Új hozzászólás Aktív témák
-
BiP
nagyúr
válasz Littoral #6150 üzenetére
Na igen, ez jellemző. Neki van problémája, megoldandó feladata, de ő az, aki nem képes beletenni az ő részét. Úgy akar megoldást, eredményt, hogy ő maga egy fűszálat sem tenne keresztbe érte, ja, és mindezt ingyen/olcsón. És sajnos minden nap kiderül, hogy van a topiknak létjogosultsága pont az ilyen arcok miatt
-
#64791808
törölt tag
válasz bambano #6145 üzenetére
Sajnálom, ne hidd, hogy örülök neki.
@hcl: "Mert nem látja mögötte a munkát." -> ennyi, köszönöm. Az IT-s úgyis csak a billentyűzetet masszírozza, a lusta dögje. Az ügyfelek változóak, valakinek el lehet magyarázni, hogy annyira azért ez nem egyszerű. Más ügyfeleket alaposan meg kell cumiztatni, hogy rájöjjenek, hogy IT nélkül lépni nem tudnak.
Visszaolvastam a beszélgetéseket, és nagyon úgy tűnhet, hogy itt magas lóról osztom az észt. Nem ez a szándékom, kurvára nem, és ne higgyétek, hogy én nem szoptam. A saját apámat nem tudtam meggyőzni arról, hogy baszod backup az kell, és 2014-ben nem használunk Windows Server 2003-at. Bejött a kriptovírus, eltűnt minden. Nézd már, egyből megértette.
Gabibácsi érdekeset: nagyon sokan dolgoznak magyarországon még mindig szívességből, jófej árakon, stb. Nagyon sokat ártanak a szakmának, és saját maguknak. Azt szoktam mondani, ahhoz, hogy az ügyfeleid oda fentre pozicionáljanak, először te magad kell, hogy oda pozicionáld magad. Arról nem beszélve, hogy ez egy folyamatosan és gyorsan változó szakma, ami folyamatos utánképzést igényel. Az mind idő és pénz.
Érdekes továbbá, hogy az ügyfelek a régi IT-költségekkel példálóznak, és nem akarnak többet fizetni. De közben minden új feature kell...
Szóval az én utam, hogy igyekezzek jónak lenni a saját szakterületemen, megfelelő szerződéseim legyenek - azt vállalom, amiért fizetnek -, és kiállok magamért. Ha pedig egy ügyfél azt mondja, majd más megoldja olcsóbban - ott már úgysincs bizalom, legyen úgy.[ Szerkesztve ]
-
F.E.K..
senior tag
Említve lett a tanult tehetetlenség, nos, véleményem szerint ez se túl jót a dolognak...
Nem tudja mit akar, de nem is akar minimálisnál több erőfeszítést se beletenni, hiszen "úgysem értek hozzá" --> akkor nem is kell vele foglalkoznom.
Valamint ugye a "számítógéphez" úgyis mindenki ért, hát a gyerek is milyen profin nyomkodja már a gépet és a telefont otthon nem?
Mivel nem lát az informatika komplexitásából szinte semmit, így azt sem tudja hogy mi mekkora munka (és milyen szakterület tudása kell hozzá. Egy weblaphoz például több is.)
Valamint vannak a "mindenhez is" értő "informatikusok", akik tökéletesen illusztrálják a Dunning–Kruger-hatást, nos ők lesznek azok aki 5 000Ft-ért bevállalják a weboldalt. is.
Ezek után a megbízók (legalábbis egy részük) valóban úgy gondolják hogy ezek egyszerű és olcsó dolgok... há' a Béla is összerakta magának a weboldalt pár perc alatt (word --> mentés html-ként)
(jellemző kis párbeszéd, esküvőn ismerős bácsika kérdése: Akkor te ilyen számítógépeket szerelsz össze? Meg lehet abból élni?)
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
BiP
nagyúr
válasz F.E.K.. #6153 üzenetére
"Valamint ugye a "számítógéphez" úgyis mindenki ért, hát a gyerek is milyen profin nyomkodja már a gépet és a telefont otthon nem?"
Na, erre a digitális oktatás mutatott rá a legjobban, hogy a gimnazista tinédzserek nagy része a facebook nyomkodásán kívül semmihez nem ért a számítástechnika területén, digitális bennszülöttség ide vagy oda. -
dingdongkng
tag
Amúgy én is ezt vettem észre. Azok a gyerekek akik azt hangoztatják, illetve azt hangoztatják róluk, hogy "már az informatika korában nőttek fel", és "nekik ezt már természetes", ugyanolyan fogalmatlanok mint mindenki más. A hibakeresés alapjaival sincsenek tisztában, talán még jobban "black box" nekik egy számítógép mint egy átlagos felhasználónak 2008-ban. Ez persze érthető, ez olyan mint az autófelhasználás. Vannak emberek akik büszkén terjesztik azon véleményüket, hogy teljes hülyeség annak alapvető ismerete is, hogy egy belsőégésű motor egyáltalán hogy működhet. Én ebben csak azt nem értem, hogy a földrajzi alapismeretek milyen szentnek számítanak, aki nem tudja az műveletlen paraszt, a műszaki általános műveltség meg milyen oximoronként van kezelve.
A kávéautómata előtt mind egyenlők vagyunk...
-
F.E.K..
senior tag
Jelenleg egy technikai civilizációban élünk (legalábbis a bolygó túlnyomó része). Az emberek többségének azonban csak nagyon halvány fogalma van róla hogy az eszközök amik körülveszik hogyan is működnek...
Nem hogy egy okostelefon működését nem értik, de mondjuk azt se hogy a villanykapcsoló átkapcsolásától hogyan lesz fény a szobában...
A szülők (akik belekeveredtek a digitális világba) azt látják hogy a fiatalok (akik beleszülettek ebbe) milyen gyorsan "ügyködnek" az eszközökön, _tehát_ nyilván értenek hozzá nagyon. Pedig valójában a többség nem igen, azt a pár funkciót használja (facebbok, messenger, tinder, stb.) ami érdekli, de semmi több.
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
E.Kaufmann
addikt
válasz #64791808 #6152 üzenetére
Szakszervezet kéne, de nem komcsi, hanem amcsi módra, persze lófej nélkül
BiP:
Ismerős egy éves gyerkőce is jól nyomkodja a billentyűzetet, de neki nem kell hozzá Facebook, sőt számítógép semdingdongkng :
"Én ebben csak azt nem értem, hogy a földrajzi alapismeretek milyen szentnek számítanak, aki nem tudja az műveletlen paraszt, a műszaki általános műveltség meg milyen oximoronként van kezelve."
Hogy belénkverték földrajzon Magyarország iparát, most meg, ahogy Kőhalmi is mondta, találd meg a Mercedes és az Audi gyárat, de lehet, azt már Németország iparánál tanítják...[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
dingdongkng
tag
válasz E.Kaufmann #6158 üzenetére
Most azért a földrajz jutott eszembe mert szerintem a haszontalan tanulmányok csimborasszója . Konkrétan egy adatbázist kell bemagolni. Semmilyen obszervációs, logikai, konklúziós, vagy bárhol felhasználható képességre nem teszel szert, és maga az adatbázis, is az egyik legnagyobb számban előállított, legkönnyebben elérhető dokumentum, tehát semmibe nem kerül felcsapni referenciaként .
[ Szerkesztve ]
A kávéautómata előtt mind egyenlők vagyunk...
-
nyisziati
veterán
válasz dingdongkng #6159 üzenetére
Melyik az a tantárgy, amiben nem adatbázist magoltatnak?
-
-
opr
veterán
válasz nyisziati #6160 üzenetére
Normalisan oktatva matematika, fizika, kemia, informatika, testneveles, tortenelem, foldrajz, irodalom, idegen nyelv, zene, rajz, meg meg ki tudja mi nem jut az eszembe.
Magyar oktatasi rendszerben meg aaaaaaaaaa, izeeeee, aaaaaa, szovalhogy... Kinek mi is lesz ma ebedre?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
nyisziati
veterán
válasz dingdongkng #6161 üzenetére
Melyik tanár követeli ezt meg? Vagy egyáltalán tereli ebbe az irányba a diákokat?
Én 16 év alatt egy-két ilyen tanárral találkoztam.
De MAGA A RENDSZER sem követeli ezt meg.
Amit én most tudok, kikövetkeztettem, kerestem-tanultam a Google-tól, azt nagyrészt önszorgalomból tettem.[ Szerkesztve ]
-
dingdongkng
tag
válasz nyisziati #6163 üzenetére
Most ez a konkrét kérdés szempontjából indifferens. Nekem is megvan a véleményem a magyar oktatásról, de nekem a földrajzzal az a bajom, hogy nem is lehet normálisan tanítani, mert hiányzik a "substance" ahogy az angol mondaná
A kávéautómata előtt mind egyenlők vagyunk...
-
opr
veterán
válasz dingdongkng #6164 üzenetére
Ez nem feltetlen igaz, lehetne azt normalisan is tanitani, amikor olyan baromsagok helyett, hogy meg tudj mutatni minden 50 fonel nagyobb telepulest vakterkepen mondjuk a bolygo alapveto mukodeset es alakulasat tanitanak, milyen eghajlat van hol, miert, stb, es akkor lehetne a foldrajz is erdekes, ertelmes tantargy, ahol ugyan kell db-t magolni, de csak azert, hogy meg tudd erteni az ertelmes reszeket.
Tok jol ossze lehetne kapcsolni amugy a targyakat is, hogy egy egybefuggo, ertelmes es erdekes kepet kapjon az ember a vilagrol, amiben el, illetve a problemakrol amik szembejonnek, nameg hogy ezeket hogy oldjuk meg magunknak, hogy/miben gondolkodjunk, mire keressunk ra, hol, milyen forrasban ne bizzunk, stb.
Csak guye ez teljesen ellentetes a mindenkori kormany akarataval, ugyhogy ilyen sose lesz."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
nagyúr
Pontosan.
nyomkodják meg gyorsan de igazából többnyire alapvető IT szempontból (is) analfabéták.
A digitális világban gyengék, a hagyományosban meg pláne...RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
nyisziati
veterán
válasz dingdongkng #6164 üzenetére
Szerintem meg mindenből hiányzik a "substance". Erről szól a kommentem.
Matekból bebiflázod a képleteket és megírod a dolgozatot.
Irodalomból megtanulod a verset, elolvasod a zanzásított változatát a kötelezőnek és megvan a doga. Ugyanez történelemből, kémiából stb.
Hol a substance? Mindenhonnan hiányzik.Egy-egy normális tanár van, aki szereti azt, amit csinál és önszorgalomból rávezet összefüggésekre és szélesíti a látóteredet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz dingdongkng #6161 üzenetére
földrajzból nem? hogyan alakultak ki a kontinensek, hegyek, milyen következtetéseket lehet levonni egy kőzetmintából, miért az van hegy gyomrában ami, ezt kibányászva így alakulnak a gazdasági folyamatok, ez milyen társadalmi változásokat hozhat, ez hogyan alakítja a települések szerkezetét meg köztük az utakét, a szállításét, folytassam?
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
szebe
őstag
A magyar oktatási rendszer jelenleg (ahogy látom) képtelen az írás/olvasás képességét megtanítani a gyerekeknek.
Ezek után az, hogy országunk törtélmének utolsó ~100 évére nem jutott idő gimiben (ami szerintem az egyik legfontosabb lenne), bagatell probléma."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
E.Kaufmann
addikt
Mindegyik tantárgyban van értelem, valamint lehet tanítani normálisan. Nekem is csak ez a magoljuk be az ipart rész nem jött be. A valódi geológia része érdekes volt.
szebe:
Hogy legyen leadva rendesen az utolsó 100 év, ha még mindig nincs konszenzus vitéz kőbányairól meg 56-ról sem teljesen.[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
Ðávid
aktív tag
válasz F.E.K.. #6157 üzenetére
Foglalkozom iskoláskorúakkal is és sajnos valóban így van. Hiába születtek már olyan korba, amikor mindenféle kütyük veszik körül az embert, a legtöbbjük nem igazán van tisztában alapvető fogalmakkal sem. A legtöbbjük csak telefont használ és amikor kicsit komplikáltabb dolgot kellene megoldani, amihez praktikusabb lenne egy nagyobb kijelzőjű eszköz (asztali gép, laptop vagy legalább egy táblagép), akkor meg vannak lőve és én magyarázom nekik, hogy mit kellene csinálni. (Ha belegondolok, hogy mi általánosban papíron írtunk dolgozatot a DOS-os parancsokból és így hoztunk létre mappastruktúrákat... A gépeket szinte alig kapcsoltuk be. Annak idején nekem még nem volt itthon számítógépem és el is neveztem a tárgyat ámítástechnikának. )
A földrajzhoz meg annyit, hogy az nem csak száraz adatok bemagolásából áll. Hanem abból is, hogy legyen valami általános ismerete arról, hogy fontosabb földrajzi helyeket, netalán országokat, sőt esetleg egy-egy nagyvárost legalább tudja hol keresse a térképen. Gyakorlatilag a legtöbb tanítványomnak földrajzórát is kell tartanom, hogy legalább megértse mely részekből áll össze például az Egyesült Királyság. Ilyenkor szoktak ámulni, hogy miket tud a Google Maps. Lehet szidni a Google-t, de a Maps nagyon jó dolog. Van, hogy csak úgy nézegetem a térképet és megnézek utcaképeket véletlenszerűen.[ Szerkesztve ]
-
SZIGMA
aktív tag
válasz F.E.K.. #6157 üzenetére
"Nem hogy egy okostelefon működését nem értik, de mondjuk azt se hogy a villanykapcsoló átkapcsolásától hogyan lesz fény a szobában..."
Ha úgy vesszük, nem is kell tudni. Felkapcsolom, világít, lekapcsolom, nem világít.
Autót is többen tudnak vezetni, mint szerelni. Nekik nem érdekes az előgyújtási szög, az autó megy és kész.A baj ott van, hogy funkcionális analfabéta az emberek többsége és nem is akar semmit megtanulni. Felnőtt embereknek kell magyarázom, hová kell kattintani egy magyar nyelvű programban, 10X10 cm-es ablak, 2 kattintható gomb, OK és Mégse. És nem találja az OK-t!
És az univerzális magyarázat: Én nem vagyok ilyen számítógépzseni!
[ Szerkesztve ]
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
E.Kaufmann
addikt
Van a másik véglet, mikor valami könyvelő vagy bérszámfejtő programban nem találok meg valamit, mert annyira nem ismerem sem a logikáját, sem adott szakterületet, erre én vagyok a hülye, mert hisz ez egy program, informatikusok írták, ergó másik informatikusnak tudnia kell, mire gondolt a költő
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
nyisziati
veterán
válasz E.Kaufmann #6175 üzenetére
A könyvelőprogramok különleges állatfaj, ott nemcsak informatikusnak kell lenned, de könyvelőnek is. Plusz nem árt ismerni az "új gazdasági törvény" ('92 ) óta végbement változtatásokat. Mert ugye azok is egymásraépülnek.
-
SZIGMA
aktív tag
válasz E.Kaufmann #6175 üzenetére
Fájdalmas pontra tapintottál, hétvégén kellett kitörölnöm 100 nyomtatványt, mert az ügyfél nem volt képes használni a szűrő funkciót, neki csak az az 1 nyomtatvány legyen ott a listában,amit használ.
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
*Ropi*
félisten
válasz F.E.K.. #6153 üzenetére
"...jellemző kis párbeszéd, esküvőn ismerős bácsika kérdése: Akkor te ilyen számítógépeket szerelsz össze? Meg lehet abból élni?"
Muhaha, erről eszembe jutott egy pár éves story:
Elképzelt beszélgetés a kissé szélesvásznú arccal rendelkező ügyvéd és a fényképész közt:
Ü.: - ...Én ügyvéd vagyok, te mivel foglalkozol?
F.: - Esküvőfotós vagyok.
Ü.: - Rendben, de miből élsz, mivel keresel pénzt?
F.: - Mondom: esküvőfotós vagyok.
Ü.: - Ebből meg lehet élni? Miért, mennyiért fotózol esküvőt?
F.: - Harmincért...
Ü.: (Elnézően mosolyog)...
F.: - (Kis hatásszünet után): Óránként.
Ü.: Félrenyeli a cigijét, majd elismerően hümmög (mint később kiderült, 25 volt az óradíja )."A történet szereplői kitalált alakok, mindennemű egyezésük a valósággal csupán a véletlen műve."
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
asdf_
veterán
A baj ott van, hogy funkcionális analfabéta az emberek többsége és nem is akar semmit megtanulni. Felnőtt embereknek kell magyarázom, hová kell kattintani egy magyar nyelvű programban, 10X10 cm-es ablak, 2 kattintható gomb, OK és Mégse. És nem találja az OK-t!
Hasonlo kedvencem, amikor vagy szerverrol tavsegitseggel mennek be egy gepre, vagy ahol ilyen nincs, mondjuk Anydeskkel. 10-bol 9-szer szolnom kell, hogy fogadja mar el azt a kiba**ott engedelykero ablakot, hogy bemehessek a gepere, mert neki valahogy nem tunik fel, hogy felpattant egy ablak az arcaba es kiveri a szemet, sot, meg magyarul is beszel, sot sot sot, meg a nevem is ott van.
-
SZIGMA
aktív tag
Igen, van baj, nem kevés.
Másik kedvenc:
Telefon:
- Kiírt valamit a gép!!!
- Jó, de mit írt ki?
- Nem tudom, mert angolul van.
- jó, olvasd el és mondd fonetikusan.
- De nem érted, hogy angolul van???
- Az angol is latin betűket használ, mint a magyar, el tudod olvasni.
- NEM ÉRTED, HOGY ANGOL, NEM LATIN?
-.............................Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
Lenry
félisten
válasz nyisziati #6163 üzenetére
pont nemrég beszélgettünk erről az asszonnyal, mert mesélte, hogy anno az ő történelemtanárának az évszámok voltak a mindene és hogy az volt a röpdolgozat, hogy felsorolt 10 randomszámot és mondd meg hogy mi volt akkor, vagy fordítva.
pont ennek kvára semmi értelme nincs. mivel van előrébb a gyerek, ha 20 év múlva is tudja, hogy Aranybulla 1222? semmivel. egy, a mai életünkre semmilyen hatással nem lévő dokumentum keltezési éve.
cserébe nem ismeri fel és nem érti meg hogy a világ miért működik körülötte úgy, ahogy és hogyan lehetne rá hatással, holott ha rendesen tanítják meg a történelmet és világítanak rá az összefüggéeskre, akkor ez - társadalmi szempontból - az egyik leghasznosabb tantárgy lehetneGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
BiP
nagyúr
válasz nyisziati #6172 üzenetére
Amikor pont arról beszélgetünk, hogy mennyire lenézik az IT szakmát, akkor ugyanezt ne tegyük már más területekkel.
(#6174) SZIGMA: Egyetértek. Nem kell nekem villamossági szakembernek lennem vagy autószerelőnek, hogy használjam a kapcsolót vagy vezessek.
Viszont ha van egy alapvető rálátásom (megtalálom a kocsi kerekét, meg tudom, hol a motor) és nem vesztettem el a józan paraszti eszem sem, akkor az már jó esetben elég pár dologhoz.A gond valóban, hogy sokszor nincs meg az értő olvasás képessége, semmi problémamegoldó képesség, de sokszor még a hajam se. "én nem értek hozzá"-ezért már nem is hajlandó gondolkodni, félreteszi.
(#6181) Lenry :Aranybulla 1222.
Így van, ennek nincs értelme. Mert arra bezzeg senki sem emlékszik már, hogy mi is van benne, és ez miért is volt fontos a történelem alakulásának szempontjából.
Ahogy az említett földrajzos példa. Az, hogy bemagolom, hogy melyik városokban bányásznak feketekőszenet, nem biztos, hogy életem során sok haszna lesz, viszont a földrajznak csomó olyan része van, amit összefüggésében érdemes lenne megtanítani, megtanulni.
Ahogy az is igaz, hogy a tantárgyak között rengeteg kapcsolat van, de erre nem nagyon szoktak figyelni rendszerszinten, pedig érdemes lenne így tanítani. (pl. irodalomban a történelmi háttér, de közben meg töriből még az őskornál tartanak. Vagy fizikából kéne a másodfokú egyenlet, de matekból még nem tartanak ott.)[ Szerkesztve ]
-
koby11h
aktív tag
-
Pötyi
őstag
válasz koby11h #6184 üzenetére
Van egy céges előadóterem, ott van egy projektor a plafonon. Amikor jönnek külföldi üzletkötők, néha beülnek oda. Viszont az a gép, ami oda be van állítva, az néha hetekig nincs bekapcsolva, mert nem jár arra senki, így nem frissül le rajta a Szájbavert Szájmantek - nem teljesül a minimális biztonsági rezsim, nem engedi be a szerver a hálózatba. Ilyenkor szokott jönni a telefon, hogy lécci gyere gyorsan, mert nem érem el hálózati meghajtót, nem látom az anyagaimat. Könyörögni szoktam, hogy lécci _egy_ nappal előtte szóljatok, hogy ne a külföldi előtt kelljen égni a frissítgetéssel, de nincs foganatja. Már azt tervezem, hogy időzített WoL-lal felébresztem és lefrissítem minden héten egyszer, de a júzerek arra gondosan ügyelnek, hogy amikor kimennek, akkor lenyomják a kapcsolós elosztó-hosszabbítót, amibe a teremhangosítás, meg ez a gép van dugva.
QNX is cool!
-
nyisziati
veterán
Az IT pont nem az a szakma, amit le lehet nézni, annyira változó, akár minden nap. Ezzel szemben egy rossz tanár elég, ha bifláztat. Miközben ő se tud mást.
Ezért is írtam, hogy JÓ tanárok meg tudnak szerettetni tárgyakat, ahogy a történelem-földrajz a mai napig kedvencem amiatt a tanár miatt.Jó persze, IT-s is lehet rossz, elismerem. De ez a topik nem róluk szól.
Egyébként egy volt tanár mondta, hogy a szakmája mellett 3 érv van: a június, a július és az augusztus.
-
válasz nyisziati #6148 üzenetére
Ja, de azt valahogy nem értik, hogy mocsok sok ismeret (mint a legtöbb szakmánál) kell hozzá, meg rengeteg munkaóra, akkor sem, ha maguk nem tudják megoldani.
@nyisziati : A tanárnak jó, ha 1 hónap szabad a nyár közepén, cserébe év közben nem sokat megy szabira
@Pötyi : Külön tápot a gépnek! Btw BIOS-ból is lehet ébresztést beállítani.
@Lenry : Az Aranybulla ismeretének akkor van értelme, ha azt is tudja, mi volt az. Mondjuk a mai világunkat dehogynem befolyásolta, akkoriban az volt az Alkotmány
Nem mondom, hogy jelenleg rendben van a tantárgyak eloszlása, meg a tananyag struktúrája de a világ, az ország történelmét értenie kell annak, aki ennek az országnak az állampolgára."cserébe nem ismeri fel és nem érti meg hogy a világ miért működik körülötte"
Nyugi, ezekkel a módszerekkel akkor sem értené, ha nem tanulna törit.És pont ez az, amit @Szigma írt. Lényegtelen információ, hogy latin betűket használunk? Sokan annak hiszik, aztán mégsem
@E.Kaufmann : De amikor előbb megtalálsz valami abban a cuccban, amit használ, pedig akkor látod először
@Szigma : Azért ha valaminek a működését érti a user, akkor hatékonyabban használja. Autót pl. nem gyilkolja hidegen üvegelve, számítógépet nem vágja haza, nem hívja az IT-t, ha kiírt valamit...
@Ðávid : A Maps-ben nagyon el lehet veszni De pl. a "haszontalan" földrajzórán tanítanak térképolvasást is. Lehet akármilyen hasznos tananyag, ha az emberanyag nem figyel, 30 évesen meg hülyét kap, amikor azt mondom neki, hogy WTF, te nem tudsz térképet olvasni és navigálni, hát tanultad az iskolában
@opr : ++++
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
BiP
nagyúr
válasz nyisziati #6188 üzenetére
"Az IT pont nem az a szakma, amit le lehet nézni,"
Tudom, mégis pont azon megy a topic, hogy ennek ellenére lenézik.
És emellett meg pont azt akartam kihangsúlyozni, hogy egyik szakma sem lenézendő.
Mindegyik fontos a maga nevében, mindegyik igényel folyamatos fejlődést, utánképzést. Oké, az IT különösen, de szerintem a jogászok, könyvelők is sorolhatnák, hogy milyen gyakran van változás.
És mindenhol vannak jó szakemberek, kóklerek, akik olcsón dolgoznak, meg akik elkérik a szolgáltatás árát. Ebből a szempontból nem más, mint bármely más terület.(#6192) hcl :
[ Szerkesztve ]
-
-
Gabibácsi
tag
Na jah, a tanárságra akartam reagálni csak visszafogtam magam.
de jó nagy faszság az a 3 hónap szabi
valamint nem sok felelősségteljesebb munka van ennélHozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
Lenry
félisten
én meg sztoriztam egy ideillőt ott. 5 éve
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
KROK640
veterán
válasz Gabibácsi #6149 üzenetére
Sajnos ez igaz. Valamikor nagyon kezdő koromban én is sok mindenkinek telepítettem ingyen, buksi simira várva, meg tábla csokiért. (mentségemre legyen szólva, hogy ez 14-15 éves koromban volt).
Aztán volt az 500ft-os időszak, ami akkoriban azért sokkal többet ért mint ma 500ft, de igazából eléggé sokáig tartottam ezt az árat. Aztán felzárkóztam a dologhoz.
DE sajnos még pár hónapja is volt olyan itt a környéken, aki 1000ft-ért feltelepíti a windowst, persze ebben benne van a házhoz menés is. Persze virágbolti windowst, meg épp valami alap szoftvert fellökve, de a legtöbben itt nem értenek hozzá, csak annyit h megy vagy nem megy a gép? meg jól passzol az itteniek "mennyit engedsz a feléből?" mentalitásához.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
válasz dingdongkng #6159 üzenetére
KHM...
Földrajznál megtanulsz térképet olvasni, megtanulod a bolygó "működését", és ha csak könyv vagy képek szintjén is, de bejárhatod a világot. Persze nyilván másképp látja az, aki mondjuk heti 2 órában tanult földrajzot 9-10ikben aztán hello.
(Földrajzos voltam, és az egyik szakmám is ehhez kapcsolódik erősen)A történelem pl (amit egyébként szintén nagyon szeretek) már sokkal inkább egy adatbázis, hogy több száz vagy ezer éve élt emberek, mikor mit cisnáltak. Ha belegondolsz egy mai embernek ez full irreveláns, szórakoztató story(ko)n kívül nem több, meg örül, mert március 15, augusztus 20 meg október 23 munkaszüneti nap, mert sok sok éve akkor valaki egy lényeges dolgot csinált, aminek ma vagy van jelentősége vagy nincs. Még a földrajzzal egyébként logikai kapcsolata is van, ha az ország határokra gondolunk.
irodalom meg hasonló a történelemhez, különféle mesék gyűjteménye, némelyik verses formában, és lehetőleg tudd, hogy mire gondolt a költő. Persze sosem fogod megtudni, hogy VALÓJÁBAN mire gondolt 2-300 évvel ezelőtt az ő szociális és kulturális körében, és azt sem, ha tényleg kitaláltad.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
Elég ha az ember ránéz az időkép radar képeire. Ha nem tudja legalább nagyjából merre található a települéáse egy vak térképen (mert ugye az van) akkor hiába látja az időjárást nem tudja h fog-e esni az eső vagy nem. Ilyen és ehhez hasonló rengeteg értelme van a dolognak.
A papíron számtech dolgozat nekem is ismerős. Bosszantott is anno a dolog.
"de a Maps nagyon jó dolog. Van, hogy csak úgy nézegetem a térképet és megnézek utcaképeket véletlenszerűen." - én is rendszeresen. Remek "utazásokat" lehet tartani, és tényleg szerintem az egyik legnagyszerűbb program/app ami idáig készült. Én pl sokkal többre tartom mint pl a facebookot.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
válasz KROK640 #6196 üzenetére
" mire gondolt a költő. Persze sosem fogod megtudni, hogy VALÓJÁBAN mire gondolt 2-300 évvel ezelőtt"
Az a poén, hogy nem is az a lényeg. Egy rossz magyartanárnál az a lényeg, de valójában az, hogy te mire gondoltál az alkotás olvasása után . És ugyanez igaz egy filmre, stb. is, a lényeg a mondanivalója lenne, már amennyiben van neki. Ez általában teljesen el van rontva a magyar oktatásban, de attól még nem lenne hülyeség irodalmat oktatni. (Pl. aki nem szeret olvasni, annak tuti gondja lesz azzal, hogy megfogalmazzon valamit. Hirdetést mondjuk.)A történelem meg ugye ott lényeges, hogy megtudod, mi okozza a mostani államközi ellentéteket, mert azoknak általában nem az elmúlt 100 évben van a gyökere.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
F.E.K..
senior tag
Lehet rosszabb is,még supportos koromban esett meg a következő:
(telefonon, a város másik végében lévő könyvelőirodából)
- Azonnal jöjjön, teljesen fekete a kép, nem tudok dolgozni!!!
- Világít a számítógép házon és monitoron a lámpa?
- A dobozon igen, de értse meg hogy teljesen sötét a kép!!
- Semmi felirat sincs rajta? Próbálta már újraindítani?
- Ne magyarázzon, jöjjön ide!!... ok, odaértem...
Számítógép bekapcsolva, windowsME asztal betöltve, rajta egy dos ablak, benne a felirat: "Kérem helyezze be a kulcs lemezt az A: meghajtóba, és nyomjon meg egy gombot"Kérdőn nézek a telefonálóra... mire a hölgy felháborodottan: én nem vagyok számítógépes szakember, ezeket nem tudom elolvasni!!!!
@hcl: " mire gondolt a költő. Persze sosem fogod megtudni, hogy VALÓJÁBAN mire gondolt 2-300 évvel ezelőtt"
Fixa ideám hogy a könyvben lévő elemzéseknek nem sok köze van az író gondolataihoz valójában. Ha lenne időgép csak azért is összekötném a szerzőt és a tankönyv íróját és hátradőlnék egy nagy adag popcorn-al...
(iskolában mindig is bosszantott annak idején hogy a vers és mű elemzés valójában csak arról szólt hogy a tankönyvi szöveget adjuk vissza, és még véletlenül se arról hogy a diáknak milyen gondolatai keletkeznek annak elolvasása után.)
[ Szerkesztve ]
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!