Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz janos1988 #14 üzenetére

    először is: a g rendelkezésre állása nem elég jó. annál sokkal jobbat ki lehet hozni házon belül.
    másodszor a nagy felhőkamu azon alapszik, hogy a felhős kalkulációkból mindig elegánsan kifelejtik az odáig vezető út árát és technikai paramétereit. találgass: a desktoptól a sufniba ledobott pc-ig egyszerűbb és főleg olcsóbb gigabites kapcsolatot kiépíteni, vagy csajágaröcsöge külsőről az írországi gugli szerverközpontig!

    harmadszor ott van az a kérdés, hogy nem tudod, ki néz bele az adataidba, illetve hát tudod: az amcsi törvények szerint jános meg a város. tehát a gugli biztonság szempontjából akkor se jó, ha éppen teljesítik a vállalásukat.

    biztonság egyik alaptétele: az adatot mindig bizalmasság, rendelkezésre állás és sértetlenség hármasban egyszerre kell értékelni. a gugli a bizalmasság témakörében törvény alapján bukta. a sértetlenséget se tudják mindig garantálni, a rendelkezésre állásba meg beleugat a telephelyedtől a gugliig vezető összes hálózati szakasz minősége és rendelkezésre állása.

    negyedszer a gugli idióta szabályrendszere miatt időnként eltűnnek dolgok a gugliból. de nem műszaki hiba miatt, hanem ott valaki (vagy valamilyen félhülye mestint) úgy dönt, hogy szabályt szegtél vagy tettél valamit, ami borzolta az elektronpályákat, és akkor törlik a cuccodat. mehetsz a sóhivatalba panaszra.

    a magam részéről elképzelni sem tudom, miféle őrültség kell ahhoz, hogy publikus cloudba rakja valaki a fontos adatát.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz janos1988 #16 üzenetére

    nincs ingyen leves.
    a probléma mindig ott kezdődik, mikor egy vezető forráshiány vagy harács miatt nem költi rá a szükséges pénzt a cégére.
    ilyenkor utaznak ócska autóval nyárigumin télen, nincs rendes gép a dolgozóknak, összerakott szerver a feladatokhoz.

    A sufniba berakott pc nyilván kis túlzás, de ettől egy rendesebb cégnél van egy helyiség, ahova a központi dolgokat rakják (mert enélkül ma már nem megy), és oda be kellene tudni rakni egy rendesebb pc-t szervernek. a telefonközpont, a riasztóközpont, az ups, a távközlési cucc meg a többi mellé.

    elvileg vannak megoldások, amik nem olyan nagyon drágák. de nem tudok olyan megoldást egyet se, ahol ne kellene legalább időnként egy informatikus, aki a tervezett fejlesztési ötleteket kordában tartja.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • gabor7th

    addikt

    válasz janos1988 #14 üzenetére

    Ha érdekel a felhő téma én elég kimerítően készítek róla félévente jelentést. Két Google story izelítőnek:

    "Feljelentgetés, rendőrök és több éves börtönbüntetéssel történő fenyegetés helyett több mint 2.6 millió forintnak megfelelő jutalmat kapott a Google-tól a napokban egy 17 éves dél-amerikai fiú. Ezequiel Pereira ugyanis egy súlyos biztonsági hibát talált a keresőóriás felhőszolgáltatásában, amit azonban jelentett a cég részére - ezért ütötte a markát a 10.000 dolláros jutalom."

    "Az egyébként a BKK "hacker" által is használt megoldáshoz rendkívül hasonló, a HTTP-fejlécek manipulálásán alapuló "törési" módszer ugyan banálisan egyszerű volt, ennek ellenére megérte a viszonylag komoly összeget a Google-nak. Kihasználásával ugyanis a vállalat által csak saját munkatársai számára fenntartott, belsős szolgáltatásokhoz tudott volna bárki a publikus internetről is hozzáférni."

    Másik story az Itcafe-től:

    "Kisebb vihart kavart a Yandex orosz szolgáltató bejelentése, mely szerint július negyedikén este böngészőjük felhasználói jelentették, hogy a böngésző olyan dokumentumokat is indexel, melyeket a Google Dokumentumok nevű online eszközével készítettek és tároltak, köztük olyan fájlok is voltak, melyek bizalmas adatokat, jelszavakat, kártyaszámokat, védett üzleti információkat tartalmaztak."

    [ Szerkesztve ]

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • gabor7th

    addikt

    válasz janos1988 #14 üzenetére

    Másik nagyról is hozok példát:

    "400 millió Office-felhasználó adata volt veszélyben egy hónapokon át nyitva álló kiskapu miatt"

    "A SafetyDetective által nyilvánosságra hozott hibákat még júniusban jelentették a Microsoftnak, azonban a Windows-gyártó csak hónapokkal később, novemberben javította ki azokat. Azt nem tudni, miért, de a nyomozás megállapította: egyértelműen komoly hibákra bukkantak, amelyek legalább 400 millió embert érintettek."

    És ez nem egyszer fordult elő. Pl.:

    "Nagyon durva biztonsági hiba volt a Microsoft Office 365-ben"

    [ Szerkesztve ]

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • gyugyo79

    addikt

    válasz janos1988 #25 üzenetére

    Azért különböző NAS -okra is vannak már hasonló megoldások amit kis/kisebb cégekhez (is) teljesen jó lehet és házon belül marad az egész. Pld.: Synologynál a Drive-Office-Chat-Calendar-Mail. Amikhez azért nem kell Linux gurunak lenni sőt lehet informatikusnak se, hogy be legyen állítva és utána használni lehessen.
    De nyilván nem ők találták fel a Spanyol viaszt és aki egy rendes szerveren szeretne hasonlót az meg tudja ezt valósítani ha ért hozzá annyira, hogy megtalálja a megfelelő szoftvereket és telepítse, beállítsa azokat.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz janos1988 #25 üzenetére

    "Akkor tulajdonképp nincsenek pl. a G suite-hoz hasonló megoldások amit egy infós ráhegeszt egy pc-re és havonta 1-2 alkalommal ránéz?": még mindig rosszul fogod meg a kérdést. Sem a google-nak, sem másnak nincsenek olyan szolgáltatásai, amiket egy vállalathoz szakértelem nélkül be lehet vezetni. Ott van pl. a zimbra. Komplett vállalati kollaborációs platform, mint az exchange. Jön egy informatikus, felrakja, akkor ezzel kész is a bevezetése? vállalati folyamatokat meg ki fogja újraszervezni? nyilván senki, hiszen az ilyen helyen nincsenek folyamatok. oktatást ki fog tartani? ki nézi át időnként a cég működését, hogy kell-e változtatni a cég életén ahhoz, hogy jól tudja használni a szoftvereket?

    attól, hogy nem sap, attól még ugyanaz: fillérekért megkapod magát a szoftvert, csak az a konzultáció, ami alatt felkészítik a céget arra, hogy használni is tudja, az kerül nagyobb halom deákigazolványba.

    egyébként meg ha informatikus rakja fel, akkor az lehet bonyolultabban telepíthető cucc is, mindegy.

    mondok konkrét megtörtént esetet: céghez felraktam egy sambát fájlszervernek, elsősorban azért, mert a központi scannerjük azt ismerte. lett mindenkinek saját könyvtára, ki lettek alakítva a csoportkönyvtárak, stb. meg lett egy könyvtára a scannernek, ahova feltolja a benyalt doksit. el lett magyarázva minden, leírtam, lerajzoltam, eltáncoltam teliholdnál. azóta minden megy, mint a régi szép időkben, minden doksit feltöltenek oda, ahova a scanner dolgozik, és a többire tesznek magasról.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák