Új hozzászólás Aktív témák
-
Syl
nagyúr
Az Apple-nek már akkor is vastagon fogott a ceruzája
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
frescho
addikt
Amirol en beszeltem kesobb volt. A jobb felso sarkot celoztak. "high-power high-cost machines in the upper right" Ez azt jelenti, hogy a premium, draga nagy hasznot hozo gepeket. Végül az akkori CEO lemondása után kijött a MAC classic, ami már megjelenésekor is gyengének számított. Majdnem bele is buktak, vegul ha jol emlekszem visszahívták Jobsot.
Classicom van és elég jól működik. De egy korabeli Amigához/PC-hez viszonyítva katasztofális az ár/érték viszonya.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
Megtörtént a frissítés, képekkel dúsítottam és ráeresztettem egy helyesírás ellenőrzőt is.
https://frescho.hu
-
Syl
nagyúr
>A Commodore ugyan ismerte a kis és nagybetűket is, de számológépből vették át a gombokat. El sem tudom képzelni, hogy ez hogyan mehetett át bármilyen belső teszten.
Egyrészt nem nagyon volt mihez hasonlítani, elvégre a boltokban akkor még nem lehetett számítógépeket kapni. Másrészt a Commodore abban az időben számológépeket gyártott, tehát logikus volt nekik a meglévő alkatrészek használata.
Pár évre rá kialakult a home/micro computer "kinézete", és a VIC20 (Németországban VC20) már nagyon jó billentyűzetet kapott.
De ezt te is tudodNever let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
Rive
veterán
RAM-ból mind a három gépnél 4kB volt az alap. Kb. ez volt az a mennyiség amivel már értelmes munkát lehetett végezni.
4kB - ma ez ~ három ikon a desktopomon
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Weareus
addikt
Nem semmi teszt. Már eleve összebányászni ezeket a matuzsálemeket sem lehetett egyszerű.
Egyébként akkor ezek szerint a kb. 1987-ben kijött Amiga 500 (amivel én kezdtem anno a 90-es évek elején, ráadásul 1000-re felbővítve) ezekhez képest már az űrkorszak volt!
Gratula.Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Weareus
addikt
A bátyam c64-el kezdte, én egyszer láttam őt játszani rajta, az kb annyi volt, hogy a szürke színű pixellel le kellett vadászni a fehér színű pixelt. Bár gondolom, c64-re ennél fejlettebb grafikájú játékok is voltak.
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
frescho
addikt
Emlékeztem, hogy olvastam már valahol. Megtaláltam, csak lassú a "háttértárolóm" már. Peddlenek gondot okozott a billentyűzet, ami nem fért be a házba. Végül megkérdezték a főnököt. Arra kérdésre, hogy meg tudja-e mondani, hogy biztosan kell-e a fullos keyboard nem volt egyértelmű a válasz. Így Tramiel döntése az lett, hogy a kéznél lévő készletekből dolgozzanak. Amúgyis a policy az volt, hogy ahol csak lehet házon belül legyen a gyártás. A MOS-t is ezért vették meg, Peddle is így került a Commodore-hoz.
"Tramiel clearly wanted to use Commodore's vertical integration to supply a keyboard, rather than purchasing a professional keyboard from another supplier."
forrás: Brian Bagnall: Commodore A company on the edge
Máshol ism egnyilvánult ez a mentalitás. A monitor fejlesztés úgy zajlott, hogy leballagtak a közeli üzletbe és megvették a legolcsóbb/legkisebb (9") fekete-fehér TV-t. Szétkapták és átalakították az elektronikáját. Mondjuk a TRS-nél is ugyanez történt
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
sztanozs
veterán
Második képen kicsit sok a középre igazítás.
Nagyobb felbontáshoz hatványozottan több memória kell - dehogy kell hatványozottan több memória. Pont egyenes arányban van a pixelek száma, és a szükséges memória mértéke. Persze az tény, hogy az elérhető memóriának jelentős részét be kellett áldozni, ha "nagy" felbontású képet akartak akkoriban.
Ja, amúgy tetszenek eddig a cikkek, igényes munka
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
frescho
addikt
Gondold újra. A felbontást növelésénél tartod a képarányt. Legalábis ez a szokás, bár lehetne 640x100-as felbontás is, de nem ez a megszokott. Szóval ha a sorok és a sorba lévő képpontok számát is kétszeresére növeled, akkor 2x2=4-szer annyi lesz a képpontok száma. Tehát pont második hatvánnyal nő a memória szükséglet. Persze megteheted azt, hogy eltérsz ettől, de a megszokott 160, 320, 640 sor volt. PC-nél is a 4x3 (640x480, 800x600, 1024x768) terjedt el.
Igazítás javítva, köszi szépen.
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
sztanozs
veterán
Őőőő, szerintem nem nő exponenciálisan:
640x480 felbontásban 640x480 bitre van szükség monokróm módban. 800x600-ban pedig 800x600-ra.Nem a memóriaigény nő a felbontás növekedésével exponenciálisan, hanem valójában a pixelek száma nő hatványozottan a sorok és az oszlopok számának együttes növelésével és ez jár együtt a memórianövekedéssel. De a pixelek száma és a memóriaigény között mindig egyenes az arányosság (azonos szín/mód esetén).
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
frescho
addikt
UGyanarról beszélünk. A felbontást nem megapixelben szoktuk megadni a gépeknél, ellentétben a fényképezőgépekkel. Általában csak egy számot használunk. 720p vagy 1080p, mert a másikat már tudjuk belőle az esetek nagy százalékában. Érdekes, hogy régen inkább az első számot használtuk 640-ben vagy 1024-ben futott a játék. Szóval ha 640 ről 800-ra tetted fel a COD-ot. Akkor a felbontásod 25%-kal, de a pixelek száma 56%-kal nőtt.
https://frescho.hu
-
dabadab
titán
Most találtam rá erre a sorozatra, tök jók, el is kezdtem őket olvasni.
Ha jól értem, akkor majd ezekből akarsz összerakni egy gigacikket, szóval gondoltam pár észrevételt megosztok:
"Nem tartott sokáig és megérkeztek a floppy meghajtók is. Nem csak megbízhatóbbak és gyorsabbak voltak, de az adatokat menet közben is lehetett menteni, illetve dinamikusan betölteni a lemezről."
Mivel ma mindenki "lemezeket" használ, ezért ezek annyira magától értetődő dolgok, hogy inkább azt kellene pár szóval vázolni, hogy mekkora szopás volt a kazetta (már simán a töltésnél is a pozicionálás, de mentésnél ráadásul a pontatlan pozícionálás mellett az is bejött, hogy effektíve csak a szalag végére lehetett menteni, hogy az ember biztosan ne írjon felül mást)
"1kB memóriával 8192 képpontot lehet ábrázolni, ami 4:3 képaránynál 105x78-as felbontásra elég."
Ez meg a modern, tespedt, pazarló szemlélet A kortárs konzoloknál az Atari 2600-nak 128 byte RAM-ja volt + 20 bit(!) video RAM-ja, a Magnavox Odyssey²-nek 64 byte általános + 128 byte video RAM-ja, aztán mégis kihoztak ebből 160x192-es ill. 160x200-as felbontást - mert menet közben generálták a képet, nem simán egy framebuffert nyomtak ki. Persze ehhez viszonylag bonyolult videochip kellett, ehhez képest pl. az Apple-II videokimenetét kb. egy fél konzervdobozból meg egy rozsdás drótból hekkelte össze Woz.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Háztartási gépek
- Vicces képek
- Spórolós topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- KERESEK! Samsung Galaxy S23 Ultra
- HP Z820 HDD CADDY 2.5 TO 3.5 KERET ADAPTERTRL
- Ps4 Pro 1TB 7216B Konzol 1db Gyári Kontroller.
- Xbox One X 1TB Konzol Gyári Kontroller Nagyon szép állapot. Ajándék játékokkal.
- Új 2Drive Elektromos hoverboard, 6.5" kerekek, 15 km hatótávolság, 10 km/h sebesség, 500W (2 x 250),