- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rickazoid
addikt
válasz Maxentius #33 üzenetére
A többlet nem az előadóhoz kerül, hanem a kiadókhoz és a jogvédőkhöz. Nem tudom az árak mekkora részét teszik ki ezek, de biztos többet a negyedénél. Abban igaza van Tamás88-nak, hogy a kiadó-jogvédő-előadó trió már elavulttá vált a mai infrastruktúra mellett. Az előadók ha saját maguk árusítanák a zenéiket, kérhetnének érte annyit, amennyit keresni akarnak rajta (a piac persze behatárolná az árakat, így nem nagyon szállna el senki az árazásával). Az egyetlen előnye ennek a triónak, hogy az előadók számára van aki segít megszervezni a stúdió- és koncertfelvételeket, hisz azok önköltséges megvalósítása nyilván a legtöbb előadó (és itt most nem a mesterségesen kreált pop-, rap- és hiphop szakmabeli klónokról beszélek - ők sosem kapnának semmiféle médiavisszhangot egy ilyen modellben) számára nem férne bele a keretbe, csak ha valaki támogatja őket. Itt jöhetne a képbe, hogy a támogatás érkezhetne közvetlenül a rajongóktól, akiknek tetszik a zene és úgy gondolják szívesen "adakoznak" az általuk kedvelt előadók részére. Az lenne a legigazságosabb elosztás, persze az e fajta "adakozásra" való hajlandóság mértékét nem nagyon lehet előre megjósolni, illetve szükséges lenne hozzá a globális piac megteremtése, vagyis hogy bárhol a világon meg lehessen venni a világ bármely részéről származó előadó zenéjét és lehessen neki "adakozni" is, szintén a világ bármely részéről.
Mondjuk még egy lehetőség, ha az Amazon, az Apple, a Google, a Microsoft és az egyéb online zenekereskedelmet folytató cégek vennék át a kiadók szerepét, ebben az esetben maradna a kiadó-előadó páros, de a korábbi kiadók megszűnnének vagy átalakulnának a kornak megfelelően, a jogvédőkre pedig már nem lenne szükség az internetes értékesítési modell, az közvetlen "adakozási" lehetőség és a globális piac megléte esetén, hisz a kalózkodás mértéke zuhanásnak indulna (persze mindig megmaradna, de már nem lenne értelme "harcolni" ellene), és akkor le lehetne venni a háttértárakon lévő jogdíjakat is.
És ez a modell a filmiparra is ráhúzható lenne pár módosítással.
A gond csak az, hogy ez egyrészt nem áll érdekében a jelenlegi kiadóknak, nem áll érdekében a jogvédőknek, nem áll érdekében az értékelhető zenével nem rendelkező, de a kiadók és a zenecsatornák támogatását élvező embereknek és főleg nem áll érdekében a politikusoknak, akik a kalózkodás elleni küzdelmet ürügyként felhasználva hozhatnak szélsőséges, az emberek jogait és érdekeit súlyosan sértő törvényeket. Egyedül csak az összes, a felsorolásban nem szereplő embernek (tehát az emberiség 99%-ának) lenne érdeke a váltás, de ugye egy olyan világban, ahol 1% irányítja a 99%-ot, és még utóbbi esetben is ellentétek vannak (oszd meg és uralkodj - jól beválik a gyakorlatban, ezt láthatjuk nap mint nap) senkit nem érdekelnek a többség érdekei.Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen