Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Jakuu #30 üzenetére

    Nem azt mondom hogy nem lassul,szokott,de furcsamod az Android egyenlőbben osztja szét az erőforásokkat a processek között.
    A pc-men pl a Deezer csak a Maxthon böngészöben müködik jól,pl amikor azon a weboldalon görgetek a Chrome és társai még a hangkezeléstől is elveszik az erőforrást,és a Cpu felmegy 100%-ra a hang meg ugy akad hogy élvezhetlen,ugyanez a Maxthon-ban szintén 100% cpu terhelés mellet zajlik,csak ott görgetés közben a hang nem akad meg,csak nagyon ritkán.
    Kiprobáltam ugyanezt az lg gt540-el a Maxthon böngészöben és furcsamod a cpu 100%-on futtot a cpu 800 mhz-en elkezdtem görgetni és nem akadt a hang.
    Nyilván a kevés ram miatt hamar meghalt a flash.

  • kokyt

    senior tag

    válasz Jakuu #57 üzenetére

    Nem értem hova szeretnél kilyukadni.

    "Pont ez a problemaja a PCknek is, a sebessegebol veszit, hogy nem alacsonyszinten programozzak a hardware-t."

    Ez nem probléma, hanem előny, mivel így válnak "hordozhatóvá" a programok. Ellenkező esetben legjobb esetben is generációváltásonként írhatnának újra minden egyes programot.

    "Raadasul a telefonoknal nincs akkora szoras a hardwarek eltereseben, igy meg talan a kompatibilitast sem lehet felhozni mentsegkent es ervkent, mint ahogy a PC platformon teszik."

    Teljesen téves. Gyakorlatilag itt van csak igazán szórás. Az hogy valamelyik soc arm alapú, az kb semmit nem jelent, csak hogy utasításszinten hoz egy elvárt minimumot.

    "Persze a lusta programozoknak jo lesz amikor elore elkeszitett algoritmusokkal dolgozhat, ellenben a felhasznalonak nem, hogy a keszuleke nem a maximumat hasznalja ki."

    Egyáltalán nem támadó jelleggel kérdezem: Írtál Te már valamilyen programot? Van róla bármi fogalmad, hogy mennyire komplex egy-egy mai program?

  • kokyt

    senior tag

    válasz Jakuu #60 üzenetére

    Nem bántasz meg, nem is akartam bemutatni Neked a programozást. Viszont tapasztalatod ellenére is teljesen rosszul látod a dolgokat. Tisztelem azokat aki scene-el foglalkoznak, és értenek hozzá, de ahogy egy repülés oktató sem oktat ki egy általános iskolai tanárt pedagógiából, úgy kérlek Te se tedd. Más ág, más célok, más eszközök.

    "telefonoknal van am kulonbseg van par darab legrosszabb esetben is nehany szaz eltero struktura"

    Hát még ha "csak" 100 eltérő struktúra lenne is, írjon meg egy 1$-os programot ilyen körülmények között az, akinek két anyja van. Példaként már androidnál is látszik a mips és x86 alapokat használó kütyüknél, hogy vannak kompatibilitási problémák az alacsony szintű optimalizálást használó programoknál. Mi lenne, ha minden egyes soc-ra külön kellene fordítani, optimalizálni, vagy esetleg még jelentősen át is írni a dolgokat? Jobb esetben teljes káosz, rosszabb esetben meg olyannyira semmi, hogy még a kérdés sem merülne fel, ugyanis senki nem foglalkozna ezekkel a rendszerekkel, mivel kereskedelmi szempontból nem érné meg fejleszteni rájuk. Egy szó mint száz: legtöbb esetben kell a hardver elkendőzése, kell az api. Akinek nem, az meg menjen le gépi kódig, és csinálja meg magának.

  • kokyt

    senior tag

    válasz Jakuu #62 üzenetére

    Más szemszögből közelíted a dolgokat, olyan programozási tapasztalatod van, ami kereskedelmi szoftver fejlesztésekor kevésbé releváns. Optimalizáláskor jól jöhet, ha kell egyáltalán, egyébként szükségtelen, úgyhogy szerintem nem nekem kellene figyelnem, és tanulnom.

    "Nem veletlen, hogy alacsony szinten is siman leprogramoznak teljesen mas keszulekekre azonos programokat, annelkul, hogy kozos szoftverhatter kellene."

    Erre kérnék egy konkrét példát, mert elég nehezen hiszem, hogy ez nem csak egy speciális esetben szükséges.

    "Mivel a felvetes se arrol szolt, hanem arrol, hogy a directx zart keretek koze szoritja a keszuleket es emiatt hatranyt szenved sebessegben."

    Melyik API nem zár keretek közé? Vagy Te hardver szinten szeretnéd elérni a gpu-t? Hogy gondoltad közös szoftveres bázis nélkül programozni az eltérő hardver architektúrákat? Máskülönben felesleges vitázni, az wp és winrt relatív kevés hardvert, és csak ha jól tudom csak dx-et támogat, úgyhogy valószínűleg van idejük optimalizálni.

    "Miert most nem ezt teszik ?"

    Androidon? Ha csak nincs optimalizált alacsony szintű kód, akkor nem. Más mobil os-ről nincs tapasztalatom, de gyanítom, azok még ennyi rugalmasságot sem engednek.

  • kokyt

    senior tag

    válasz Jakuu #64 üzenetére

    Bazz... Gondolhattam volna, megint microsoft ekézés :( Meséld már el nekem, hogy egy microsoft által készített és támogatott platformon mi kifogásod van az ellen, hogy kizárólag egy microsoft által készített api-t támogatnak? Hőbörögjek, hogy nekem androidra is kell dx? Nem fogok. Ha nem támogatnak mást az az ő döntésük. Androidon fejlesztek androidos api-kra, más környezetben meg arra, amit támogat.

    "Mutasd mar be nem, hogy a tobb szazmillio eladott okosmobilnak, hol volt eddig szuksege DX-re ?"

    Ki mondta, hogy ezentúl csak dx lesz? Microsoft platformokon valószínűleg az lesz az elsődleges, de az egy baromi kis szelete a piacnak.

    " Elvoltak nelkule ? Igen es meghozza kotetlenul es fuggetlenul egy nagy ceg kulso rahatasa nelkul."

    Google and Apple. Remember?

    "A DX-et belekeverni a feljodesbe a leheto legnagyobb marhasag , ami ezen a platformon tortenhet."

    Végül is csak bizonyos mértékű átjárhatóságot biztosít a konzolok, PC-k, táblák és telefonok között, de rá se b*sszunk, minek az.

    "De te ugy latszik nagyon szeretnel egy MS-tol fuggo platformot, ahol a cel csak az, hogy iranyitas resze meglegyen a piacon. Tudod mit egeszsegedre."

    Friss belépő a piacon, mit irányít? Az összes konkurens os opengl-t támogat elsődlegesen? Igen. Magukkal babrálnak ki ha ők nem? Valószínűleg. Érdekel ez engem? Egyáltalán nem.

  • kokyt

    senior tag

    válasz Jakuu #66 üzenetére

    A "Bazz..."-nál tudatosult bennem, hogy amíg én felhomályosítani próbállak olyan dolgokról, amihez láthatólag nem sok közöd van, addig Te hitvitát próbálsz velem folytatni. Ezek után jött a szokásos, ha elfogy az érv, jön a személyeskedés. Én eddig tisztelettudó voltam Veled, nem várol el mást Tőled sem.
    De tudod mit? Kíváncsivá tettél :B Ugyan magyarázd már el nekem, egyszerű halandónak: mint fejlesztő konkrétan mi a bajod a dx-el? Azért kérném konkrétan, mert eddig csak a "Mert lassú!", "korlátok közé zár" és "mert az MS..." szerű üres, semmitmondó hülyeségeket mantráztad, és azért mint fejlesztőt kérdezlek, mert vélhetőleg android user-ként hétköznapi felhasználóként sok közöd nincs hozzá.

    A #63-ban kért példát sem találom. Elkerülhette a figyelmem :B Linkelnéd újra?

  • kokyt

    senior tag

    válasz Jakuu #68 üzenetére

    "Bennem meg azt tudatosult, hogy szakmailag valoszinuleg pistike szintjen allsz. Meseld mar el nekem, mi a foglalkozasod, ha mar egy programozonal jobban ismered a technologiat a directxet es a szakmat korulvevo allapotokat stb."

    Nem jobban, csak pont annyira ismerem. Programozó vagyok.

    "Vazold mar fel nekem hol szivtad magadba ezt a tudast."

    Veled ellentétben nem hobbi fejlesztésekből, és félinformációkból, hanem kereskedelmi termékek fejlesztése során. Dolgoztam játék fejlesztőként is néhány éve.

    "Leirtam mar mindent, nem fogom ismetelgetem magam."

    Nem, nem írtál konkrét érvet, csak olyan dolgokat írtál, ami bármelyik api-ra bármelyik os alatt igaz lehet, de közel sem olyan drasztikusan, mint állítod.

    "De egy valamirevalo valaszt nem kaptam csak az ismetelt kerdeseket a semmirol es terelest teljesen mas palyakra."

    Amit kérdeztél arra én válaszoltam. Ellentétben Veled. De ha tévedek, kérlek mond meg, honnan hová tereltem?

    "Meseld mar el nekem, hogy miert erolkodsz azzal, hogy beakarod bizonyitani, hogy a directx nem koti meg a harver kepessegeit sot... micsoda elony."

    Nem erőlködöm. Azt állítod, hogy a dx sz*r, én nem értettem egyet. Érveltem, hogy jó, mert bizonyos fokú átjárhatóságot biztosít a microsoft rendszerei között (xbox, windows, winrt, windows phone), és nem kell minden hardvert részletekbe menően ismernie a programozónak, elég az api-t. Állítottad, hogy lassú, gyorsabb a hardver közeli kód, igazad van, a hardver közeli gyorsabb lenne, a dx viszont nem lassabb mint bármelyik hasonló api, és kérdeztem azt is, hogy hogyan programoznád az eltérő architektúrájú gpu-kat közös szoftveres bázis (értsd: api) nélkül. Nem válaszoltál. Most várom azt a tapasztalati példádat, ami az állításaid mögött van, és bizonyítja az igazad, vagy legalább cáfolja az én állításaimat. Magas lóról tett megjegyzést és mantrákat igen, példát viszont nem kaptam. Pedig tényleg kíváncsi vagyok rá.

  • kokyt

    senior tag

    válasz Jakuu #71 üzenetére

    Utoljára kérlek, fejezd be a személyeskedést! Te kérdeztél dolgokat, én válaszoltam. Nem hiszed el, a Te dolgod. Mindenki magából indul ki.

    Nem értem mennyiben igazol a cikk Téged, olvastad a 3. oldalt? Talán érdemes lenne.
    Azzal, hogy egy api-nak van overhead-je nem mondasz újat. A mobil platformok egyik hajtó ereje az indie fejlesztők tábora. Pont ők azok, akiknek nincs erőforrásuk x eszközre optimalizálni, ezért a közös api-kat használják. Nekik megfelel a dx.
    Ismét kérdezem, Te hogyan szeretnéd hardver közelien elérni a GPU-t?

    Alacsony szintű programozóként tipikus hozzáállásod van a magas szintű programozáshoz. Mindenkinek az a legegyszerűbb, amihez nem ért.

  • kokyt

    senior tag

    válasz Jakuu #76 üzenetére

    "a directx az megkotest jelent a hardver bizonyos mukodesi szintjein."

    Naná, megkötést jelent, mint minden api. De mennyivel lenne jobb, ha hardver közelibben éred el? Nos ez attól függ, hogy Te ezt hogy gondolod. Ha rutinokat akarsz írni, az már most is adott (opencl). Ha shader-eket szeretnél közvetlenül elérni az is lehetséges (hlsl). Ha még lejjebb akarsz menni, akkor meg uccu neki, ott a driver, hívogasd. Éppen ezért kérdeztem, hogy milyen módon gondoltad a hardver közelit. Driver alatt közvetlen a hardver-t? Hát sok sikert hozzá.

    "A mobil platformok egyik hajtó ereje az indie fejlesztők tábora.
    Errol meg nem is mondok semmit."

    Szerinted a marketen található programok hány százalékát készítik független fejlesztők, és hány százalékát nagy fejlesztőcégek? Nem tudom én sem pontosan, de elnézegetve a kínálatot többen vannak a függetlenek.

    "Arrol meg plane nem, hogy szerinted aki alacsony szinten tud kodolni, az tuti, hogy c++ ban vagy hasonlo magas szintu programnyelveken sok hulye."

    Nem én általánosítottam. Konkrétan annyit mondtam, hogy mindenkinek az a legegyszerűbb, amihez nem ért. Hogy ezt Te magadra vetted, az csak azért lehet, mert én is így értettem.

Új hozzászólás Aktív témák