Keresés

Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    Sajnos ennek is az lesz a vége, hogy egy idő után (vagy már most is:F), olyan tárgyakat is elkezdenek ilyen módon ''oktatni'', amelyeket még hagyományos oktatás mellett is nehéz összefüggéseiben átlátni első nekifutásra (nem véletlen az a szigorlat ugyebár). Úgy, hogy gyakorlatilag nincs kivel (mégha csak egy osztálytárssal is) folyamatosan konzultálni, a képzés nem sokat ér. Saját tapasztalat, hogy a levelezős hallgatók általában jobb átlagot érnek el ''magolós'' tárgyakból, mint a nem levelezős társaik, de ez a tudás nem más mint szavak megfelelő sorrendben való megjegyzése...

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz rdi #2 üzenetére

    Tény és való felrémlett bennem a magyar realitás.:(
    Ezen túlmenően nem értem, hogy miért kell valamit, ami jól működik megváltozatni, azért hogy egyesek megint megszedjék magukat....
    Vagy van nagyobb interaktivitás egy előadásnál vagy szemináriumnál?
    Bár tény és való, hogy egy heti egy időpontban tartott internetes videókonferencia nem lenne rossz, de ez sem lenne más, mint egy feleslegesen túlbonyolított fogadóóra....

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Xmas #6 üzenetére

    Igazad van, de az az alapvető különbség, hogy Einstein Einstein volt itt pedig managerek ''dolgoznak''.....
    Nem vagyok az újítások ellen, de ha valaki interneten keresztül megtanul és megért egy komoly reál tárgyat, hát akkor megeszem a kalapom.

    De nem csak emiatt romlik a színvonal. Nézd meg mennyit kellett tudnia egy Rigo utcában nyelvvizsgázott személynek anno és mennyi tudás kell ma egy nyelvvizsgát adó tanfolyamhoz. Vagy ma már az órát folyamatosan megzavaró gyereket nem is küldheted ki, mert ugye az ombudsman megmondta, hogy súlyosan sérted ezzel a személyiségi jogait. Szóval a tendencia az oktatásunkban egyértelmű sajnos. A hetvenes évek végén a magyar diákok voltak ez egyik legjobban képzett lexikális tudású diákok, ma meg... Persze erre lehet mondani, hogy nem a mennyiségi tudás számít, de mit érsz vele ha egy problémát meg kell oldanod (és hiába vagy kreatív) ha nem tudod a hozzá szükséges elméletet... (Persze maga a tételek puszta ismerete sem garancia, de a kreatív gondolkodásmód adottság, a tételek meg tanulhatóak.) Hát ezért van olyan érzésem, hogy nem ettől fog emelkedni az oktatás színvonal. Szvsz hosszú távon sokkal jobb az ha valamit megkövetelnek, mintha könnyen megcsinálhatóvá teszik. Abban igazad van viszont, hogy alapvetően pesszimista vagyok, de hát, miért kellene optimistának lennem. Nálunk például folyamatosan csökkentik az elméleti tárgyakat és tanulhatunk helyette roppant hasznos tölteléktárgyakat (bár mostanában már nem teszik szerencsére). Mert ugye ne legyünk szakbarbárok (ezen a filozófia nem segít), meg ugye az angolszász modell....
    Na dühöngés off.:) Megyek újítok valamit... Mondjuk egy sonkás szendvicset.:)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Aktív témák