- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Aliexpress tapasztalatok
- Debian GNU/Linux
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Amazon
- Proxmox VE
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Mikrotik routerek
- Microsoft Office és Office 365 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz janos1988 #14 üzenetére
először is: a g rendelkezésre állása nem elég jó. annál sokkal jobbat ki lehet hozni házon belül.
másodszor a nagy felhőkamu azon alapszik, hogy a felhős kalkulációkból mindig elegánsan kifelejtik az odáig vezető út árát és technikai paramétereit. találgass: a desktoptól a sufniba ledobott pc-ig egyszerűbb és főleg olcsóbb gigabites kapcsolatot kiépíteni, vagy csajágaröcsöge külsőről az írországi gugli szerverközpontig!harmadszor ott van az a kérdés, hogy nem tudod, ki néz bele az adataidba, illetve hát tudod: az amcsi törvények szerint jános meg a város. tehát a gugli biztonság szempontjából akkor se jó, ha éppen teljesítik a vállalásukat.
biztonság egyik alaptétele: az adatot mindig bizalmasság, rendelkezésre állás és sértetlenség hármasban egyszerre kell értékelni. a gugli a bizalmasság témakörében törvény alapján bukta. a sértetlenséget se tudják mindig garantálni, a rendelkezésre állásba meg beleugat a telephelyedtől a gugliig vezető összes hálózati szakasz minősége és rendelkezésre állása.
negyedszer a gugli idióta szabályrendszere miatt időnként eltűnnek dolgok a gugliból. de nem műszaki hiba miatt, hanem ott valaki (vagy valamilyen félhülye mestint) úgy dönt, hogy szabályt szegtél vagy tettél valamit, ami borzolta az elektronpályákat, és akkor törlik a cuccodat. mehetsz a sóhivatalba panaszra.
a magam részéről elképzelni sem tudom, miféle őrültség kell ahhoz, hogy publikus cloudba rakja valaki a fontos adatát.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz janos1988 #16 üzenetére
nincs ingyen leves.
a probléma mindig ott kezdődik, mikor egy vezető forráshiány vagy harács miatt nem költi rá a szükséges pénzt a cégére.
ilyenkor utaznak ócska autóval nyárigumin télen, nincs rendes gép a dolgozóknak, összerakott szerver a feladatokhoz.A sufniba berakott pc nyilván kis túlzás, de ettől egy rendesebb cégnél van egy helyiség, ahova a központi dolgokat rakják (mert enélkül ma már nem megy), és oda be kellene tudni rakni egy rendesebb pc-t szervernek. a telefonközpont, a riasztóközpont, az ups, a távközlési cucc meg a többi mellé.
elvileg vannak megoldások, amik nem olyan nagyon drágák. de nem tudok olyan megoldást egyet se, ahol ne kellene legalább időnként egy informatikus, aki a tervezett fejlesztési ötleteket kordában tartja.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabor7th
addikt
válasz janos1988 #14 üzenetére
Ha érdekel a felhő téma én elég kimerítően készítek róla félévente jelentést. Két Google story izelítőnek:
"Feljelentgetés, rendőrök és több éves börtönbüntetéssel történő fenyegetés helyett több mint 2.6 millió forintnak megfelelő jutalmat kapott a Google-tól a napokban egy 17 éves dél-amerikai fiú. Ezequiel Pereira ugyanis egy súlyos biztonsági hibát talált a keresőóriás felhőszolgáltatásában, amit azonban jelentett a cég részére - ezért ütötte a markát a 10.000 dolláros jutalom."
"Az egyébként a BKK "hacker" által is használt megoldáshoz rendkívül hasonló, a HTTP-fejlécek manipulálásán alapuló "törési" módszer ugyan banálisan egyszerű volt, ennek ellenére megérte a viszonylag komoly összeget a Google-nak. Kihasználásával ugyanis a vállalat által csak saját munkatársai számára fenntartott, belsős szolgáltatásokhoz tudott volna bárki a publikus internetről is hozzáférni."
Másik story az Itcafe-től:
"Kisebb vihart kavart a Yandex orosz szolgáltató bejelentése, mely szerint július negyedikén este böngészőjük felhasználói jelentették, hogy a böngésző olyan dokumentumokat is indexel, melyeket a Google Dokumentumok nevű online eszközével készítettek és tároltak, köztük olyan fájlok is voltak, melyek bizalmas adatokat, jelszavakat, kártyaszámokat, védett üzleti információkat tartalmaztak."
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
válasz janos1988 #14 üzenetére
Másik nagyról is hozok példát:
"400 millió Office-felhasználó adata volt veszélyben egy hónapokon át nyitva álló kiskapu miatt"
"A SafetyDetective által nyilvánosságra hozott hibákat még júniusban jelentették a Microsoftnak, azonban a Windows-gyártó csak hónapokkal később, novemberben javította ki azokat. Azt nem tudni, miért, de a nyomozás megállapította: egyértelműen komoly hibákra bukkantak, amelyek legalább 400 millió embert érintettek."
És ez nem egyszer fordult elő. Pl.:
"Nagyon durva biztonsági hiba volt a Microsoft Office 365-ben"
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gyugyo79
addikt
válasz janos1988 #25 üzenetére
Azért különböző NAS -okra is vannak már hasonló megoldások amit kis/kisebb cégekhez (is) teljesen jó lehet és házon belül marad az egész. Pld.: Synologynál a Drive-Office-Chat-Calendar-Mail. Amikhez azért nem kell Linux gurunak lenni sőt lehet informatikusnak se, hogy be legyen állítva és utána használni lehessen.
De nyilván nem ők találták fel a Spanyol viaszt és aki egy rendes szerveren szeretne hasonlót az meg tudja ezt valósítani ha ért hozzá annyira, hogy megtalálja a megfelelő szoftvereket és telepítse, beállítsa azokat.[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz janos1988 #25 üzenetére
"Akkor tulajdonképp nincsenek pl. a G suite-hoz hasonló megoldások amit egy infós ráhegeszt egy pc-re és havonta 1-2 alkalommal ránéz?": még mindig rosszul fogod meg a kérdést. Sem a google-nak, sem másnak nincsenek olyan szolgáltatásai, amiket egy vállalathoz szakértelem nélkül be lehet vezetni. Ott van pl. a zimbra. Komplett vállalati kollaborációs platform, mint az exchange. Jön egy informatikus, felrakja, akkor ezzel kész is a bevezetése? vállalati folyamatokat meg ki fogja újraszervezni? nyilván senki, hiszen az ilyen helyen nincsenek folyamatok. oktatást ki fog tartani? ki nézi át időnként a cég működését, hogy kell-e változtatni a cég életén ahhoz, hogy jól tudja használni a szoftvereket?
attól, hogy nem sap, attól még ugyanaz: fillérekért megkapod magát a szoftvert, csak az a konzultáció, ami alatt felkészítik a céget arra, hogy használni is tudja, az kerül nagyobb halom deákigazolványba.
egyébként meg ha informatikus rakja fel, akkor az lehet bonyolultabban telepíthető cucc is, mindegy.
mondok konkrét megtörtént esetet: céghez felraktam egy sambát fájlszervernek, elsősorban azért, mert a központi scannerjük azt ismerte. lett mindenkinek saját könyvtára, ki lettek alakítva a csoportkönyvtárak, stb. meg lett egy könyvtára a scannernek, ahova feltolja a benyalt doksit. el lett magyarázva minden, leírtam, lerajzoltam, eltáncoltam teliholdnál. azóta minden megy, mint a régi szép időkben, minden doksit feltöltenek oda, ahova a scanner dolgozik, és a többire tesznek magasról.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Suzuki topik
- OLED TV topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Gumi és felni topik
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Vezetékes FEJhallgatók
- EA Sports WRC '23
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...