Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cinemazealot

    addikt

    Autó vagy sem, én örömmel olvasom ezeket a cikkeket. :K A baj csupán az, hogy ezek a fejlesztések az esetek nagy részében nagyon keveseknek adatik meg. Vagy azért, mert drága, vagy azért, mert csak koncepció.

    Az viszont egyenesen őrületbe kerget, hogy elektromos autóként ilyen batárokat terveznek piacra dobni, így környezetvédelmi szempontból gyakorlatilag pofon a sz@rnak, sőt jóval károsabb, mint ha a már meglévő modell palettát korszerűsítenék. :W

    Képmutatónak érzem az olyan elektromos autók piacra dobását, amik kizárólag abból a célból kerülnek gyártásba, hogy a gyártó leszoríthassa a globális kibocsátását a büntivel járó lélektani határ alá (vagy annak közelébe).

    Megértem, hogy piacgazdaság zajlik és a kisautó a SUV-val szemben nem annyira kívánatos (vagy legalábbis nem hoz annyit a konyhára). De ha köztudott, hogy mindenkinek áldoznia kell azért, hogy megússzuk a (momentán elkerülhetetlennek tűnő) kihalást, akkor az iparmágnások miért nem képesek erre? Miért még mindig ők diktálják a piacot a kereslet helyett? Miért a kisember kényszerül áldozatot hozni? Miért nem lehet a gyártókat rávenni arra, hogy olyan fejlesztésbe kezdjenek bele, ami a már meglévő termékeiket teszik környezetkímélővé, nem pedig azok lecserélésére (értsd: kukázására, ezáltal újabb szennyezésre) vesz rá?

    Sokkal hasznosabbnak tartanám a már meglévő (és egyébként remek állapotban lévő) benzines kisautók kímélőbbé alakítását pl. valamilyen hibrid protézis beszerelésével (legyen az benzin+elektromos, benzin+LPG, benzin+CNG), de ne vadonatúj 2+ tonnás modellek bejelentésével.

    [ Szerkesztve ]

  • cinemazealot

    addikt

    válasz tothmaxy182 #35 üzenetére

    A friss, debreceni BMW gyár láttán, ezt nem hiszem, hogy érdekük volna meglépni. Ráadásul minél hamarabb mennek tönkre az utak a nagytestű dögöktől, annál többet lehet foltozni vagy újra építeni. :U

Új hozzászólás Aktív témák