Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 30z.Samu

    félisten

    válasz waccamár #11 üzenetére

    "Az olyan esetek mögött, amikor valaki azt hiszi, hogy beszélgetett valakivel és meglát utána egy arról szóló hirdetés, színtiszta pszichológia van.

    Naponta több száz reklámot látsz, a legtöbbet fel sem fogod tudatosan... Viszont ha beszéltél valamiről, akkor azt nagyobb eséllyel veszed észre."

    Minden tiszteletem, de szerintem ez bullshit. Mármint nyilván tudok erről a pszichológiai dologról, meg vonzás törvénye (ki miben hisz), hogy szűri az agyad a körülötted lévő dolgokat és csak azt veszed észre, ami éppen érdekel. De szerintem ennek semmi köze ehhez, konkrétan próbálgattam is ezt a dolgot tudatosan, hogy ha beszélek valamiről telefonon, messengeren-en stb, akkor a FB tuti be fogja dobni az adott dologról a hirdetést, előtte tök más témával kapcsolatban tette ezt. Ezekről vannak Youtube-on is videók, ahogy valaki "kikényszeríti" a rendszerből, hogy egy adott dologról dobjon fel hirdetést. És nem csak a FB-n működik ez, hanem bárhol máshol, ahol van reklámfelület.

    Hogy esetleg lehallgatnak, az különösebben nem érdekel, XXI. század, ha nem a telefonon hallgatnak le, ott a számítógép. Nincs rejtegetni valóm, ha erre gerjednek, hát váljék egészségükre. :)

    [ Szerkesztve ]

    Sic Parvis Magna

  • 30z.Samu

    félisten

    válasz waccamár #13 üzenetére

    Annyira azért nem pörögtem rá a témára, inkább a kíváncsiság hajtott. Én konkrétan kutyaházzal próbáltam, meg medencével. Elkezdtem róla beszélni, hogy a kutyának már rottyon van a háza, kellene neki egy másik, mielőtt rádől, meg ilyenek. Megnyitottam a böngészőt, megnyitottam a Facebook-ot és az első hirdetés egy kutyaházról szólt.

    Amúgy ez sem zavar különösebben, mert volt már olyan, hogy így jött velem egy konkrét termék, amire lehet hogy alapból rá se találtam volna, viszont megfelelt az elvárásoknak.

    [ Szerkesztve ]

    Sic Parvis Magna

  • 8th

    addikt

    válasz waccamár #11 üzenetére

    "Az olyan esetek mögött, amikor valaki azt hiszi, hogy beszélgetett valakivel és meglát utána egy arról szóló hirdetés, színtiszta pszichológia van."

    Azt mivel magyarázod, hogy miután felhívtam egy kőműves haveromat tanácsért, hogy milyen betonkeverőt vegyek néhány nap múlva elkezdte feldobálni a facebook a különböző szerszámos webshopok fizetett hirdetéseit "betonkeverő akció" stb fotókkal? Nincs és soha nem is volt semmilyen facebook app a telefonomon sőt soha életemben nem léptem be mobilról facéra. Asztali gépen sem keresgéltem ilyen témában. Előtte nem láttam egyetlen árva szerszámos hirdetést sem facén azóta folyamat dobálja felfelé őket. Akkor ezt mégis, hogy? Azt ne mond, hogy eddig is ott voltak azok a hirdetések és csak most tűnt fel.

  • Tikakukac

    titán

    válasz waccamár #17 üzenetére

    Többnyire eszköz és anyagbeszerzéssel foglalkozom, szinte minden területen. Vannak olyan cuccok amiknek a létezése sem volt meg mielőtt megkaptam feladatnak.

    Mennyire vad sztorikat akarsz hallani? Most igazándiból arról beszélgetünk amit amúgy mindenki tud, de amíg a dobozban van, addig lehet Schrödinger macskája a hallgatózás.

    Mondjuk az poén, hogy ha kellően fura életet élsz akkor a nyomorult célzott marketing olyan pofára esik, hogy 30m-t csúszik még a betonon utána a magyar nyelv szerencsére rogyásig vagy rakva olyan nyelvi eszközökkel és szlengekkel, amit képtelenség automatizálni eredményesen.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • 8th

    addikt

    válasz waccamár #17 üzenetére

    Nem. :N Igen, pont így ahogy leírtad. Nem volt sürgős a vásárlás így nem is foglalkoztam a dologgal.

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    válasz waccamár #11 üzenetére

    "Az olyan esetek mögött, amikor valaki azt hiszi, hogy beszélgetett valakivel és meglát utána egy arról szóló hirdetés, színtiszta pszichológia van."

    Ebben részben biztosan van igazság, én ezt "újcipő-effektnek" neveztem el anno magamban. Azaz ha veszel egy új cipőt, hirtelen úgy tűnik, hogy baromi sokan hordják ugyanazt a fajta cipőt – bezzeg előtte senkin nem láttad (de láttad, csak korábban átsiklottál felette, nem volt "érdekes" infó).

    "«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

  • joey04

    titán

    válasz waccamár #11 üzenetére

    +1, pont ezt cikket akartam linkelni: [link]

    Létezik egy érdekesebb, pszichológiai megközelítés is, ami választ adhat a dilemmára. Egy átlagnetező naponta több száz, ha nem ezer reklámba botlik, főleg ha aktívan nyomkodja az Instagramot és a Facebookot, ezek jelentős részét pedig ignoráljuk, észre sem vesszük. Ha azonban folytattunk korábban egy, a témához kapcsolódó beszélgetést, akkor hamar kiszúrhatjuk azt az egy hirdetést, ami összekapcsolható a csevegéssel, és gyanakodni kezdhetünk.
    Ez a lényege az úgynevezett Baader-Meinhof-jelenségnek, amit másképpen a gyakoriság illúziójának is neveznek a pszichológiában – világított rá a Telegraph újságírója a téma kapcsán. Ez akkor üti fel a fejét, amikor valamilyen hirtelen megtapasztalt új szó, kulturális referencia, gondolat hirtelen állandóan jelen lesz az életünkben, és mindenhol elkezdjük észrevenni. Például ha megtetszik nekünk egy ruhadarab, nagy rá az esély, hogy az utcán, a neten, az ismerősökön hirtelen észrevesszük azt, mert befészkelte magát a gondolatainkba, de addig nem volt ok, amiért feltűnjön.

    Keleti Arthur, az informatikai biztonság napja (ITBN) rendezvény alapítója, kiberbiztonsági szakértő szerint a feltevés nem egy valós probléma, de nem azért, mert megvalósíthatatlan lenne, hogy a mobilok mikrofonján keresztül lehessen kémkedni a háttérben.
    Inkább a módszer megtérülése kétséges olyan esetben, amikor azt nagy kiterjedtségben kell végrehajtani. Úgy gondolom, hogy a technológiai óriásoknak – pláne azoknak, akik a felhasználói adatokból élnek, és azokat felhasználják, hogy következtetésekre jussanak – semmi szükségük erre. Sokkal több információt tudnak összeszedni legális módon a saját platformjaikon keresztül

    --------

    A hirdetések maradék 99%-a meg totál irreleváns, nem? Azokat észre sem veszi az ember. Máskor meg ez a téma, hogy mennyire rossz hirdetéseket rak ki a rendszer. Most akkor hogy is van ez?

    +1

    "Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz waccamár #15 üzenetére

    ezt az utobbi idoben vettem eszre en is. ott lett gyanus, amikor elmentem baratokkal fozocskezni, es utana tele volt minden spanyol es indiai hirdetesekkel, plusz erezhetoen valtozott a feed.

    egyszer ez meg oke lett volna, ketszer talan, aztan harmadik alkalom utan vegiggondoltam, hogy a tobbiek keresesei, az interakcioink es a sajat kereseseim alapjan ez biztos, hogy nem realis. mondom ezt ugy, hogy van relevans data science hatterem. biztos, hogy nem csak pszichologia volt a reklamok alapjan. egyebkent a reklamok meg mindig nem voltak relevansak. gyakorlatilag persze lehet anonimizalt medaadatok alapjan jott ki az eredmeny, csak az anonimizalt metaadat a gyakorlatban meg mindig visszafejtheto.

    aztan letiltottam a google asszisztenst a a telefonomon es megszunt az anomalia. plusz hala egnek Android 10tol van tobb szintu app jogosultsag, az eleg sokat segit. megintcsak, van nemi hatterem a teruleten, szoval kb tudom kod szinten hogy nez ki / mit csinal a beallitas.

    egyebkent fejlodnek az algoritmusok, par eve meg megvolt, hogy megvettem a cuccot, aztan utana meg ket hetig reklamokkal bombazott.

    smart homehoz meg vannak fizikai kapcsoloim.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • k-adi

    nagyúr

    válasz waccamár #11 üzenetére

    "Az olyan esetek mögött, amikor valaki azt hiszi, hogy beszélgetett valakivel és meglát utána egy arról szóló hirdetés, színtiszta pszichológia van."

    nos, ez abban az esetben lehetne igaz, ha valami "általános" dologról lenne szó... pl. volt itt példa cipő.. meg betonkeverő is..

    lássuk mi a különbség: amíg cipővel találkozhatsz utcán, gps alapján plázában cipőboltban még hihető is lenne a story,
    de pl. betonkeverő nem jön szembe az utcán, és boltban is csak akkor ha kifejezetten olyan helyre mész..
    tehát ha visszakanyarodunk a storyhoz és a haverral beszélsz a házfelújítás kapcsán a betonkeverőről és másnap jön a reklám, na azt nehezen fogod színtiszta pszichológiára

Új hozzászólás Aktív témák