Új hozzászólás Aktív témák
-
moonman
titán
csak hogy élvezzünk is egyet. Longhorn DWM bemutató 2003-ból.
-
fordfairlane
veterán
Nem csak a munkáról van szó. Attól, mert valami jobban mozog, vagy több színt használ még nem feltétlenül szép. Akinek van egy kis grafikai szépérzéke, az pl. egy weboldalnál sem fogja értékelni a csiricsáré animgifeket, és azt sem, hogy ha rengeteg színt és betűtípust dobál össze az alkotója.
Az Aqua felület pl. egész jó, konkrétan én koncepciós UI hibát nem nagyon találok rajta. Az Aero sem rossz, bár vele kapcsolatban van néhány apró kifogásom.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
fordfairlane
veterán
Aqua-nál talán a gombok sikerültek túl lágyra, de én nem érzek műanyag érzést, főleg a Tiger óta nem, inkább "fémes", és az általában pozitív képzetet kelt, tehát marketing szempontból inkább nyerő. Az Aero-nál a glass dolgot kicsit át kellett volna gondolni, sokszor nehéz megmondani egy ablakról, hogy a fókusz rajta van-e vagy sem, mivel az egész ablaknak a színe függ a háttértől is.
De ezek apróságok, alapvetően mindkettő grafikailag jól ki van találva, ízléses. A Linuxokon viszont elég szedett-vedett némelyik, a legtöbb ilyet szerintem programozó csinálta, a sok felesleges effekt miatt gondolom.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
fordfairlane
veterán
nemtom, nekem úgy ahogy van, nem jön be, Leo sem. az egy dolog, hogy kék helyett most szürke lett (és itt-ott áttetsző ), valahogy nem az én stílusom.
Egyébként mind az Aqua mind pedig az Aero elsőre lehet szokatlan, és mindkettőre jellemző, hogyha valaki nem eleve előítéletesen, hanem inkább kíváncsian viszonyul hozzá, nagyon gyorsan meg lehet szokni.
abból rögtön meg tudod mondani, hogy melyik ablaknak piros a bezárás gombja, inaktívaknál nincsenek színezve és laposak a vezérlőgombok. egyébként ez szerintem csak akkor zavaró, ha egymás mellett lévő kisebb ablakokról van szó, bár az árnyékolás és az áttetszőség szintje azért segít - egymást fedő ablakoknál ugye egyértelmű a dolog.
Ez igaz, csakhogy a glass effekt ezen gombok körül beszínezi az ablak fejlécét, így nem annyira szembeötlő a dolog. Háttértől függ, és én alapvetően az alap UI elemeket illetően (különféle buttonok, drop-down lista, ablak, stb...) azon az állásponton vagyok, hogy ezek legyenek egységesek, formában és színben is.
effektek: aki alfázott meg bétázott Longhorn-nal, az tudja, hogy eleinte sokkal mozgalmasabb volt, ahogy emelkedett a build szám, úgy tűntek el a vizuális effektek... aztán ennyi maradt. nem véletlenül.
Igen, most hogy belinkelted a videot, és belenéztem néhány kapcsolódó anyagba is, nekem is feltűnt a dolog, látszik, hogy az elején inkább csak vázolták a grafikai koncepciót, és a későbbiekben csiszolták ki a részleteket.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
félisten
Az én DamnSmallLinux-os gépem néz ki így 2009 küszöbén.
Tudom, mit jelent a fejlesztői platform kifejezés, de azt nem értem, hogy a jelen esetben mit kell érteni azon, hogy a WPF egy teljes fejlesztői platform?
Arról van szó, hogy a platform része a design elemek megjelenítése is, úgy mint Flash-ben?[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
floatr
veterán
Namost hogy ilyen jókat írogattál, akkor tisztázzuk.
Ugyebár van a DWM, a kompozit kezelő, elérhető a vista home-tól kezdve. Aztán van a WPF, aminek van egy már-már platform-független "regressziója" amihez szükséges a silverlight (vagy az maga a silverlight -- egyszer kiderül még ez is). Ha jól értem -- de biztosan nem -- akkor a WPF által nyújtott szolgáltatások között megbúvó effektelések a DWM-et használ(hat)ják, ami viszont addig fain, amíg van DWM az adott platformon, ha nincsen akkor megette a fene; vagy segít a silverlight runtime, vagy nem.
Ellenben itt van az aero, ami egy olyan engine, ami az ablakok megjelenítéséhez használja a DWM-et vista desktop (és tán 2008 server) esetében.Namost javíts ki, ha rosszul értelmezem, de a WPF baromira sokadlagosan jön be a képbe, és kb annyira vethető össze a többivel, mint hogy a krokodil egy veszélyes állat, de a villamos meg sárga.
Szóval marad DWM/aero engine kontra XGL/compiz/theme-engine. Mivel az XGL egy kicsit platform-függetlenebb, a reggelizős meglátásoddal kapcsolatban kuncognom kellett Pláne ahogy sikerült összemosnod a technológiákat; ehhez külön gratula
Itt van még ugye az erőforrás téma, amire egyben a válasz (#50) fordfairlane-nek is: az XGL megy pl i845-ön, i915-ön is.