Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Major Major

    őstag

    válasz emitter #44 üzenetére

    nyilván arra gondolt, de kb. így általánosan meggálapítva nem igaz. és itt nem csak a telepített infrastruktúrával rendelkező járművekre gondolok, mert azért van már bőven akkumulátoros kerékpár, hibrid kocsi stb.
    azt el lehet mondani, hogy a jelenlegi autóhasználatot nem lehet egy az egyben kiváltani nem fosszilis energiatermelésű/tárolású, elektromos meghajtású járművekkel, de a cél nem feltétlenül ez, és nem is csak ez lehet az üdvözítő megoldás

  • wnix

    senior tag

    válasz emitter #74 üzenetére

    Több feltétel is van(ill volt) a lekapcsolni tudáson kívűl. Pl nem lehet(ett) akármilyen invertert (pl SunnyBoy engedélyezve volt) használni - a miénk jelenleg egyéni építésű -, a szinusz-jelek időzítései/minősége is nagyon aprólékosan előírt, stb... Az hálózati csatlakozást 2008 óta nem próbáltuk - azóta lehet, hogy megváltozott a követelményrendszer - és egy darabig még nem is fogjuk próbálni...

    A kWh-t azért használom szívesebben, mert ez az idő függvényében adja meg a teljesítményt. A fogyasztáson van a hangsúly, és nem az előállíthatóságon, így a fogyasztáson túl fellépő teljesítmény-többletet (gyakorlatilag ezt próbáljuk elérni) egyszerűen "eldobjuk".
    A maximális teljesítményt nem a generátor-oldal (napelem, szélgenerátor) adja, hanem az, amit az inverter, akku, fogyasztók együttesen fel tudnak dolgozni, mert ezek vannak a fogyasztáshoz pontosabban illesztve épp arra tekintettel, hogy a generátor-oldal nagyon nagy szorású teljesítményeket nyújthat. Kevesebb teljesítmény egyszerűen nem fordulhat elő - ez kb az áramszünet megfelelője a hálózati rendszerben -, míg a többlettel megbirkozunk...

    Eine Kuh macht muh und die Kühe machen Mühe :)

Új hozzászólás Aktív témák