- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Windows 11
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- DIGI kábel TV
- Vivaldi (böngésző)
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Hálózati / IP kamera
- Spotify
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
oleslie
aktív tag
Jó dolog ez a sok kategória. Súlyhatár, miegymás
Sok újgizda nyomi pl nem is tudja, hogy a jogsija veszélyben van.
Hummer, alapból 3T. + 1 vonóhorog, és máris 3.5T fölöttinek minősül. Máris lehetne kaszálni.
Sajnos a hüje sünök sincsenek tisztában a kresszelEgyszerű életet élek. Ami üres megtöltöm, ami tele van kiűritem
-
Viszlát
addikt
Vannak nyugodtabb helyek, de alapvetően a körülmények ilyenek voltak az összes munkahelyen, szinte kivétel nélkül (Magyarországon). Természetesen a normális vezetőség sokat dob az egészen, sokszor tényleg csak apróságokon múlnak a dolgok. Viszont a km-ek akkor is így pörögnek, maximum autópályán, mert a főnök nem teszi zsebre a fuvardíj arra szánt részét, de menni akkor is kell. Sokat. A negyedik oldalán a cikknek éppen ezért taglaltam, hogy miként módosul a különböző tényezők miatt az ideálisnak mondható felállás. Fordított sorrendben nézve tulajdonképpen kiolvasható ebből a részből, hogy miként javulnak a körülmények a feltételek változtatásával.
(#197) profi91: nagyon leegyszerűsítve, ha a személyautó vezetéséhez rendelkezel papírokkal (B kategória), akkor furgonozhatsz is, amennyiben a jármű össztömege nem haladja meg a 3.5 tonnát (vannak furgonok amik bár külsőre nagyon hasonlítanak, össztömegük meghaladja ezt a határt, ezért azokhoz már C kategória kell).
Az autómentős kérdés már trükkösebb, sokféle van belőlük, az össztömegtől függően B+E vagy C+E kategóriára lesz szükséged.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Irmscher 353
aktív tag
Jó cikk nagyon. Először más oldalról közelítettem meg a cikket, de aztán hamar megváltozott a véleményem, teszett nagyon. Még szívesen olvasnék hasonló történeteket, engem nagyon lekötött!
-
marcee
addikt
Nagyon kemény a történet és hasonlóképpen jó az írás!
\m/
-
BomiBoogie
MODERÁTOR
válasz Irmscher 353 #203 üzenetére
Így van. Várjuk a következő olvasmányt. Vissza, vissza!
-
GrotESC
aktív tag
Nagyon jó lett az iromány. Hallottam róla, hogy a furgonosok élete kemény, de hogy ennyire, arra soha nem gondoltam. Remélem írsz még erről a témáról -és azt persze még jobban, hogy el fogom olvasni-.
Brit tudósok megállapították, hogy tíz emberből négy az hat.
-
bugizozi
őstag
Minden tiszteletem a Tiéd és a sorstársaidé!
Én sajnos / szerencsére az a típus vagyok, aki ha beleül egy legalább 4 kerekű járműbe, akkor ~92 másodpercen belül el tud aludni egyszer kellett egy kihagyott éjszaka utána levezetnem oda-vissza ~300 km-t Pesten keresztül menve, amúgy végig autópálya...hát egy horror volt számomra, pedig ez semmi ezekhez az európai utakhoz képest Pesten talán egy fokkal jobb volt, mert ott figyelni kellett, de az M6 autópálya full kihalt volt, autót alig láttam, hót unalom... szóval tőlem max respect-et kapsz Ellenben amikor Romiániába mentem ki a 17 órás buszút - kis túlzással - meg se kottyant, schimán végig ültem / aludtam Meg amikor Pestre buszozok föl, az egy órát is végig tudom szundítani bármikorVCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!
-
gyiku
nagyúr
válasz BomiBoogie #205 üzenetére
nagyon be vagy zsongva, mentsegedre legyen, hogy valoban jo a faszi
hüllő
-
nuke7
veterán
válasz BomiBoogie #209 üzenetére
az a baj, hogy én nem tudom végigolvasni, annyira felb*sz az igazságtalanság...
https://youtube.com/user/nuke7
-
zseko
veterán
Nem semmi írás, és nem semmi munka! Nem kis kitartás kellett hozzá. Én álva elalszom ha álmos vagyok, kávé ilyesmit semmit se ér. Régebben én is gondolkoztam teherautózáson, ez alapján jó hogy nem kezdtem bele, embertelen lehet. Nem vagyok agresszív típus ugyan, de néhány hasonló alkalom után biztosan megborítottam volna a főnököt. Nem szeretem a szívózást.
Én gyárban dolgozom, néha sajnálom a söfőröket akik az áruért jönnek. Gyártjuk az egyik terméket, kb. 24 darabos széria, már az utolsónál járunk és vezetve van a termelési idő, tehát jól lehet látni hogy egy darab átlagosan olyan 7,5 óra alatt készül el. Mentek a dolgozóhoz hogy este hatra megrendelik az autót, kész lesz-e akkorra. Mivel jól láthatóan vezetve van a termelési idő, ezért egyértelmű volt hogy nem, leghamarabb is fél 8, + a sorjázása, lepakolása, rögzítése még kb fél óra, szóval este 8 órára várható a végzés - persze ha nem jön közbe semmi váratlan. De hát azt úgy nem lehet, mert 6-ra itt a kocsi érte. Jó, akkor beszélje le a marógéppel hogy dolgozzon gyorsabban... És csakazértis megrendelték fél 6-6 közé a kocsit, holott egyértelműen nem lehetett addigra legyártani... Van-e esze az ilyennek?? A sofőr meg várhatott két - két és fél órát. És ő még jól járt...
De hallottam már én is történeteket főnökökről akiknek a legnagyobb gondjuk az volt hogy hogy vegyék meg az xy autó legújabb modelljét (nem drága, cirka 10-15-20milla), mert a (bejelentett) fizétéséből nem futná rá.
Bár így már nem is tetszik annyira, de azt azért szívesen kipróbálnám hogy néha egy-egy fuvarra beülni valaki mellé és kimenni vele, persze besegítve a vezetésbe. Mivel van munkám így nem mondanám azt hogy felezzünk, max a kajapénzt lenne képem elkérni, hogy mégis azért jól járjak én is meg ő is.
HR24.hu
-
andreosz
csendes tag
Valószínűleg ezen meg fogsz lepődni, de sok munkánál nincs megadott szállítási határidő, maximum 1-2 napos intervallumban meghatározva, ugyanis ez nem menetrend szerinti buszjárat. A te határidős munkádhoz nekem csak akkor van közöm, ha kapok egy konkrét lerakási időt óra percre. Ekkor ha valami akadályozó tényező merül fel, akkor azonnal értesíteni kell a munkaadómat,amit meg is teszek. A többi az ő döntésein múlik.
Egyébként mint a pórul járt megrendelő írásából következtethető, ez egy furgonos munka volt, amit a szállítmányozó pénzéhsége miatt felrakattak egy 40tonnás nyergesre és itt bukott be a mutatvány. Ezt megcsinálták már nálunk is. Rotterdamban felvettük a 2 komplett rakományt. Bejelentkeztünk. Visszaírták hogy várjunk és melyik autón van még 80 centi hely. Az enyém fullon volt szerencsére, a kollégám pedig megnyert még egy 1 raklapos furgonos melót.
Ezt pénteken kellett volna leadni Budapesten, de útközben stauk miatt elfogyott a vezetése és Biatorbágyig jutott. Így lett hétfőn leadva a péntekre várt áru. Természetesen a sofőr volt a hülye.
A telefon felvételéhez csak annyit fűzök hozzá, hogy dolgoztam olyan cégnél, ahol az volt az utasítás, hogy munkaidőn kívül ne zavarjuk őket semmilyen esetben sem (balesetnél sem!), mert nekik is van pihenőidejük. Természetesen ők simán felcsörgettek engem miután végigvezettem az éjszakát és nagy nehezen elaludtam a nappali zajban. Ez Magyar ország.
A kártérítés kérdése teljesen jogos, . A megbízó helyében én is megpróbálnám behajtani attól akivel szerződtem, ők meg találják ki utána, hogy kin vasalják be. -
Viszlát
addikt
-
veterán
Elég kevés időm van egy ilyen hosszú cikket elolvasni,de elkezdtem és bizony teljesen belefeledkeztem annyira lekötött.Remek írás köszönet érte,így volt egy jó fél órám amikor nem melóztam.Remélem folytatod a remekművedet.
duree54
-
randras
veterán
Túl hamar vége lett...
Szép írás, ezért is jelezném az általam talált egyetlen hibát: "Azt terveztem, hogy este még nyomom ameddig csak bírom, aztán gyors engedélyezek magamnak legalább két óra alvást."
-
HUNPSP
aktív tag
válasz BomiBoogie #218 üzenetére
Sőt, igencsak sok mai ember is, nemcsak itthoni viszonylatban. Sajnos itthon ez hatványozottan igaz, de máshol sem sokkal jobb a "grammar nazi" helyzet.
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=HUNPSP @@ https://prohardver.hu/tema/kivel_erdemes_uzletelni_topic_3/keres.php?stext=HUNPSP&submit= @@ https://prohardver.hu/tema/kivel_erdemes_uzletelni_topic_4/keres.php?stext=HUNPSP&submit=
-
randras
veterán
válasz BomiBoogie #218 üzenetére
Nekem mindegy hogy gyors' vagy gyorsan, de pont azért jeleztem, mert fokozott figyelemmel és érdeklődéssel olvastam, és kitűnt, mint (valószínűleg) az egyetlen hiba.
-
zseko
veterán
válasz BomiBoogie #212 üzenetére
Nemértelek. Hogy jön ez ide? Nem dolgozni akarok ezzel. Mindig érdekesebb más munkája mint a saját (pláne ha már a sajátba beleuntál), mint ahogy más kajája is mindig jobb
(#213) gyiku Igen, ültem, sőt vezettem is. Furgonban nem, személyautóban már aludtam. Kirándulás, románia, trabant, hátsó ülés. Beszélt valaki többezer kilométerekről és hetes kintlétről? Írtam hogy van munkám, nem megoldható hogy random ideig ne menjek főleg hogy előre nem is tudom meddig. Szomszédos ország bőven elég lehetne.
(#215) Viszlát, elhiszem, ezért is maradt nekem csak gondolat hogy belevágjak
HR24.hu
-
SzalaiG
addikt
Mikor lesz folytatás?
-
Huma
addikt
Olvasmányos volt. Tetszett. Igazából elég jó munka, ha normális a főnök, de ez nálad ugye nem állt fenn. Én pont fordítva vagyok. Nagyon rossz munkát végzek viszont a főnök normális.
A nagyon rossz munkát természetesen nem a munkám minőségére értettem, hanem a munka jellegére.
szerk:
Nagyon ismerős volt amit a vetítésről írtál. Sok ilyet ismerek.
Nagyon nem bírom az olyan embereket akik folyamatosan nagyot mondanak. Elég szánalmasnak is tartom ezt a fajta viselkedést.[ Szerkesztve ]
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
dbalazs80
tag
Gratulálok az íráshoz, igazából annyira olvasmányos és egyértelmű volt, hogy meg is lepődtem amikor a végére értem, és csak azon kaptam magam, hogy vége.
Sajnos ilyen a magyar munkavállaló sorsa mondhatnánk.
A képlet nagyon egyszerű, és egyben az egész nagyon szomorú.
Akiknek nem világos :
Azért jó egy furgonnal egyetlen sofőrrel megcsinálnia a fuvarozónak a fuvart, mert akkor több jut a zsebébe.
A fuvar úgy jön létre, hogy a megbízó szerződést köt egy szállítmányozó céggel, átad neki minden adatot, az áruról, és arról, hogy honnan és hová kell szállítani az árut. A szállítmányozó több fuvarozóval áll kapcsolatban, hogy a legjobb árat tudja a megbízónak kihozni. A szállítmányozó tehát szerződést köt a fuvarozóval, ő is elmondja, hogy honnan - hová kell az árut szállítani, az árunak a tulajdonságait szintén közli.
A szállítmányozó ha van tapasztalata és még neve is a szakmában, akkor már közelítőleg tudja, hogy mennyibe kerül ez, illetve tudja, hogy milyen jármű és hány sofőr kellhet.A fuvarozó vállalkozók adnak ajánlatot a szállítmányozónak arra, amit a szállítmányozó kér. Ebből a szállítmányozó kiválasztja a legoptimálisabb ajánlatot. A szerződéskötés a PTK szerint történhet ráutaló magatartással is nem mellesleg.
Ilyen típusú ügyleteknél azonban annyi is elég, hogy faxon, vagy e-mailben visszaigazolják a dolgot, hogy rendben van.A megbízó nem kerül jogviszonyba a fuvarozóval, csak a szállítmányozóval. A szállítmányozónak és a fuvarozónak megfelelő gondossággal kell eljárnia. (Ez hazánkban csak feltételes mód!) [kivétel az igazi nagy piaci szereplők, pl. egy DB Schenker vagy egy Waberer's nem engedheti meg magának, hogy ne a megfelelő gondossággal járjon el]
A fuvarozó a szerződés megkötése után kiállít egy sofőr, meg egy furgont egy olyan szállítmányra, amihez 7,5 tonnás kocsi és két sofőr kellene.
A szállítmányozótól a 7,5 tonnás kocsi és a két sofőr által elvégzett fuvarozás összegét fogja felvenni a fuvarozó vállalkozó.
Majd az ennél jelentősen olcsóbb és nem mellesleg törvényeket sértő módon kiállítja a 3,5 tonnás kocsit, ami csak túlsúllyal indítható.
Megtehetik, mert a szállítmányozó nem fogja ellenőrizni az esetek döntő többségében, hogy mi lett kiállítva fuvarba.
Elég komoly extra profitot lehet így realizálni.Meg lehet tenni, mert nem nagyon figyel erre senki.
A másik dolog, hogy a felvétel helyén elvileg mérlegelni kellene a kocsit indulás előtt, nem pedig a sofőrnek kellene kisírnia, és a sofőrnek a jelenleg hatályos rendelkezések szerint meg kell/kellene tagadnia a kocsival az indulást, ha nem felel meg a jogszabályban szabott feltételeknek.
A sofőr kényszerhelyzetben van, mert kell a munka és ezt aljas módon ki is használják ezek a "mezitlábas" magyar fuvarozó cégek, amelyek nem mellesleg a normális ilyen típusú cégeket már kinyírták általában, kevés kivétellel.
Sajnos tudják ezek a vállalkozók, hogy az olaszok pl. nem nagyon mérnek súlyt, ahogy a magyarok sem.
A németek és az osztrákok meg mindent megnéznek, ha keletről jön egy kocsi.
Mellesleg mi is ezt tesszük, a keleti határainkhoz közel vannak az ellenőrzések rendesen.A fuvarszervezés a fuvarozóknál kuszálódik össze, de akkor nagyon, ez az általánosság, mert ugyebár sosem elég az extra profitból, és mindent elkövetnek érte. A sofőrök pedig robotok.
Ugyanakkor vannak olyan szállítmányozó cégek, akik összejátszanak a fuvarozókkal, és így viszont már érdekesebb a dolog. Sajnos a megbízók olyan szinten vannak átvágva a legtöbb esetben, hogy az iszonyatos, és ellenőrzési joga nem nagyon van.
Az pedig már a totálisan vicces kategória, hogy olyan emberek dolgoznak fuvarszervező feladatkörben, akik még a konyhába sem tudnak egyedül kimenni.
Közlekedésmérnökök hada meg állástalan, mert fuvarszervezői állásoknál alapfeltétel az, hogy minimum 5 éves tapasztalat nemzetközi fuvarszervezésben, két nyelven kell beszélni, és még lehet sorolni. -
kenwood3
őstag
Ritkán olvasok az off-topic cikkekből, de ez izgi volt
A topik meg már túl sok hszt szült, így azt most kihagyom
[ Szerkesztve ]
Mi az az ekezet dragasag??
-
kenwood3
őstag
-
kenwood3
őstag
-
Omega81
senior tag
Köszi az írást.
értékelt üzletek: 42+ 0-
-
Sztbeni
őstag
Én gondolkodok hasonló munkán a gimi elvégzése után. Legszívesebben kamionos lennék, de ahhoz 24 évesnek minimum kell lenni. Átlagban mennyit kerestél?
Ha 3500kg alatt van a furgon, akkor ehhez elég B kategóriás jogsi, ugye?
[ Szerkesztve ]
Az igazság semmitől sem fél. Csak attól, ha elhallgatják.
-
addikt
-
addikt
-
SzalaiG
addikt
válasz gyuribácsi88 #237 üzenetére
B-C-E+GKI
-
Sztbeni
őstag
válasz gyuribácsi88 #235 üzenetére
azt tudom, azért akarok előtte mást, hogy legyen miből
Az igazság semmitől sem fél. Csak attól, ha elhallgatják.
-
addikt
Ja igen
Azért írtam én is az 1 gurigát, hogy annyi lesz kb, ha mondjuk nem megy minden elsőre
Én azt hittem hogy a fizetésre írod hogy 6-700K azért kérdeztem rá
Mert lehet annyit keresni, csak nem Magyar cégnél, a nemzetközi kamionosok is olyan szinten ki vannak használva, a fizetésük meg kb annyi, mint egy jobban kereső pizzafutárnak.
A nyugat a szakadék szélén, de mi egy lépéssel mindig előtte járunk.
-
batyesz
tag
Szomorú!
Minden lehetetlen, de semmi sem az.
-
Gebriel
veterán
Nagyon, nagyon jó írás. Végig "ott voltam"
-
wertigo1984
őstag
, Nagyon tetszett az irasod, gratula hogy nem kaptal ideggorcsot. Sokszor elgondolkoztam mar azon, hogy milyen jo lehet a soforoknek, hogy egesz nap csak vezetnek, szep tajakon jarnak, es sok penzt keresnek. Persze ha van csalad, akkor azert rossz hogy tavol vagy toluk, es ki tudja mikor lathatod ujra oket.
Bevallom oszinten jelenleg egy 4csillagos szallodaban dolgozom 6 eve, mint bizti or/szolgalat vezeto, es egy idoben nagyon terveztem, hogy nagyobb multi cegekhez beadom a jelentkezesemet soforkent, de igy hogy elolvastam az irasodat, most kicsit elgondolkoztam, hogy megerne az nekem? Annyi idegeskedes (alapvetoen nagyon nyugodt termeszetu vagyok), herce hurca...es nem is beszelve arrol hogy kifizetnek e rendesen...
Mindenesetre jo volt olvasni, es a videon a hely ahol jartal, az valami gyonyoru!(((d(^_~)b))) "Milyen kegyes is az élet, ha az embernek megfelelő helyen vannak barátai."
-
Viszlát
addikt
Igen, elég.
A fizetést illetôen nagyon nehéz válaszolni, mivel km alapján fizettek, ha fizettek. Annyi kavarás volt, hogy néha komolyan oda kellett figyelnem a számolásokra, csúszásokra. Meg ugye a nyár általában lassabb, augusztusban elôfordul, hogy semmi munka nincs. Nagyjából 160-180k között lehetett az átlag, ha beleszámolom azokat a pénzeket is, amiket soha nem kaptam meg.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
-
SzalaiG
addikt
-
Viszlát
addikt
válasz BomiBoogie #248 üzenetére
Abszolút. Viszont nem mindegy, hogy míg egy irodai munkánál max kirúgnak ha bénázol, ebben a szakmában a hibák könnyen halálosak lehetnek. Aki felvesz egy friss jogosítványos, gimnáziumból éppen kiszabadult srácot nemzetközizni, az eleve nem százas, vagy csak ismerik már és tapasztalt sofőr nem menne hozzá dolgozni. Pont a legelső helyemen derült ki utólag (amivel kapcsolatosan írtam is, hogy nagyon meglepődtem amikor a beugró munka után felhívott és állandó munkát ajánlott), hogy mindenki ismerte már a rutinosak közül, senkinek esze ágában sem volt neki dolgozni. Így jöttem képbe én, zéró tapasztalattal és ugye még ki is osztottam a hamburgi út után.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."