Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Geffry #8 üzenetére

    Épp ezért akarnak mindenáron egy bárkára leszállni.

    Pardon, az elhasznált üzemanyagtól függ, hogy hol próbálnak meg leszállni. A SES-9 esetében, mivel nagy műholdról és GTO pályáról van szó, így kevés üzemanyag marad az első fokozatban, ezért nincs mód rendes lassítási fázisra. Éppen ezért a SpaceX is előre jelezte, hogy kicsi az esély a teljesen sikeres leszállásra.

    Nemhiába eröltette a NASA az űrsiklót annyi ideig ameddig.

    Az űrsikló program ezer sebből vérzett, kezdve ott, hogy az USAF (pontosabban az akkor még titkos NRO, vagyis Nemzeti Felderítési Iroda, a kémműholdakat felügyelő szervezet) határozta meg a raktér méreteit, át odáig, hogy irreálisan magas indítási számokat határoztak meg, alaptalan számokra támaszkodva, és ezt csak az 1980-as évek közepén-végén kezdték el beismerni. Aztán ott van még a hővédő pajzs kezelésének a problémája, vagy az irgalmatlanul drága üzemeltetés költsége.

    Ha nem kell új rakétákat építeni akkor csökken a kilövések ára, így pedig az olyan kis porfészkek is képesek lesznek arra hogy saját műholdat küldjenek fel mint például mi. Nyilván ez egy hosszútávú dolog, nem hiszem hogy a pannon puma egyhamar az űrbe szökik, de egy példának jó volt.

    India meglehetősen spártai körülmények és alacsony finanszírozás mellett kifejlesztette a saját hordozórakétáját (illetve abból már több típust is) és műholdjait, közte a saját regionális GPS rendszerét. Lehet így is.

    Az általad írt teherbírás pedig a egy alacsony Föld körüli pályára vonatkozik. ~160-200km. ez lássuk be nem olyan vészesen magas.

    Ha megnézed a honlapját, azzal kezdik, hogy ez a legerősebb rakétája a világnak. Mintha nem lett volna Saturn V., N-1 és Enyergia.

    Továbbá érdemes megnézni Günther oldalát, ott ugyanis ki vannak szépen gyűjtve a számok.

    53 tonnát úgy tud, hogy Crossfeed (a két szélső fokozat táplálja a középső fokozat hajtóműveit) mellett, vissza nem térő fokozatokkal indul a rakéta. 38,25 tonnás teherbírást tud úgy, hogy CF mellett a gyorsító és az első fokozatait visszahozza.

    Képes 53 tonnás terhet LEO pályára eljuttatni a rakéta? Feltehetően igen. Csak akkor zéró újrafelhasználás (és teljes ár) lesz a jutalom...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák