznos tölteléktárgyakat (bár mostanában már nem teszik szerencsére). Mert ugye ne legyünk szakbarbárok (ezen a filozófia nem segít), meg ugye az angolszász modell....
    Na dühöngés off.:) Megyek újítok valamit... Mondjuk egy sonkás szendvicset.:)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • Xmas

    tag

    válasz MaUser #8 üzenetére

    Az oktatási rendszerünk súlyos romlása nem teszi elvetendővé az e-learning-et.

    Nekem igen kellemes tapasztalataim vannak egyes témák elektronikus elsajátításával kapcsolatban. (Nyilvánvalóan kellett előképzettség is a témában.)

    Ha már normál oktatásnál jártunk (persze teljesen off módon) akkor a legborzasztóbb a megváltónak kikiáltott Zsolnai módszer, amely az olvasás oktatást akarta megreformálni. Azóta nem tudnak rendesen olvasni a diákok... (Öcsémnek 10 éve ment rá, hogy megszeresse az olvasást...)

    Az, hogy megnövelték a felsőoktatásban oktathatók létszámát azt eredményezte, hogy ma már 70 pontos alsó határ alatt is lehet egyetemre jutni. Nekem még 108 volt a ponthatár. A most tanulóknak pedig elemi fogalmai hiányoznak az adott szakon. Bár el kell ismerjem, a tanáraik sem tudják,amit oktatnak.

Aktív témák