Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
A döntés mögött az volt, hogy a folyékony oxigén feltöltésekori hőmérsékletet nem tudták biztosítani. E nélkül nem pedig nem garantálható, hogy a rakétának elegendő teljesítménye lenne a műholdat a megfelelő GTO pályára állítani. A SES-9 tömege a hivatalos adatok szerint 5 300 kg, míg a SpaceX oldalán 4 850kg van megadva GTO-ra feljuttatandó hasznos teher esetén. Szóval a helyzet nagyon úgy néz ki, hogy a Falcon 9 v1.1 Full Thrust is csak teljesen optimális esetben tudja biztonságosan pályára állítani a műholdat...
Ja , előbb-utóbb csak összejön
Jelenleg Szombat Előtt Nem Indítjuk a felkiáltás (Not Earlier Than Saturday). A légtérzár engedélye egyébként helyi idő szerint péntek este 11 óráig érvényes.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Jester01
veterán
Challengerről hallottál már?
De egyébként többek között azért, mert azokat nem lehet szabályozni illetve újraindítani valamint a hatékonyságuk is kisebb. MOD: bár wikipedia szerint "More advanced solid rocket motors can not only be throttled but also be extinguished[4] and then re-ignited by controlling the nozzle geometry or through the use of vent ports."Amúgy a mai indítást is elhalasztották a szél miatt: "Unfortunately upper-level winds continue to exceed acceptable limits and are expected to get worse as we approach tonight’s launch window, so we are forgoing today’s launch attempt. Winds are forecast to exceed acceptable limits through Thursday. Our team will continue working with the Air Force’s Launch Weather Officer to evaluate the best available opportunity for flight in the coming days."
[ Szerkesztve ]
Jester
-
nagyúr
A hagyományos Falcon 9 v1.0 és v1.1 esetében nem volt ennyi problémájuk az oxigén mélyhűtésével, sőt, az első Falcon 9 v1.1 FT verzióval sem. Tehát önmagában itt nem a folyékony hajtóanyag okozza problémát, hanem az, hogy a korábbinál hidegebbre hűtik le, és itt úgy tűnik akadnak még problémák, amelyeket orvosolni kell.
A szilárd hajtóanyag sok problémával rendelkezik, a két legfontosabb az, hogy a szabályozhatósága messze nem olyan rugalmas, mint a folyékony hajtóanyagnál, továbbá az ISP-je (mennyire hatékony az üzemanyaggal az adott tolóerő eléréséhez) jóval rosszabb, mint a folyékony hajtóanyagú hajtóművek, magyarul nehezebb lesz a rakéta(fokozat) szilárd hajtóanyagnál, mintha folyékony hajtóanyagot használnának.
@Jester01: Challengerről hallottál már?
A Challenger esete speciális, ott volt egy szigorúan meghatározott indítási követelmény arra, hogy legfeljebb milyen hidegben lehet indítani az űrrepülőgépet. Ezt a követelményt félresöpörték, mert már a sokadik indítási kísérletnél tartottak, alaposan megcsúsztak.
Ha akkor és ott a politikai / érdekérvek helyett az észérvek győztek volna, akkor feltehetően a Challenger katasztrófája sem következik be...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tippmix
- Formula-1
- Milyen autót vegyek?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Yettel topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OLED TV topic
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- Huawei P30 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xbox Series X + Venom töltőpad és akksi
- Dell 7920 2x Intel Xeon Gold 6148 (80 szál, 3,7GHz), 192GB - 1,5TB DDR4 ECC, 1TB NVMe SSD 1400W, ÁFA
- Exklúzív! Ilyen SEHOL MÁSHOL NINCS! MAGIC MOUSE KÉK! BLUE!
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)