Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • waccamár

    senior tag

    Mindig hozzászólok az ilyen topikokhoz, mert marketinggel és hirdetésekkel foglalkozok, tehát van rálátásom a témára és tapasztalatom - de mindig egyedül maradok a véleményemmel... Azért megpróbálkozok most is.

    Szóval az a helyzet, hogy arra erőforrást "pazarolni" és kockáztatni, hogy a felhasználót lehallgassák teljesen felesleges.

    Az olyan esetek mögött, amikor valaki azt hiszi, hogy beszélgetett valakivel és meglát utána egy arról szóló hirdetés, színtiszta pszichológia van.

    Naponta több száz reklámot látsz, a legtöbbet fel sem fogod tudatosan... Viszont ha beszéltél valamiről, akkor azt nagyobb eséllyel veszed észre.

    Ha messengeren küldesz hangüzenetet, azt 100% hogy elemezi a fb, ezen ne lepődj meg.
    Én azokról az esetekről beszélek, amikor valaki azt hiszi, hogy lehallgatják.

    Ha a szomszédoddal beszélgetsz arról, hogy kellene egy új fűnyíró, akkor a következő történik:
    a) a több száz hirdetés között éppen felfogja az agyad a fűnyíró hirdetést, mert éppen arról beszélgettél
    b) a szomszédod már rákeresett és aktívan érdeklődik online a fűnyírók iránt. A fb/g pedig könnyen összerakja, hogy ti szomszédok vagytok, kirakja neked is, hátha érdekel.

    A cikkben említett esetekben is hasonló játszódhatott le.
    Ha a páciens beszélgetett az orvosávan egy kezelésről, akkor a) valószínű földrajzilag olyan helyen volt, ahol ilyen kezelésekkel foglalkoznak b) valószínű az orvos érdeklődik ilyen kezelések iránt, ergo kirakta a páciensnek is ezeket a hirdetéseket, mert nagy eséllyel érdeklődhet iránta.

    Ez így működik. Nem lehallgatta, hanem egyszerűen egyéb adatok alapján összerakta, hogy ez érdekelheti, és a felhasználó észrevette ezt a hirdetést, mert hát igen, érdeklődött utána.

    A hirdetések maradék 99%-a meg totál irreleváns, nem? Azokat észre sem veszi az ember. Máskor meg ez a téma, hogy mennyire rossz hirdetéseket rak ki a rendszer. Most akkor hogy is van ez? :)

    [ Szerkesztve ]

  • waccamár

    senior tag

    válasz 30z.Samu #12 üzenetére

    Ezeket én is próbálgattam és érdekes módon nekem nem dobott be semmit... sőt egyikünknek sem, mert 3-an beszélgettük teljesen random dologról.

    Te mennyire konkrét dologgal próbáltad ezt? Nem lehet hogy az volt, hogy annyiszer frissítettél vagy annyira kerested, hogy megláttad az adott reklámot de az amúgy is ott lett volna, csak nem veszed észre?

    Amikor feladsz egy hirdetést, akkor tudsz beállítani célzást. Viszont nagyon sokan még mindig totál amatőr módon hirdetnek + rossz stratégiával. Ezért van az, hogy tele a fb irreleváns hirdetésekkel, mert egyszerűen nem tudják, hogyan kell használni.

    Az én tapasztalataim alapján egyáltalán nem olyan okos a fb hirdetési rendszere, mint az átlagember gondolja.

    Hogy esetleg lehallgatnak, az különösebben nem érdekel, XXI. század, ha nem a telefonon hallgatnak le, ott a számítógép. Nincs rejtegetni valóm, ha erre gerjednek, hát váljék egészségükre. :)

    Ezzel viszont nem értek egyet. Az, hogy nincs rejtegetni valód, nem jelenti azt, hogy nincs jogod a magánszférád védelméhez. Ha nem érdekel, akkor hajrá, dobj be ide közösbe screenshotot mondjuk az utolsó 5 messenger beszélgetésedről :)

    Az engem nem zavar, hogy hirdetési cégek profiloznak - mert valamennyire kontollálható és értem a célját. De az indokolatlan lehallgatás az más téma.

    [ Szerkesztve ]

  • waccamár

    senior tag

    válasz 30z.Samu #14 üzenetére

    hmm, na látod ez érdekes, ha ez tényleg így volt. Magyarázhatnám a véletlennel :D de fenntartom a jogot a tévedésre, persze. Az én tapasztalataim mások. Régóta marketinggel foglalkozok és szakmai berkeken belül ilyen "lehallgatós" sztoriról nincs szó. A fb/g csak egy eszköz, ahhoz, hogy pénzt hozzon a vállalkozásnak ahhoz megfelelő marketing kell, stratégia, tesztelés, stb. Tehát összetett. Marketingesként örülnék, ha annyira pontos lenne, hogy ha feladok egy kutyaházról szóló hirdetést akkor pont azoknak mutatja meg, akinek éppen erre szüksége van :) A tapasztalat azt mutatja, hogy pl. fb hirdetésnél olyan 1%-os átkattintási arány már jónak mondható.

    [ Szerkesztve ]

  • waccamár

    senior tag

    válasz 8th #16 üzenetére

    Mielőtt beszéltél vele sem kerestél betonkeverőre soha?
    Nem mentél el ilyen jellegű boltba?

    Miután beszéltél vele napokig szintén nem kerestél ilyen témában és nem is mentél el?

    Tehát betonkeverő vásárlásod úgy nézett ki, hogy kigondoltad, nem kerestél rá, semmit nem csináltál, hanem felhívtad a haverodat, majd szintén napokig csak gondolatban foglalkoztál a témával (esetleg beszéltél róla hangosan), majd elkeztek megjelenni a hirdetések?

    Jól értettem?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák